Skip to content

אלפי שוטרים, אנשי מד"א ומתנדבים נערכים לחג

בימי חול המועד סוכות תתמקד פעילות המשטרה בפארקים, בגנים הלאומיים ובאתרי הטבע והנופש השונים. במד"א נערכים להצלת חיים במהלך ימי החג, ומגישים את המדריך המלא לשמירה על חיינו במהלך בניית הסוכה, הטיולים בחג ובכלל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל נערכת בימים אלה לחג סוכות. ההיערכות תעשה במספר שלבים ותתמקד בעיקר בביטחון שוטף, בפריסה רחבה של ניידות תנועה בצירים עירוניים ובינעירוניים, פריסה והצבות של שוטרים במחסומים בכניסות לערים, בריכוזי קהל ובמקומות רגישים. בימי חול המועד הפעילות תתרכז בפארקים, בגנים לאומיים, בחופים ובאתרי בילוי המוניים.

(צילום: משטרת ישראל)
מאבטחים את הפארקים והגנים הלאומיים (צילום: משטרת ישראל)

אלפי שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבי משטרה יעבדו בפריסה מלאה ובהיערכות מבצעית. שוטרים רבים יבצעו פעילות ביטחון שוטף מוגברת בריכוזי קהל, מרכזי ערים ובמרחב התפר, שווקים וקניונים, טרמפיאדות ותחנות מרכזיות. גם מערך התנועה נערך לפיקוח מוגבר בכבישים, כולל הכנת תכניות הכוונה לצמתים המרכזיים.

בימי חול המועד פעילות הביטחון תתמקד בפארקים, גנים לאומיים ובאתרי הטבע והנופש השונים ובאבטחת אירועים מרכזיים תחת כיפת השמיים. יוקמו מחסומים קבועים וזמניים בקו התפר, בכניסות לערים ובערים עצמן.

על מנת להמשיך ולצמצם עבריינות בקרב הנוער, תהיה נוכחות משטרה גלויה וסמויה במקומות התקהלות ובילוי, מועדונים, חופי רחצה ופארקים ציבוריים, למניעת מכירת אלכוהול לקטינים או סמים בניגוד לחוק.

עם סיום החג תתבצע היערכות חזרה ללימודים, על פי הפקודות ועל בסיס הערכת מצב מחוזית. שוטרים ומתנדבים יתפרסו באזורים בהם קיימים מוסדות חינוך. חטיבת האבטחה תבצע ביקורות למאבטחים האזרחיים וכן באוטובוסים ובתחנות מרכזיות בערים. ביום זה תורגש פריסה של מערך התנועה בצמתים, מעברי חציה ובצירים מרכזיים המובילים לבתי הספר וגני הילדים.

המפכ"ל דנינו וראש היר בני ברק בשוק ארבעת המינים (צילום: דן בר דוב)
המפכ"ל דנינו וראש העיר בני ברק בשוק ארבעת המינים (צילום: דן בר דוב)

לאורך כל ימי החג יתקיים שיתוף פעולה מלא עם הרשויות וכלל גורמי החירום וההצלה, על מנת לפעול בסנכרון מלא בעת אירוע חריג. בכל אירוע חריג הציבור נדרש להזעיק את המשטרה באמצעות מוקדי 100, על מנת שאפשר יהיה  לטפל באירוע באופן מקצועי ומיטבי.

סוכות מד"א

במד"א נערכים בימים אלה לחג הסוכות ובתחנות מד"א ברחבי הארץ בונים מתנדבי ועובדי מד"א סוכות מיוחדות, בהן יוכלו להתארח במהלך ימי החג אוכלוסיות הזקוקות לסיוע, דוגמת קשישים, ניצולי שואה, פליטים, משפחות נזקקות ועוד.

את הפעילות יזם מד"א כחלק מהפן ההומניטארי שבו עוסק הארגון לאורך השנה כולה, והן יופעלו לאורך החג על ידי מתנדבי מד"א בכל רחבי הארץ. על מנת להקים בעבור אוכלוסיות אלה את הסוכה היפה ביותר, יצא מד"א בתחרות "הסוכה היפה ביותר" בין התחנות, ובכל מקום בארץ ישקיעו עובדים ומתנדבים מזמנם ומרצם על מנת להפוך את החג לנעים יותר עבור מי שזקוק לכך.

מדריך מד"א להצלת חיים בחג

לצד ההיערכות החגיגית, במד"א נערכים להצלת חיים במהלך ימי החג, ומגישים את המדריך המלא לשמירה על חיינו במהלך בניית הסוכה, הטיולים בחג והשהות בבית. יצוין כי מדי שנה, מטפלים צוותי מד"א בפגיעות המתרחשות במהלך בניית הסוכה, ההכנות הרבות לחג או במטיילים שנפגעו במהלך ימי חול המועד ברחבי הארץ.

פגיעה במהלך בניית הסוכה

במהלך הימים שבין יום הכיפורים לסוכות, מתקבלות במד"א קריאות רבות שעניינן בוני סוכות שנפגעו במהלך העבודה. במהלך הקמת דפנות הסוכה, יש להקפיד להרחיק מהאיזור ילדים על מנת שלא ייפגעו מדופן שעלול ליפול עליהם. בנוסף, יש לוודא חיזוק הדפנות זו לזו באופן כזה שלא תתאפשר קריסתן. יש להקפיד במיוחד כאשר מדובר בדפנות עץ, או כל חומר קשיח אחר.

במהלך הנחת הסכך, יש להיזהר בעמידה בגובה. אין לטפס על מעקה המרפסת, או על סולם שאינו יציב. את הסכך יש לחזק לגוף הסוכה, כך שלא יעוף מגובה ויפצע עוברי אורח. 

בקצותיהם של כפות הדקלים ישנם קוצים העלולים להיתפס באצבעותיהם ובידיהם של העוסקים בבניית הסוכה. יש להרחיק את כפות הדקלים מילדים ולוודא שלא יידקרו מהן. בנוסף, יש לאחוז בכף הדקל מתחתיתו ולא בין העלים מחשש לבעלי חיים העלולים להימצא שם ולגרום נזק.

סוכה (צילום: ויקימדיה)
לא לטפס על סולמות וכיסאות לא יציבים כדי לתלות קישוטים. סוכה (צילום: ויקימדיה)

תליית קישוטים: אין לעמוד על מעקות, סולמות לא יציבים, כסאות וכו', על מנת לתלות את קישוטי הסוכה. יש להקפיד שילדים לא ייפגעו ולא ייפלו מגובה במהלך קישוט הסוכה ויש לוודא שמבוגר אחראי נמצא בסמוך ומשגיח עליהם. נפילה מגובה עלולה לגרום לנזק לעמוד השדרה, לזעזועי מוח ובמקרים קשים אף למוות.

במהלך חיבור הסוכה לחשמל, יש לשים לב לא לגעת בחוטי חשמל חשופים או בנקודות חשמל שאינן בטיחותיות. יש לוודא כי בטרם חיבור הסוכה לחשמל אין זרם בשקעים השונים, על מנת להימנע מהתחשמלות.

לשמור על הילדים. שוק ארבעת המינים בבני ברק (צילום: דן בר דוב)
לשמור על הילדים. שוק ארבעת המינים בבני ברק (צילום: דן בר דוב)

שווקי ארבעת המינים, כפי שנהוג, מצויים על פי רוב בסמוך לכבישים סואנים ובמרכזי הערים. אם מגיעים לשוק עם ילדים, יש להקפיד על השגחה מלאה, כך שלא יתפרצו חלילה לכביש או יאבדו בהמון.

בכל מקרה של פגיעה, יש להזעיק מיידית את מד"א בחיוג למוקד 101. במקרה של נפילה מגובה, אין להזיז את הנפגע ואין להרימו.

הנחיות למטיילים

חג הסוכות מביא עימו גם מטיילים רבים, המנצלים את ימי השמש האחרונים לפני בוא החורף ומסיירים בכל פינה בארץ. על כן נרשמות במד"א קריאות מרובות לטיפול בנפגעי התייבשות, תאונות דרכים וכן לחילוץ מטיילים שנותרו ללא מזון ושתייה באיזורים שונים.

שימו לב: חשוב להתכונן מראש לטיול ולהצטייד בכמויות גדולות של שתייה – רצוי מים קרירים או קרים. מומלץ ללבוש מכנסיים ארוכים, כובע עם שוליים רחבים, חולצות עם שרוול ארוך, נעליים סגורות (רצוי גבוהות) ובשום פנים ואופן לא סנדלים.

כדי להימנע משיזוף יתר, חשוב מאוד להצטייד בקרם שיזוף בעל מקדם הגנה גבוה. בימים חמים ובשהייה בחוץ מאבדים נוזלים ומלחים בזיעה ואפשר להגיע להתייבשות, מומלץ שלא לטייל ב"שעות החמות".

הקפידו לטייל בשבילים מסומנים ולא לסטות מהם, מומלץ לטייל תמיד לכל הפחות בזוגות. בתקופה זו במיוחד, יש להתעדכן באופן קבוע במזג האוויר הצפוי, על מנת להיערך כראוי. גשמים עזים עלולים להתחיל לרדת בתקופה זו של השנה ומטיילים עלולים למצוא עצמם במהירות בנחלים שמתמלאים או באיזורים קרים מאוד. מומלץ גם להצטייד בערכת עזרה ראשונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן