Skip to content

נתניהו: מי שרצה למחוק אותנו מהמפה, נכשל במשימתו

ראש הממשלה מפרסם אגרת לאזרחי ישראל בטרם ייצא הלילה לעצרת האו"ם: "בערב יום הכיפורים בחר הצורר האיראני לקרוא בפומבי מול פני כל העולם להיעלמותנו. בדברים שאשא בפני נציגי האומות הם ישמעו את תשובתנו. אחמדינז'אד בעצרת: "האיומים הנשמעים על ידי הציונים הלא מתורבתים בפעולה צבאית נגד ארצנו הגדולה הם דוגמה למציאות הקשה שנוצרה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא איראן, מחמוד אחמדינז'אד, נשא היום (רביעי) את נאומו בעצרת האו"ם בניו יורק ולא החמיץ שום הזדמנות להשמיץ את ישראל והציונים. נציגי ארה"ב עזבו במחאה את האולם וציינו כי זה מצער שניתנת לו במה בעצרת דווקא ביום כיפור. סמוך לבניין האו"ם התקיימה עצרת מחאה נגד המשטר האיראני ובין המפגינים היה גם ראש עירייית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני.

אחמדינז'אד אמר בנאומו בעצרת, כי "האיומים הנשמעים לאורך זמן על ידי הציונים הלא מתורבתים בפעולה צבאית נגד ארצנו הגדולה הם דוגמה למציאות הקשה שנוצרה. איש לא מרגיש ביטחון, אפילו לא אלה שיש להם אלפי פצצות אטום." עוד אמר, כי "מירוץ החימוש והאיומים בנשק גרעיני להשמדה המונית מצדן של המעצמות הפכו שכיחים. ניסויים בדורות חדשים של כלי נשק אולטרה חדישים וההתחייבות לחשוף אותם ביום פקודה הפכו לשפה חדשה של איומים נגד מדינות, כדי לאלץ אותן לקבל עליהם הגמוניה."

גם את המצב הכלכלי הקשה בארצו ובעולם בכלל הוא תולה על צוואר מדינות המערב: "עוני נכפה על אומות בזמן שהשאיפות והמטרות של המעצמות מושגות באמצעות רמאות. המצב הקשה הנוכחי בעולם נובע בעיקר מניהול לא נכון של העולם על ידי אלה המכריזים על עצמם כמרכזי כוח ומכרו את נשמתם לשטן. אין ספק שהעולם זקוק לסדר חדש ולחשיבה חדשה, שבה כולם יהיו שווים בפני החוק".

"ציונים לא מתורבתים". אחמדינז'אד בנאום בעצרת (צילום: UN Photo Rick Bajornas)
"ציונים לא מתורבתים". אחמדינז'אד בנאום בעצרת (צילום: UN Photo Rick Bajornas)

זמן קצר בטרם ייצא הלילה לעצרת האו"ם בניו יורק, מפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו אגרת לאזרחי ישראל ובה הודיע כי יגיב בעצרת האו״ם על נאומו של נשיא איראן אחמדינג׳אד.

וכך נאמר באיגרתו של נתניהו:

"אזרחי ישראל היקרים,

אני ממריא הלילה לניו-יורק לייצג את מדינת ישראל מעל בימת האו"ם. בשאלת איראן כולנו מאוחדים במטרה למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני. ביום בו אנו מתפללים להיכתב בספר החיים, ניתנה במה למשטר הרודנות באיראן, שחותר בכל הזדמנות לדון אותנו למוות.

בערב יום הכיפורים, הקדוש לעם היהודי, בחר הצורר האיראני לקרוא בפומבי מול פני כל העולם להיעלמותנו. זהו יום שחור לאלה שבחרו להישאר באולם ולשמוע את דברי השטנה הללו. בדברים שאשא בפני נציגי האומות בעצרת הכללית של האו"ם הם ישמעו את תשובתנו.

כראש ממשלת ישראל, מדינתו של העם היהודי, אני פועל בכל דרך כדי שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. ההיסטוריה מוכיחה, שמי שרצה למחוק אותנו מהמפה – נכשל במשימתו, בזמן שהעם היהודי גבר על כל המכשולים. הקמנו מדינה לתפארת, מן המתקדמות בעולם. ישראל היא מדינה מודרנית וחזקה בזכות כוחם וכשרונם של אזרחיה ובזכות אמונתנו בצדקת דרכנו. אני מאחל לכם גמר חתימה טובה."

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, התראיין הערב לרשת CNN ואמר כי הוא רואה "בדאגה את האפשרות של מלחמה בין ישראל לאיראן. אני דוחה את האיום בפעולה צבאית של מדינה אחת נגד אחרת. מתקפה כזו תהיה הרסנית. רטוריקת המלחמה בשבועות האחרונים מדאיגה ועליה להזכיר לנו את הצורך בפתרון של שלום. למנהיגים יש אחריות להפיג את המתיחות, במקום לחמם את הרוחות", אמר.

דוברת משלחת ארה"ב לאו"ם, ארין פלטון, פרסמה זמן קצר לפני נאומו של אחמדינז'אד הצהרה חריגה, שבה נאמר: "במהלך הימים האחרונים ראינו שאחמדינז'אד משתמש שוב בנסיעתו לעצרת האו"ם, לא כדי להעלות את השאיפות הלגיטימיות של האזרחים האיראנים, אלא כדי להשמיע תיאוריות פרנויה והכפשות דוחות נגד ישראל. זה מצער במיוחד שאחמדינז'אד משתמש בפלטפורמה של עצרת האו"ם ביום כיפור, ולכן ארצות-הברית החליטה לא להיות נוכחת". הופעתו של הנשיא האיראני היום הייתה האחרונה לפני היפרדו מתפקיד הנשיא, בו הוא מחזיק שמונה שנים.

בעת נאומו של אחדינז'אד באו"ם, נכלא יועץ התקשורת שלו בטהראן, לאחר שהורשע ב"פרסום חומרים המנוגדים לערכי האסלאם". כך דיווחו כלי תקשורת באיראן. היועץ, עלי אכבר ג'וואנפקר, הוא אחד מעשרות מקורבי הנשיא שנעצר בשנה האחרונה, והוא יישא עונש של שישה חודשי מאסר. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א, הוא נעצר בעת שהחל נאומו של אחמדינז'אד באו"ם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן