Skip to content

אוכלים עולמות: באזז קולינארי מרחבי הגלובוס

שום שלא מסריח, מיונז זה הקטשופ החדש וסופרמרקטים המבטלים את תורי הקופה העצמית - אלו רק חלק ממחקרי החודש בעולם הקולינארי - 7 טיפים שכדאי ליישם בין הסיר למחבת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שום שלא מסריח, מיונז זה הקטשופ החדש וסופרמרקטים המבטלים את תורי הקופה העצמית – אלו רק חלק ממחקרים מעוררי התיאבון שפורסמו החודש. 7 טיפים שכדאי ליישם בין הסיר למחבת

מאת: שי שגב

כדאי להשתמש בעגלת קניות
צילום: Nutdanai Apikhomboonwaroot / FreeDigitalPhotos.netבריאות המוצרים שאתם קונים קשורה מאוד לאופן בו אתם מבצעים קניות: אנשים שמשתמשים בסל נישא במהלך הקנייה, צפויים פי שלושה לקנות 'אוכל שאינו בריא' מאשר אלו שדוחפים עגלה, בהתאם למגזין Journal of Marketing Research. המחקר מציין, כי אמנם בעגלה יש מקום למדגנים (קורנפלקס) מלאי סוכר או לשקיות צ'יפס, אבל הפעולה של הגמשת היד במטרה להחזיק סל כבד, מעודדת את המוח שהוא צריך איזשהו פרס (בדרך כלל ממתק או שוקולד).

השום לא תמיד מסריח
שום שחור, המקובל מאוד במטבח האסייתי, סוף סוף נחת בישראל, ויש לו יתרון אחד גדול משאר זני השום: הבל פיך לא יסריח. לשיני השום מראה מעט מוזר, כיוון שהם מקבלים את הצבע מתסיסה בת שלושה שבועות ועוד שבוע נוסף של התיישנות. התהליך משחיר את הסוכרים ומעניק לשיני השום בשומת מתוקה ומעושנת. נסו את זה במנות בסגנון איטלקי, או אפילו תאכלו את זה חי על פיצה או סלט. למידע נוסף: blackgarlic.com.

האהבה למיונז מתפשטת
הסלסה קיבלה הרבה יחסי ציבור כשעברה את מכירות הקטשופ בארצות הברית, כבר בשנת 2006; אך מאז חלה תפנית –בהתאם לחברת מחקר בארצות הברית, האמריקנים קנו יותר מ-393 מיליון צנצנות מיונז בין אוקטובר 2010 לאוקטובר 2011, בעוד שהסלסה נשארה מאחור עם 274 מיליון צנצנות. באותה התקופה הקטשופ דידה מאחור עם 251 מיליון בקבוקים בלבד.

תמונה באדיבות: Patpitchaya / FreeDigitalPhotos.netאנשים משתגעים אחרי בננה צהובה
גורו המיתוג החושי, מרטין לינדסטרום, עדכן כי בננה בצבע 13-0858 על סולם פנטון (ידוע גם כצהוב חי), תמכר פחות מבננה בצבע 12-0752 על סולם פנטון (ידוע גם כצהוב נורית), שהוא בדרגה חמה יותר על סולם הצבעים. בקיצור, צהוב נורית שולט.

אתם בדיאטה? השתמשו במזלג גדול
אם בדיוק התכוונתם לכווץ את היקף המותניים, שקלו להשתמש במזלג גדול במיוחד. מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת יוטה מציין, כי נבדקו מערכות סכו"ם שונות, וגילו שככל שהמזלג גדול יותר, הוא מחזיק 20% יותר מזון. נחקרים שהשתמשו במזלג גדול יותר – אכלו פחות. החוקרים מאמינים, שככל שהמזלג נראה קטן יותר בעיני הסועד – הוא יפגם פחות במראה האוכל שעל הצלחת, ובשל כך מפעיל מנגנון השובע מתעצל לעבוד.

סופרמרקטים מבטלים את הקופה העצמית
תורי הקופה העצמית נראו תחילה כעתיד מבטיח (מספר רשתות בישראל החלו להריץ כמה קופות ניסיון שכאלו). עם זאת, כנראה שהרעיון לא יימשך: התשלום העצמי בסופר צנח באופן מפתיע בכמה רשתות מרכול גדולות ברחבי אמריקה (אלברטסונס, קרוגר ועוד), לאחר שאלו החלו לצמצם תורים עצמאיים אלו. למעשה, הרבה קונים גילו, כי הקופאיות מציעות שירות טוב יותר ומהיר יותר.

אוכל: משדך מצוין
אתר אוכל בארצות הברית זיהה כיצד ליצור שידוך משביע במיוחד. האתר SpoonDate מציע לאנשים לרשום איזו מנה באיזו מסעדה תמיד רצו לטעום, ואז מנגנון באתר משתדל למצוא אנשים בעלי תיאבון זהה ומשותף. אלו שמוצאים מכנה קולינארי דומה, יכולים לקבוע ביניהם פגישה במסעדה סביב המנה. כרגע השירות מוצע רק בסן פרנסיסקו, אך החל להתרחב לשאר ארצות הברית.

התמונות באדיבותNutdanai Apikhomboonwaroot / FreeDigitalPhotos.netPatpitchaya / FreeDigitalPhotos.net
עריכה: אביב ויצמן
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן