Skip to content

הדיון בתיקון לחוק רכישת יחידות הנופש לא הוכרע

הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת באפשרות לביטול רכישת יחידות נופש, הסתיים היום ללא הכרעה. הוועדה תמשיך לדון בנושא כבר בהמשך השבוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, המשיכה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ איתן כבל, שאוחדה עם ההצעה של חברי הכנסת יואל חסון ואופיר אקוניס, לתקן את חוק הגנת הצרכן ולאפשר לצרכנים להשתחרר מעסקאות לתקופות קצובות. לפי ההצעה שאושרה, ניתן יהיה לבטל עסקאות של מנוי במכוני כושר, מנוי במועדון בריאות (ספא), מנוי לבריכת שחיה, מנוי לשירותי מים מינרליים ויחידת נופש.

טבריה. מאבקים של שנים לרפורמה בזכויות הנופש. (צילום: עירית רוזנבלום)
טבריה. מאבקים של שנים לרפורמה בזכויות הנופש. (צילום: עירית רוזנבלום)

שאמה-הכהן ציין כי במהלך החקיקה עלה הנושא של יחידות הנופש, שהציף בעיה של עשרות אלפי צרכנים שכבולים בחוזים בעייתיים.

לפי התיקון לחוק המוצע, מדובר על "קנס היציאה" מביטול של רכישת יחידת נופש בגובה דמי האחזקה של אותה שנה בלבד וכי החוזה יתבטל שישה חודשים מיום קבלת הודעת הביטול על ידי הצרכן.

שאמה-הכהן, הגדיר כ"הזויה", את הצעתה של חברת קלאב הוטל שבעלי יחידות יוכלו להגיש תוך שלושה חודשים בקשה לשחרור, שתיכנס לתוקף בתום שלוש שנים מהבקשה ובתשלום דמי ביטול בסכום של גובה דמי הניהול השנתיים.

מוכנים להפסיד את ההשקעה – רק לצאת

עו"ד אלקס הרטמן, שייצג את קלאב הוטל, שב וטען כי מיעוט של בעלי זכויות מבקש להכתיב התנהגות חקיקתית שתפגע ברוב. הוא הזהיר מפגיעה בבעלי היחידות המרוצים ומפיטורי עובדים.

חברי הוועדה ובהם יוזם הדיון בנושא יחידות הנופש, ח"כ יואל חסון וחברי הכנסת איתן כבל, עמיר פרץ ואלכס מילר, דרשו מנציגי קלאב הוטל להציע הצעה עניינית לפתרון המשבר.

נציגת משרד המשפטים, רוני נויבואר, אמרה כי היועץ המשפטי לממשלה כבר התנגד להסכם פשרה כזה עם מועד יציאה. לדבריה, צריך לצאת מתוך הנחה שאפשר לבטל את החוזה, לכן הפתרון הראוי ביותר הוא לאפשר לבעלי היחידות לבטל את ההסכם תוך ויתור על הסכום ההוני ששולם ובתוספת הודעה מוקדמת של ששה חודשים.

במהלך הדיון הציעו חברי הכנסת הצעות נוספות, הכוללות הארכה של חלון היציאה והוספה של מספר של חלונות יציאה נוספים. אולם עד תום הדיון לא התקבלה הכרעה בנושא והוועדה תמשיך לדון בהצעת החוק ככל הנראה כבר בהמשך השבוע.

רותי חבקין, מנכ"ל ארגון בעלי יחידות הנופש המונה 16,000 בעלי זכויות נופש, אומרת בתגובה כי הארגון תומך בהצעת החוק כברירת מחדל. "לו קלאב הוטל היתה מקיימת את ההסכם כלשונו וכפי שהתחייבה במעמד הרכישה בפני הרוכשים, זכות הנופש היתה בעלת ערך. דובר על זכות נופש להתארח במלון ברמה גבוהה במחיר תחזוקה בלבד. אותם עשרות האלפים שרכשו את הזכות ליחידת נופש אינם טפשים. הם השקיעו בין 10-20 אלף דולר מתוך רצון לצאת פעם בשנה לחופשה לנופש ורצו להוריש אותה גם לילדיהם. אין לשכוח שמכרו להם את הזכות כהשקעה כספית שאפשר יהיה למכור וגם להשכיר בשנה שלא עושים בה שימוש. מה שהם מקבלים בפועל זה אחזקה נמוכה ודמי אחזקה שנתיים של 3,000 שקלים תמורת זכות לשהייה של שבוע בתשלום של כמעט שנה מראש וללא אפשרות להיפטר מזכות הנופש. הזכות הפכה לחובה."

לדבריה, מאז 2001 מתנהלות תביעות ייצוגיות של בעלי זכויות הנופש בבתי משפט על גובה דמי האחזקה והדיון הבא נקבע לינואר 2013.

[related-posts title="כתבות קודמות בנושא"]

 

1 Comment

  1. גיל
    3 באוקטובר 2012 @ 22:41

    חבר ועדת הכלכלה עמיר פרץ, מגונן על חברת קלאב הוטל וטוען שלקלאב הוטל יש 1000 עובדים ושיש להגן עליהם וכי הוועד שלח לו מכתב שדורש לא לפגוע בחברה. אלא שלקלאב הוטל יש רק 400 עובדים ו-300 עובדי קבלן ולקלאב הוטל אין ועד עובדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן