Skip to content

עורכי הדין ארבל ונס מציעים למכירה את מעריב

שני הנאמנים בהקפאת הליכים של קבוצת מעריב מצפים לקבל הצעות טובות יותר מזו שסיכם שלמה בן צבי עם איי.די.בי. ומאפשרים להגיש הצעות לרכישת חלקים מקבוצת מעריב ולא רק את כל הקבוצה כיחידה אחת. את ההליך הזה אישרה השופטת ורדה אלשייך במוצאי השבת שחלפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עו"ד ירון ארבל ועו"ד ורו"ח ד"ר שלמה נס, נאמנים בהקפאת הליכים של קבוצת מעריב, החליטו לפרסם מודעה שבה הזמנה להציע הצעות לרכישת מניות ו/או נכסים ופעילות של חברות קבוצת מעריב. המודעה, שהתפרסמה באתר הבורסה ביום א' השבוע, אמורה להתפרסם בעיתונים לאחר צאת החג. שני הנאמנים צופים לקבל הצעות טובות יותר מזו שסיכם שלמה בן צבי עם אי.די.בי. את ההליך הזה אישרה השופטת ורדה אלשייך במוצאי השבת שחלפה.

בהודעה מתפרסמת הזמנה להציע הצעות לרכישת מניות החברות בקבוצת מעריב, הנמצאת בהקפאת הליכים ו/או לרכישת פעילותן ו/או נכסיהן ו/או חלקן. כלומר הנאמנים פותחים אפשרות להגיש הצעות לרכישת חלקים מקבוצת מעריב ולא רק את כל הקבוצה כיחידה שלמה אחת.

זמן מוגבל להגשת ההצעות

עוד נמסר במודעה, כי שני הנאמנים קיימו וימשיכו לקיים מו"מ ומגעים עם גורמים שונים כבר בימי חול המועד סוכות, כאשר על המציעים להגיש הצעותיהם עד ליום שלישי 9.10.12.

אסיפת עובדים של מעריב. הצעה להציע הצעות
אסיפת עובדים של מעריב. הצעה להציע הצעות

במודעה מודגש, כי על המציע לגבש הצעתו באופן עצמאי והיא יכולה להיות הצעה לרכישת מניות החברות או לרכישת פעילותן ונכסיהן או חלקן. כמו כן ההצעה יכולה להיות הצעה לרכישת פעילות הדפוס בלבד ו/או המקרקעין עליהם ממוקם בית הדפוס, והכל בכפוף לאישורו של בית המשפט המחוזי בתל אביב.

עם המציעים השונים יתואמו הסדרים לצורך קבלת נתונים ומסמכים הקשורים לקבוצת החברות, בהתאם למה שיאושר על ידי הנאמנים. כן יתואם אופן הגשת ההצעות.

נקיים מכל חוב כספי ושיעבודים

הנאמנים מבהירים במודעה, כי מניות החברות או פעילותן ו/או נכסיהן ימכרו במצבן כשהם נקיים מכל חוב כספי ושיעבודים, כאשר האחריות לבדיקה המשפטית והפיסית תוטל על המציע בלבד, על חשבונו ובאחריותו. הנאמנים ו/או החברות ו/או הנושים ו/או מי מטעמם לא יישאו בכל אחריות לכל מצג ו/או התחייבות הנוגעים לקבוצה, למניות החברות בקבוצה ו/או לפעילותה ולנכסיה. המציע יישא באחריות הבלעדית בכל הנוגע לעניינים אלה.

על המציע לבדוק את כל הקשור לקבוצה ולפעילותה, ועל בסיס בדיקה זו בלבד תוגש ההצעה. במסגרת בדיקה זו על המציע לבדוק את כל הקשור בקבוצה, לרבות נכסי הקבוצה, פעילותה העסקית והכלכלית, מצבה המשפטי ומצב זכויותיה, החוזים בהם קשורה הקבוצה, מצבן המשפטי של מניות החברות בקבוצה, וכל נתון אחר שהמציע סבור כי עליו לבדוק על מנת להגיש את הצעתו.

רכישת מניות החברות בקבוצה ו/או פעילותה לפי העניין, כפופה לקבלת אישורו של בית המשפט, וכן לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים, לרבות אישור בתנאים הקשורים ברכישת הקבוצה או מניות החברות בקבוצה, ככל שאישורו יידרש.

הסדרים להעסקת עובדים

כחלק מהליכי המו"מ יתבקש המציע להגיע להסדרים לגבי המשך העסקה של עובדים. לצורך כך, ובסיוע של הנאמנים ובתיאום עימם, ינוהלו מגעים מול נציגי העובדים הרלבנטים.

למען הסר ספק, מבהירים הנאמנים במודעה, אין לראות בהזמנה זו משום הצעה לציבור לרכוש את מניות החברות בקבוצה, כהגדרתה בחוק ניירות ערך, התשכ"ח – 1968 , היא אינה מהווה מכרז ולא יחולו עליה דיני המכרזים. כמו כן, אין בהזמנה זו להציע הצעות משום חובה לקבל את ההצעה הגבוהה ביותר או כל הצעה שהיא. הנאמנים שומרים לעצמם את הזכות לנהל מו"מ/התמחרות בכל שלב עם המציעים או חלקם, לנהל עם כל אחד מהם מו"מ בנפרד, לבקש הצעות נוספות, ולהתנות תנאים שונים הקשורים ברכישת הקבוצה או מניות החברות בקבוצה, הכל על-פי שיקול דעתם של הנאמנים.

לא מחויבים למתווה המכר לבן צבי

בעת שהשופטת נתנה צו להקפאת הליכים לקבוצת מעריב היא רמזה, כי מתן צו ההקפאה היה בעייתי מכמה סיבות, שהבולטת ביניהן היא העובדה שקבוצת מעריב "כבר נשאה ונתנה, סיכמה ולמעשה כמעט השלימה עסקת רכש עם קונה ספציפי (שלמה בן צבי ע.א.) ורק לאחר מכן היא פונה לבית המשפט וזאת כמו היה בית המשפט של חדלון פרעון 'עט' – שכל תפקידו אינו אלא לרשום אישור פורמלי למהלך ושמא אף להשתיק או לדחוק טענות של גורמים שיתכן ויתנגדו לו".

ברוח זו, כאשר היא מינתה כנאמנים של קבוצת מעריב את עו"ד ירון ארבל ועו"ד שלמה נס, והעבירה את כל סמכויות הניהול והחתימות על מסמכים אליהם. היא ציינה כי על הנאמנים "להפעיל שיקול דעת עצמאי ובאורח ברור וחד משמעי הם אינם מחויבים למתווה המכר ובוודאי שלא לזהות הרוכש". וזה בדיוק מה ששניהם מבצעים עתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן