Skip to content

גנרל סיני מזהיר: נפעל נגד "אסטרטגיית ההכלה" האמריקנית

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת שאסטרטגיית ההגנה האמריקנית המתמקדת באזור אסיה והאוקיינוס השקט מכוונת להכיל את כוחה העולה של סין. כך מדווח עיתון "צבא השחרור העממי" במה שמצטייר כהעברת מסר תקיפה מצד בייג'ינג לוושינגטון. מאת גרשון גירון ארצות הברית "פורשת למפרע כוחות ברחבי אסיה והאוקיינוס השקט כדי להכיל את כוחה העולה של סין". את האזהרה הזו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת שאסטרטגיית ההגנה האמריקנית המתמקדת באזור אסיה והאוקיינוס השקט מכוונת להכיל את כוחה העולה של סין. כך מדווח עיתון "צבא השחרור העממי" במה שמצטייר כהעברת מסר תקיפה מצד בייג'ינג לוושינגטון.

מאת גרשון גירון

לסכל את ה"הכלה". גנרל לואו יואן

ארצות הברית "פורשת למפרע כוחות ברחבי אסיה והאוקיינוס השקט כדי להכיל את כוחה העולה של סין". את האזהרה הזו פרסם השבוע לא אחר מאשר גנרל סיני בכיר בבטאון הצבא הגדול בעולם. הגנרל לואו יואן קבע עוד, נוכח מדיניות אמריקנית זו, על סין להפעיל דיפלומטיה "ערנית" ומתוחכמת.

מאמר זה, שמניחים כי הוא מבטא במידה מסוימת את ההשקפה הרווחת בבייג'ינג, מעורר עניין רב במערב. ביום שני הזהיר משרד ההגנה הסיני את ארצות הברית "להיזהר במילים ובמעשים", בעקבות פרסום החשיבה ההגנתית המחודשת הגורסת תגובה לצמיחת סין באמצעות ביצור הבריתות והבסיסים של ארצות הברית ברחבי אסיה.

האסטרטגיה האמריקנית החדשה מבטיחה להגביר את עוצמתה באסיה בניסיון להגיב ליכולתה הגוברת של סין לבלום את עוצמת ארצות הברית באזור, אפילו בעת נסיגת כוחותיה ממקומות אחרים ברחבי העולם. כחלק מהאסטרטגיה החדשה, ארצות הברית תחזיק בסיסים גדולים ביפן ובדרום קוריאה ותציב כוחות נחתים, ספינות צי ומטוסי קרב בטריטוריה הצפונית של אוסטרליה. האסטרטגיה קוראת גם להגיב לניסיונות פוטנציאליים של סין ואיראן לבלום יכולות אמריקניות באזורים בעלי חשיבות כמו ים סין הדרומי ומיצרי הורמוז.

לואו התמקד בטענה האמריקנית כי המיקוד הצבאי המחודש אינו מכוון נגד סין. "כאשר אנו מתבוננים סביב", כתב, "אנו יכולים לראות שארצות הברית מבצרת את חמש הבריתות הצבאיות הראשיות שלה באזור אסיה והאוקיינוס השקט, ומכווננת את מיקום חמשת אשכולות הבסיסים הצבאיים שלה, בעודה מבקשת היתרי כניסה נוספים עבור בסיסי צבא סביב סין".

הגנרל הסיני אף דחה את טענת ארצות הברית לפיה אין מיקוד צבאי אמריקני נגד סין. טענות אלה, כתב,  "פשוט מבהירות ביתר שאת את כוונתה האמיתית". אחר כך, בכוונו אל אסטרטגיית ההכלה, שאותה נקטה ארצות הברית נגד ברית המועצות מ-1946 ואילך, הוסיף: "מי יכול להאמין שאינכם מכוונים זאת כנגד סין? האם אין זאת חזרה למנטליות של המלחמה הקרה?"

במקביל, הזהיר לואו מפני השתררות פאניקה. הוא קבע כי על סין להשתדל יותר לרכוש ידידים באזור ולהרחיק מדינות ממעגל ההשפעה האמריקנית. "לנוכח התאמה זאת של מוקד האסטרטגיה האמריקנית, עלינו לחוש סכנה ולשמור על ערנות מקסימלית, אך אין צורך להיבהל מפני הצפוי…עלינו להיות מיומנים בתמרון ולהפעיל דיפלומטיה מתוחכמת, וככל שנרכוש יותר חברים כך ייטב" .

"כמה מדינות רומו על ידי אמריקה, ועתה צועדות לצד ארצות הברית משום שאלה האינטרסים שלהן, אך לאמתו של דבר אין ביניהן התאמה," אמר לואו. "הם חולקות אתה את אותה המיטה אך חלומותיהן שונים."

לואו מפורסם בהשקפותיו הניציות, המתפרסמות תכופות בעיתונים בסין ובאתרי אינטרנט פופולאריים. העובדה שפרשנותו למצב היחסים בין שתי המדינות מופיעה בבטאון הרשמי של צבא סין, "יומון צבא השחרור", רומזת שפרשנותו נהנית ממידה מסוימת של אישור רשמי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן