Skip to content

ח"כים וחיילים מעורבים בהדלפות מידע צבאי רגיש לפעילי "תג מחיר"

איסוף והעברת מידע על צה"ל ופעולותיו אסורים על פי חוק. רשויות החוק הצבאי והאזרחי לא עושות דבר נגד מפרי החוק מימין. אחד המפרים, לכאורה הוא ח"כ זאב אלקין. מר"צ: מעשיו הם עבירה חמורה על החוק, וסיוע לגורמים עבריינים. אלקין בחר להעביר מידע כדי לסכל את החלטות המדינה ובית המשפט. ענת קם נשלחה למאסר על הרבה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איסוף והעברת מידע על צה"ל ופעולותיו אסורים על פי חוק. רשויות החוק הצבאי והאזרחי לא עושות דבר נגד מפרי החוק מימין. אחד המפרים לכאורה הוא ח"כ זאב אלקין. מר"צ: "מעשיו הם עבירה חמורה על החוק וסיוע לגורמים עבריינים. אלקין בחר להעביר מידע ביודעו כי המידע נועד לסכל את החלטות המדינה ובית המשפט". ענת קם נשלחה למאסר על הרבה פחות

אליק מאור וצבי זינגר

מצ"ח חוקר באינטנסיביות הדלפות מידע מבצעי לפעילי "תג מחיר". ההדלפות מונעות מצה"ל לממש פעילויות מתוכננות בשל התנגדות אקטיבית ואלימה של אותם פעילים. התנועה למען איכות השלטון וגם מר"צ פנו ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה בדרישה לבדוק את מעורבותם, לכאורה, של ח"כים בהעברת מידע צבאי רגיש ומבצעי.

מחומר החקירה של המשטרה והשב"כ –  שחוקרים בצד האזרחי – עולה כי יו"ר הקואליציה וחבר הכנסת זאב אלקין (ליכוד) היה אחד מהמקורות שהעבירו מידע ל"חמ"ל המאחזים" של המתנחלים, שנגד חמישה מחבריו הוגשו כתבי אישום באשמת איסוף מידע סודי על כוחות צה"ל. בבתי פעילים ב"תג מחיר" נתפסו מסמכים צבאים סודיים כמו תצלומי אוויר (תצ"א), צירי התנועה של צה"ל וזמני הפעולה של הכוחות הצבאיים. מישהו אחר היה מאשים על סעיף ריגול. על חומרת מעשים פחותה בהרבה הואשמה והורשעה החיילת ענת קם. ונשלחה למאסר.

מזכ"ל מר"צ דרור מורג, שפנה ליועץ המשפטי בשם מפלגתו, כתב: "מעשיו של אלקין מהווים עבירה חמורה על החוק, פגיעה בשלטון החוק וסיוע לגורמים עבריינים. אלקין בחר להעביר את המידע ביודעו כי המידע נועד לסכל את החלטות המדינה ובית המשפט ולמנוע פינויים של מאחזים בלתי חוקיים, תוך שימוש בכוח כנגד החיילים והשוטרים שנשלחו לבצע את המשימה".

מורג האשים את אלקין כי "בחר לשתף פעולה עם גורמים עבריינים, האחראים לסדרה של פעולות תג מחיר נגד אזרחים, חיילים ופלסטינים ועל רקע זאת סביר כי ידע שבמעשיו הוא מסכן את חייהם של לובשי המדים".

נחקרת מעורבותו. יו"ר הקואליצה זאב אלקין (צילום: אתר הכנסת)

אלקין, הידוע ביחסיו החמים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מקדם עבורו בימים אלו יוזמות קיצוניות בכנסת, רובן הוגדרו על ידי היועץ המשפטי לממשלה כאנטי דמוקרטיות, שיתקשה להגן עליהן בבג"צ.

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, מיהר להגן על ח"כ אלקין. הוא אמר ל"מגפון" כי "מדובר בהתנפלות חסרת תקדים של גורמים אינטרסנטיים, על ח"כ אלקין". לטענתו נגרם לח"כ אלקין עוול קשה בשל דיווח, שסילף כליל את העובדות בשטח.

דיין סיפר כי הוא עצמו פנה לח"כ אלקין – ובמקביל גם ללשכת ראש הממשלה, לשרים בגין ויעלון וללשכת אלוף פיקוד המרכז – כשהחלו להגיע דיווחים שלפיהם הצבא עומד להרוס את רמת גלעד. "אלקין היה הראשון שחזר עם מידע מהדרג המדיני, שאין כוונה להרוס את רמת גלעד ואני עצמי הפצתי מידע זה בתפוצת נאט״ו כדי להרגיע את הרוחות".

ח"כ זאב אלקין – שהוא גם חבר ועדת חוץ וביטחון, ויו"ר ועדת המשנה שלה לענייני איו"ש – אמר בתגובה ל"מגפון" כי מדובר ב"קמפיין מתוזמר היטב של העיתון 'הארץ'". "זה קמפיין שקרי שנועד להפחיד אותי, אבל שום דבר לא ירתיע אותי מללכת בדרך שאותה אני חושב לנכונה", אמר ח"כ אלקין.

לגופו של עניין טען אלקין כי לאחר שהוסכם בין המדינה לבין המתנחלים כי רמת גלעד לא תיהרס, פנו אליו יו"ר מועצת יש"ע דני דיין וגורמים אחרים מבין המתנחלים – וסיפרו על שמועות לפיהן בכוונת הצבא להפר את ההסכם ולהרוס את המאחז. "ביררתי האם השמועות נכונות ומשהתברר לי שהדברים אינם נכונים – הודעתי להם שאין כוונה להרוס את המאחז. ההודעה הופצה בקרב כל הפעילים כדי להרגיע את הרוחות".

אבל הרוחות לא נרגעו. הלילה שוב הכה הטרור היהודי. כנופיות "תג מחיר" שרפו מכוניות, ניסו להצית מסגד וריססו כתובות נאצה בכפר הפלשתיני דיר איסתייא, סמוך לאריאל. פעולות אלה גרמו נזק לרכוש של ערבים חפים מפשע.

במסגרת הטרור המכונה "תג מחיר", הוצתו, חובלו ורוססו עשרים מסגדים בגדה ובגליל. רכוש צבאי ומשטרתי חובל, הותקפו קצינים, שוטרים וחיילים. נערכו הפגנות ליד בתי פרקליטים ושופטים שאינם קיצונים דיים לטעם אנשי הימין הקיצוני. למרבה הפליאה, כעמט ואין עצורים והוגשו מעט כתבי אישום, יחסית למספר הרב של המעורבים בפעילות "תג מחיר".

כאמור, חמישה מתנחלים הואשמו  בתחילת השבוע בשורה של עבירות חמורות הקשורות בפעולות נגד הצבא. הפעם, בניסיון למנוע בכל מחיר ביצוע פסקי דין של פינוי קרוואנים ומבנים שהוצבו בשטחים אסורים בגדה המערבית. בבתי הנאשמים נתפסו מסמכים צבאים סודיים כמו תצלומי אוויר (תצ"א), צירי התנועה של צה"ל וזמני הפעולה של הכוחות הצבאיים. מידע זה הוביל לחשיפת חיילים בסדיר, שמסרו חומר זה לידי הנאשמים. כך, למעשה ידעו חברי חוליית הטרור היהודית מתי יתבצעו פינוים, כמו גם מתי סיורי צה"ל לא נמצאים בקרוב לאזורים בהם בוצעו מעשי הטרור המכונים "תג מחיר".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן