Skip to content

עיסקת כת"ש: בלווטניק יקדים תשלום לאי.די.בי

במקביל שמר לעצמו את הזכות להורות לאי.די.בי למכור את יתרת 10.5% מניות כת"ש לצד שלישי, כולן או חלקן עד סוף השנה, כשהמחיר למניה יופחת ל-15 שקל למניה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביולי השנה מכרה אי.די.בי פיתוח את השליטה, 49.9% מתוך 60.5% מניות שברשותה, בכלל תעשיות (כת"ש) לקבוצת Access Industies, שבשליטת לן בלווטניק, תמורת 1.27 מיליארד שקל. כ-60% מסכום זה הועבר לאי.די.בי ואילו מועד התשלום של היתרה, 509 מיליון שקל יועד עד 31 בדצמבר השנה. היום הודיע אי.די.בי אחזקות, חברת האם של אי.די.בי פיתוח, בהודעה לבורסה, כי הוסכם בין הצדדים על הקדמת תשלום של כחצי מיליאד שקל ל-25 בנובמבר השנה.

כמו כן הוסכם על עדכון תנאי זכותה של הרוכשת Access Industies להורות לאי.די. בי פתוח למכור לצד שלישי את יתרת החזקות אי די בי פתוח בכת"ש (כ-10.5% מהון המניות המונפק של כת"ש), כולן או חלקן, כך שתקופתה תוארך עד ליום 31 בדצמבר השנה, והמחיר למניה יופחת מסך של כ-16.1 שקל למניה לסך של 15 שקל למניה.

הבהרות לגבי השקעת אדוארדו אלשטיין בגנדן

בהודעה נוספת לבורסה נמסר היום, כי על פי הסכם ההשקעה בין גנדן הולדינגס לבין גוף בשליטת המשקיע אדוארדו אלשטיין, מבוצעת השקעה מיידית בגנדן בסך של 25 מיליון דולר. כמו כן הוענקה לאלשטיין אופציה להשקעה בגנדן של עד 75 מיליון דולר נוספים. האופציה זו תעמוד בתוקפה למשך 90 ימים, עם אפשרות להארכות לתקופה נוספת כוללת של עד 70 ימים, במקרה שלא יתקבלו עד אותו מועד האישורים הנדרשים לשם כניסתן לתוקף של ההסכמות בין נוחי דנקנר לבין אדוארדו אלשטיין. יצוין, כי אחד מהאישורים הנדרשים כאמור הינו אישור הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר.

מימושה המלא של האופציה, כלומר השקעה של מלוא 100 מיליון דולר בגנדן, מהווה אף היא תנאי לכניסת ההסכמות האמורות לתוקף. יצוין כי במקרה כזה, עם כניסת ההסכמות לתוקף עשוי אדוארדו אלשטיין להיחשב אחד מבעלי השליטה בחברה לפי חוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן