Skip to content

ברוס וויליס לא פראייר. הוא מת לחיות גם ב-2044

סרט המדע בדיוני "לופר" הוא שילוב של "אשתו של הנוסע בזמן", "שליחות קטלנית" ו"מזימות בינלאומיות", וגם מאפשר לנו להרהר על משמעות הזמן בחיינו. ג'וזף גורדון-לוויט בתפקיד המחסל וברוס וויליס בתפקיד מת לחיות יעזרו לכם להעביר בכיף את הזמן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★★

אי שם, בשנת 2006, צץ לו הבמאי ריאן ג'ונסון ויצר את הסרט המבריק "בריק": מותחן בתקציב נמוך המתרחש בבית ספר בקליפורניה, ובתפקיד הראשי השחקן היהודי ג'וזף גורדון-לוויט, כנער / בלש פרטי. לאחר ארבע שנים שוב הגיח הבמאי עם סרט מוזר ומאכזב, "האחים בלום", אודות שני נוכלים המהתלים באירופה ובאמריקה. לאחרונה אף ביים את הפרק הטוב ביותר עד כה בסדרה "שובר שורות", המריצה בימים אלו את עונתה האחרונה בטלוויזיה.

בחזרה מהעתיד. וויליס וגורדון-לוויט

עכשיו הוא חזר עם סרט פעולה מדע בדיוני, "לופר", ושוב בתפקיד הראשי גורדון-לוויט, שבינתיים יצר לעצמו את השם החם ביותר בהוליווד ("באטמן – עלייתו של האביר האפל", "התחלה" ועוד). העלילה מתרחשת ברוּבה בקנזאס בשנת 2044, תקופה בה מנהיגי הפשע מן העתיד המרוחק עוד יותר, מחזירים בזמן את האזרחים "הבעייתיים" המיועדים לחיסול על-ידי חבורת מתנקשים, הנקראים "לופרס". נראה כי בעתיד, יותר קל להיפטר מאלו המיותרים על-ידי החזרתם בזמן, מאשר לרצוח אותם במקום.

מי לא אוהב לקבל חבילת הפתעה? בסרט זה, החיים בעתיד של שנת 2044 מקבלים פעם בפעם חבילה – ובה בני אדם חיים שעליהם להתנקש בהם. מסתבר, שהחבילה נשלחת מהעתיד המרוחק עוד יותר, והאנשים המיועדים לחיסול עוברים דרך מכונת זמן, שנמצאת בבעלות ראשי הפשע של שנת 2077. מי הם אותם מיועדים לחיסול? "לופר" לא שופך הרבה אור על הנושא, אבל רשימת ההמתנה די ארוכה והמאפיונרים לא מפסיקים לשלוח קורבנות.

גורדון-לוויט מגלם את ג'ו, "לופר" יעיל במיוחד, החוסך בצד מספיק כסף בשביל פנסיה מכובדת בפאריז. ביום בהיר נוצרת בעיה כשהוא מגלה, כי עליו להתנקש בדמות עצמו מן העתיד. ג'ו המבוגר (ברוס וויליס, "מת לחיות") מוחזר בזמן לצורך החיסול, אבל וויליס מגיע עם ניסיון העבר האישי ואינו מוכן למות בקלות, ועל כן מנסה לאתר ילד קטן, אשר עתיד לקום ולהיות הבוס הגדול בעתיד, זה שמאיים על עתידו ועל עתיד האנושות ככלל. דרך אגב, זהו סרטו השלישי של ברוס וויליס שבו הוא נוסע בזמן ופוגש את עצמו צעיר יותר – אחרי "12 קופים" ו"הילד".

אם ראיתם את הסרט "אשתו של הנוסע בזמן" ודמיינתם את הגיבור מגיע לתקופת הסרט "שליחות קטלנית", הרי לכם עלילת הסרט "לופר".

זה אולי לא נשמע כמו הסיפור המקורי ביותר, אבל ג'ונסון דואג לקטעי פעולה בכל רגע נתון, תוך סיוע רב בצילומים קולנועיים מרהיבים, תפאורה מרשימה ושחקנים רבים, ביניהם – ג'ף דניאלס ("חדר החדשות") כאחד מראשי הפשע העתידיים, וכן אמילי בלאנט ("לדוג סלמון בתימן", "עד החתונה זה יעבור"), אשר מתגוררת ליד שדה תירס בקנזאס המעלה מן האוב סצנות שלמות מ"מזימות בינלאומיות" של אלפרד היצ'קוק.

"לופר" הוא אחד מאותם סרטים פילוסופיים שנותנים לנו לחשוב על משמעות הזמן. אולי לא עד כדי כך שנהרהר במחשבות אינסופיות. אבל לפחות זה נחמד להעביר איתו את הזמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן