Skip to content

אבו מאזן מאשים: ישראל מכינה לנו נכבה שנייה

בנאום מפתיע בחריפותו בעצרת האו"ם, האשים אבו מאזן את המנחלים בפשעים וטרור נגד הפלסטינים ואת ישראל בחיפוי על פשעיהם ובביצוע פשע של טיהור אתני. נשיא הרשות התקבל במחיאות כפיים סוערות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), נשא הערב (חמישי) נאום חריף בעצרת הכללית של האו"ם. הוא האשים את ממשלת ישראל, שמאפשרת למתנחלים לבצע טיהור אתני נגד הפלסטינים בשטחים הכבושים. הוא האשים את ישראל גם בביטול הסכם אוסלו, באמצעות ריקונו המוחלט מתוכן. אבו מאזן טען, שישראל מובילה מדיניות המיועדת להחליש את השלטון של הרשות ואמר, כי ישראל מספקת למתנחלים תירוץ אחרי תירוץ לפשעי המתנחלים נגד הפלסטינים.

"ההסלמה של מתקפות מתנחלים לא אמורה להפתיע איש, כי היא תוצר לוואי אינהרנטי של המשך הכיבוש ושל מדיניות ממשלה, שמעודדת במתכוון את מפעל ההתנחלויות והיא תוצר-לוואי אינהרנטי של תרבות גזענית ודעות קיצוניות המושרשות בחוקי האפליה נגד הפלסטינים. הם מספקים תירוץ אחר תירוץ לפשעי מתנחלים. ועדות חקירה צבאיות מפברקות תירוצים לחיילים שביצעו פשעים ומעשי רצח, עינוי והתעללות באזרחים חפים מפשע," אמר אבו מאזן.

אני מאשים. אבו מאזן בעצרת האו"ם
אני מאשים. אבו מאזן בעצרת האו"ם

בתחילת הנאום תקף אבו מאזן את ההתנחלויות: "אנו עומדים בפני מציאות יומיומית של טרור מצד מתנחלים. התקפות על ידי מיליציות טרור של ישראלים הפכו למציאות יומיומית. לפחות 535 התקפות מאז תחילת השנה. אנו עומדים בפני התקפות חסרי רחמים על אנשינו, המסגדים, הכנסיות ובתי הספר. הם משלחים את הרעל שלהם בעצים, בשדות וברכוש שלנו ואנשינו הפכו מטרות להרג ולהתעללות על-ידי כוחות הכיבוש וממשלת ישראל".  

הנשיא הפלסטיני האשים את ישראל בנקיטת מדיניות כלכלית שנועדה להחליש את הרשות הפלסטינית  והסביר כי ישראל "חותרת תחת יכולותיה לבצע את הפונקציות שלה ולעמוד במחויבויותיה – מה שמאיים על קריסתה. כל זה מתרחש בהקשר של שיח פוליטי-ישראלי, שלא מהסס לנקוט עמדה אגרסיבית וקיצונית. זהן דבר שאנו דוחים בכל תוקף".

לגבי הסכמי אוסלו הסביר אבו מאזן, כי ישראל מרוקנת מתוכן את הסכמי אוסלו בעצם המשך הבנייה בהתנחלויות, מה שהופך את יישום ההסכמים לקשה מאוד עד בלתי-אפשרי: "ממשלת ישראל מתכוונת להמשיך את הכיבוש במזרח ירושלים ולספח דה-פקטו שטחים גדולים של הטריטוריה הפלסטינית. ישראל מבטיחה לעם הפלסטיני קטסטרופה חדשה, נכבה חדשה".  

הנשיא הפלסטיני התייחס לנכבה (כיבוש פלסטין ב-1947), ואמר ש"הכיבוש הישראלי נותר המכשול האחרון להגשמת מדינת פלסטין העצמאית. אנו ממשיכים במאמץ להכריז על פלסטין כחברה באו"ם. שנים חלפו מאז הנכבה, רבים מתו כשהזיכרונות שנחקקו בלבם היו בתיהם החמים שנהרסו וכפריהם השלווים שקיומם נמחה. 77 אחוז מהפלסטינים הם מתחת לגיל 35, הם לא חוו את זוועות הנכבה. הם יודעים היטב את כל פרטיה המחרידים וסובלים מהשלכות מתמשכות עד היום, כתוצאה מפרקטיקת הכיבוש. הם אומרים בנחישות: 'לא נרשה לנכבה נוספת לקרות' ".

יש עוד מקום לדרך טובה יותר ויש מקום לאופטימיות, אמר עבאס לקראת סוף הנאום: "הדרך להשיג שלום היא במשא ומתן בין הרשות הפלסטינית וישראל. על אף כל המורכבויות של המציאות והתסכול, אנו אומרים בעצרת האו"ם: עדיין יש סיכוי, אולי האחרון, להציל את פתרון שתי המדינות ולגאול את השלום".

הנשיא הפלסטיני גם לא הסתיר את רצונו בקבלת מעמד של מדינה באו"ם. הוא הזכיר את הווטו שהטילה ארצות הברית במועצת הביטחון בשנה שעברה על החלטה לקבל את פלסטין במעמד של מדינה באו"ם והבטיח לפעול במלוא המרץ על מנת שפלסטין תתקבל השנה כחברה מן המניין באו"ם. הבקשה תעלה באו"ם בתאריך הסמלי, כ"ט בנובמבר.

לסיום פנה אבו מאזן ישירות לבני עמו: "לא נקבל מולדת אלטרנטיבית וגם לא ארץ אלטרנטיבית. פלסטין היא, היא מולדתנו, אנשינו ימשיכו לבנות את מוסדות מדינתם וימשיכו לחתור להשיג פיוס. העם ימשיך בהתנגדות עממית שוחרת שלום. אני חוזר, התנגדות עממית שוחרת שלום. גבירותיי ורבותיי, מנעו את הישנות הנכבה בארץ הקודש. תמכו בהגשמת מדינה פלסטינית חופשית ועצמאית. תנו יד לניצחון רעיון זה לפני שיהיה מאוחר מדי".   

[related-posts title="נאומים נוספים בעצרת האו"ם"]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן