Skip to content

נאמני מעריב לא פוסלים מכירת העיתון לעובדים

"יהיה לנו סיפוק רב לקבל הצעה עסקית משמעותית והולמת דווקא מעובדי מעריב. ברמה ההיסטורית, אולי יהיה בכך משום המשך דרכו של מייסד העיתון, ד"ר עזריאל קרליבך. אנו מצדנו מוכנים לשתף פעולה אתכם, העובדים, לענות על כל שאלה, לספק לכם נתונים, לבחון הצעות וכו'", כתבו עו"ד ארבל ועו"ד נס, לעובדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במאבק שמנהלים עובדי מעריב למנוע את סגירת העיתון, הועלתה, בין השאר, גם האפשרות שהם ירכשו את העיתון ובכך הם יוכלו להמשיך להפעילו כעסק חי ולהעסיק כמה שיותר עובדים. העניין הגיע לידיעתם של עו"ד ירון ארבל ועו"ד, ד"ר שלמה נס עו"ד ורו"ח, הנאמנים, שלא דחו את הרעיון על הסף.

במכתב לעובדי מעריב כתבו שני הנאמנים:

"כפי שאתם יודעים לאור מצבה הפיננסי של חברת מעריב, עלינו למצוא רוכשים במהירות רבה, כדי להעבירה אל הרוכש הפוטנציאלי, מי שלא יהיה, כעסק חי. אנחנו מצידנו איננו חוסכים כל מאמץ כדי למצוא רוכש במחיר הטוב ביותר, שגם יפעיל את העיתון, וגם יעסיק מספר גדול ככל האפשר של עובדים.

בית מעריב (צילום: שרית פרקול)
למען הפלורליזם. בית מעריב (צילום: שרית פרקול)

"אנחנו מבקשים להביא לידיעתכם כי בימים האחרונים פנו אלינו מספר עיתונאים בכירים מהעיתון בהצעה שעובדי מעריב יהיו אלה שירכשו את העיתון ויפעילו אותו, הן למען הפרלורליזם של התקשורת בישראל, והן למען העיתונאים, והעובדים האחרים במעריב.

"ברצוננו להדגיש כי אנו מקבלים פניות אלה בברכה רבה. יהיה לנו סיפוק רב לקבל הצעה עסקית משמעותית והולמת דווקא מעובדי מעריב. ברמה ההיסטורית, אולי יהיה בכך משום המשך דרכו של מייסד העיתון ד"ר עזריאל קרליבך. אנו מצדנו מוכנים לשתף פעולה אתכם, העובדים, לענות על כל שאלה, לספק לכם נתונים, לדון אתכם על רעיונות, לבחון הצעות וכו'. כאמור, אם תשכילו לגייס ביניכם, או יחד עם גורמי חוץ, את המשאבים הדרושים ואתם, העובדים, תהיו בעלי המניות של מעריב כולה או של חלקים ממנה דוגמת NRG או את. הדבר יהווה פריצת דרך בעיתונות הישראלית בעשרות השנים האחרונות.

"אתם אולי יותר מאחרים, יכולים ליצור עיתונות חדשה ושונה, אשר יכולה להיות הן מעניינת והן רווחית.

"אנו מקווים שהנכם מודעים ללוחות הזמנים הקצרים שקבע בית המשפט ולפיהם את ההצעות יש להגיש לא יאוחר מתאריך ה-9.10.2012 את ההצעה עליכם להגיש לנו, כמו המציעים האחרים, עד תאריך זה ואז נוכל לבחון אותה יחד עם ההצעות האחרות, כמובן".

תנאי מכירת קבוצת מעריב

במודעה שפירסמו הנאמנים ביום א' השבוע הם הבהירו, כי "מניות החברות או פעילותן ו/או נכסיהן ימכרו במצבן כשהם נקיים מכל חוב כספי ושיעבודים, כאשר האחריות לבדיקה המשפטית והפיסית תוטל על המציע בלבד, על חשבונו ובאחריותו. הנאמנים ו/או החברות ו/או הנושים ו/או מי מטעמם לא יישאו בכל אחריות לכל מצג ו/או התחייבות הנוגעים לקבוצה, למניות החברות בקבוצה ו/או לפעילותה ולנכסיה. המציע יישא באחריות הבלעדית בכל הנוגע לעניינים אלה".

עוד הודגש במודעה, כי "על המציע לבדוק את כל הקשור לקבוצה ולפעילותה, ועל בסיס בדיקה זו בלבד תוגש ההצעה. במסגרת בדיקה זו על המציע לבדוק את כל הקשור בקבוצה, לרבות נכסי הקבוצה, פעילותה העסקית והכלכלית, מצבה המשפטי ומצב זכויותיה, החוזים בהם קשורה הקבוצה, מצבן המשפטי של מניות החברות בקבוצה, וכל נתון אחר שהמציע סבור כי עליו לבדוק על מנת להגיש את הצעתו".

בסעיף מיוחד במודעה הביעו הנאמנים את יחסם לעובדים, כאשר ציינו: "כחלק מהליכי המו"מ יתבקש המציע להגיע להסדרים לגבי המשך העסקה של עובדים. לצורך כך, ובסיוע של הנאמנים ובתיאום עימם, ינוהלו מגעים מול נציגי העובדים הרלבנטים".

מן הראוי לציין עוד, כי הנאמנים לא מחוייבים למתווה המכר לבן צבי, אלא להפעיל שיקול דעת עצמאי, באורח ברור וחד משמעי, כפי שהם ימצאו לנכון.

3 Comments

  1. דוד
    5 באוקטובר 2012 @ 0:27

    רעיון מעולה על הירח… פה בכדור הארץ, קבוצה של מאה עיתונאים ללא כיסים עמוקים לא יכולים לקנות ובטח לא להפעיל עיתון ארצי בשוק מוצף כמו של ישראל, בטח עם שחקן בשוק הפירסום שפועל צבורה לא כלכלית ונסמך על האדם השלישי הכי עשיר בעולם (ישראל היום של שלדון כמובן) ובטח כשהם קונים עיתון שכבר נמצא בחובות של כמה (עשרות) מליונים…

    ליבי יוצא לעבודי מעריב. אבל אני לא יכול לחשוב על שום פיתרון ריאלי למצב.

  2. מוש
    4 באוקטובר 2012 @ 22:26

    נשמע כמו רעיון מעולה.

    לרכוש עיתון מוכר עם תשתית הפצה, דפוס וקוראים ולהפוך אותו לקואופרטיב עיתונאי.

    תשובה הולמת לבעלי ההון והשלטון !

    היידה

    • עמית מנדלזון
      5 באוקטובר 2012 @ 0:19

      נניח שאפשר לרכוש אבל מכאן והלאה מה ? להדפיס לא עולה כסף ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן