Skip to content

הונגריה נסוגה: מוכנה לשקול שינויים בחקיקה הפוגעת בעצמאות הבנק המרכזי

פקידי ממשל מסרו, שממשלת הונגריה הודיעה שהיא מוכנה לשקול שינויים בחקיקה מעוררת מחלוקת בהתאם לדרישת הנציבות האירופית. הסיבה: הונגריה נזקקת למימון של עשרות מיליארדי דולרים, ואינה יכולה להרשות לעצמה להסתבך עם נותני המימון – קרן המטבע והאיחוד האירופי. מאת גרשון גירון תחנת הטלוויזיה "פראנס 24" מדווחת שממשלת הונגריה מוכנה לשקול שינויים בחקיקה מעוררת מחלוקת אם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פקידי ממשל מסרו, שממשלת הונגריה הודיעה שהיא מוכנה לשקול שינויים בחקיקה מעוררת מחלוקת בהתאם לדרישת הנציבות האירופית. הסיבה: הונגריה נזקקת למימון של עשרות מיליארדי דולרים, ואינה יכולה להרשות לעצמה להסתבך עם נותני המימון – קרן המטבע והאיחוד האירופי.

מאת גרשון גירון

הטון נשמע מרוכך יותר כשיש צורך בסיוע מיידי. שר החוץ ההונגרי, יאנוש מרטוני

תחנת הטלוויזיה "פראנס 24" מדווחת שממשלת הונגריה מוכנה לשקול שינויים בחקיקה מעוררת מחלוקת אם הנציבות האירופית רואה זאת לנכון. כך אמר שר החוץ ההונגרי, יאנוש מארטוני, באוזני נציגים של האיחוד האירופי.

"אנו מכבדים במלואה את סמכות הנציבות האירופית, המגנה על אמנות האיחוד האירופי," כתב מרטוני במכתב שתאריכו ה-6 בינואר ופורסם על משרדו ביום שלישי, והוסיף: "אנו מוכנים ומזומנים לשקול שינויי חקיקה, אם הדבר נחוץ."

הונגריה, המבקשת להבטיח לעצמה אשראי בסך 20-25 מיליארדי דולרים מקרן המטבע הבינלאומית ומהאיחוד האירופי, נתונה במחלוקת משפטית עם הבנק המרכזי של אירופה ועם הנציבות. זאת, לאחר שחקיקה שאושרה בפרלמנט ההונגרי ברוב עצום, מגדילה את מספר המינויים הפוליטיים שניתן לבצע בוועדת המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי.  הדבר עורר מחאות באיחוד האירופי, החושש מפני פגיעה קשה בעצמאותו המקצועית של הבנק המרכזי ההונגרי והכפפתו לשיקולים פוליטיים.

בחודש שעבר ביקשה הנציבות האירופית לדחות את אימוץ החקיקה ולאמץ חקיקה הדומה לזו הקיימת בשאר מדינות האיחוד ומותירה עצמאות מקצועית רבה לבנק המרכזי. ראש הממשלה, ויקטור אורבן, דחה את הטענות נגד החקיקה והודיע שארצו לא תתיר לאיש להתערב בשיקולי הפרלמנט שלה. אלא שבבודפשט הבינו מהר מאוד את משמעות החיכוך עם קרן המטבע ועם האיחוד האירופי. הערכת מצב מהירה הביאה להנמכת הטונים, ולהצהרתו של שר החוץ אמר שממשלתו מוכנה לנהל דיאלוג עם כל מי שיעלה טענות מוחשיות נגד החוק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן