Skip to content

פיגוע תופת בחאלב – עשרות הרוגים ופצועים

מדובר בארבע מכוניות תופת. הרס רב נראה במקום שהוחרב בסדרת פיצוצי תופת. בניינים קרסו והרחובות מלאים בשברים. במקום הפיגוע נוצר בור גדול. עד כה לא נטל שום ארגון על עצמו את האחריות לפיגוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

חורבן באתר מורשת היסטורי
חורבן באתר מורשת היסטורי

בסדרת פיצוצים שאירעה הבוקר (רביעי) בעיר חאלב שבסוריה, נהרגו לפחות 40 בני אדם ויותר מ-90 אחרים נפצעו. כך מדווחים כלי התקשורת הסוריים וטלוויזיית "אל מנאר" של החיזבאללה. על פי הדיווחים מדובר בפיצוץ של ארבע מכוניות תופת. שלוש מהם התפוצצו בכיכר הראשית של העיר, כיכר "סעד-אללה אל-ג'באר", ואחת נוספת, מאות מטרים מהכיכר לכיוון שכונת באב אל ג'ניין, הנמצאת בשולי העיר העתיקה. 

ה-BBC מדווח, שסמוך לכיכר נמצא מועדון קצינים ובית מלון. רשת טלוויזיה ממשלתית מקרינה תמונות של גופות מחולצות מבניינים שניזוקו בפיגוע, ומכתש גדול בכביש.

כוחות הממשלה והמורדים בסוריה נלחמים על שליטה בעיר זה שבועות רבים. ובשבוע שעבר פתחו המורדים במתקפה בניסיון להשתלט על רובעים נוספים בה. שריפות כילו בסוף השבוע את השוק המקורה ההיסטורי של העיר, אתר מורשת עולמי מטעם ארגון אונסקו.

בית המלון שהושמד בפיגוע (צילום: סוכנות סאנא)
בית המלון שהושמד בפיגוע (צילום: סוכנות סאנא)

רק אתמול (שלישי) דיווחו כלי התקשורת, שהנשיא הסורי ביקר בחאלב כדי לעקוב אחר הלחימה והורה על הצבת 30 אלף חיילים במקום על מנת להכריע את הלחימה שם. החיילים נשלחו מאיזורי קרבות אחרים, בניסיון לגרש ממנה את המורדים. אסאד עצמו ביקר אתמול בעיר במסוק, ויש שמועות על כך שהוא עצמו מנהל את המערכה בה.

ממשלת סוריה טוענת מאז ראשית העימות במדינה שעשרות בני אדם נהרגו בסדרת פיגועי "טרור" בעריה המרכזיות של המדינה, שכוונו נגד מתקנים ביטחוניים. פעילי אופוזיציה טוענים מנגד, שכוחות הביטחון מניחים את הפצצות כדי לערער את האמון במורדים ובמפגינים בדרכי שלום.

 

בניינים קרסו בחאלב (צילום: סוכנות סאנא)
בניינים קרסו בחאלב (צילום: סוכנות סאנא)

באיזור בו התפוצצו מכוניות התופת מתנהלים קרבות עזים בין נאמני משטרו של בשאר אסד וצבא המורדים. מעצמת הפיצוצים קרסו בניינים והאיזור נראה הרוס ומנותץ לחלוטין. הארגון הסורי, "משקיפים סורים למען זכויות האדם", מסר הבוקר, כי הפיצוץ אירע סמוך למועדון קצינים של צבא סוריה בעיר ובחזית מלון בו התאכסנו קצינים סורים.

אתמול התראיין ריאד חיג'אב, ראש ממשלת סוריה לשעבר, שערק לדובאי, ברשת אל ערבייה וסיפר כי בשאר אסאד דחה את כל ההצעות של מנהיגי המערב לפתרון של שלום לסיום המשבר בסוריה וסירב במקביל לנהל דיאלוג עם האופוזיציה. הוא שב וטען כי לאחר שארבעה מבכיריו נהרגו בפיגוע שאירע לפני חודשיים במפקדה לביטחון לאומי. אין על מה לדבר.

 

מה שנותר מהככר בחאלב
מה שנותר מהככר בחאלב

לאחרונה מסתמן כי המורדים, שמזוינים רק בנשק קל, פנו ככל הנראה לביצוע פיגועים באיזורים בהם קיימת שליטת הצבא. שר החוץ המצרי, מוחמד כאמל עמרו, אמר היום בראיון לעיתון "אל חיאת", היוצא לאור בלונדון, כי מי ששולח סיוע למשטר של אסאד, הוא שותף לרצח עם. הוא הסביר, כי אסאד לא יוכל להיות חלק ממשא ומתן עתידי על גורל סוריה וסיום המשבר. "על אסאד לפנות את מקומו," הוא אמר. עד כה לא נטל שום ארגון על עצמו את האחריות לפיגוע. 

על פי דיווחי המורדים נהרגו אתמול בסוריה 104 בני אדם, 57 אזרחים, 26 חיילים ו-21 מורדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן