Skip to content

גיוון אימג'ינג רוכשת את נכסי חברת SmartPill

גלולת SmartPill של החברה מודדת את כושר התנועה של דרכי העיכול והיא מאושרת על ידי ה- FDA. ברכישת נכסי הגלולה מחזקת גיוון אימג'ינג את מעמדה כמובילה עולמית בפתרונות איבחון ידידותיים לנבדק של מערכת העיכול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת גיוון אימג'ינג, מובילה עולמית במוצרי אבחון למערכת העיכול וחלוצה בתחום אנדוסקופיה באמצעות גלולה, הודיעה היום,כי רכשה את הנכסים הקשורים למערכת ה- GI Monitoring של חברת SmartPill האמריקנית, תמורת 6 מיליון דולר במזומן.

גלולה טכנולוגית לבליעה

ה- SmartPill הינה גלולה לבליעה העושה שימוש בטכנולוגית חיישנים למדידת חומציות, לחץ וטמפרטורה של מערכת העיכול. מערכת ה-SmartPill מודדת את זמני ריקון הקיבה וזמני המעבר בכלל במערכת העיכול (קיבה, מעי דק ומעי גס) ומשמשת להערכת אי סדירויות בכושר התנועה כמו Gastroparesis ועצירות.

חומי שמיר, נשיא ומנכ"ל גיוון אימג'ינג אמר: "גלולת ה-SmartPill מתאימה באופן יוצא דופן לטכנולוגיה היחודית של גיוון אימג'ינג ולסל מוצרי איבחון מערכת העיכול הנרחב שלה. שילובה של גלולת ה- SmartPill בעסקי החברה מחזקת את תוספת הערך של החברה לקהילת הגסטרואנטורולוגים מאחר ואנו מספקים מעתה פלטפורמה מובילה וידידותית לנבדק בתחום האבחון של מערכת העיכול".

שמיר ציין עוד, כי: "אנו צופים שלרכישה זו תהיה תרומה מיידית לשורת ההכנסות של החברה ותתרום תרומה חיובית לרווח הנקי עד סוף שנת 2014."

גלולת ה-SmartPill מאושרת על ידי ה- FDA ובעלת תו תקן CE להערכת Gastroparesis ועצירות ויש לה קודCPT . החל מינואר 2013 יכנס לתוקף קודCPT קטגוריה 1 המיועד בלעדית לגלולת ה-SmartPill . החברה מתכננת להשקיע בפעילות פיתוח שוק על מנת להרחיב את בסיס המידע הקליני והמודעות לגלולת ה-SmartPill.

משדרת בזמן המעבר במערכת העיכול

גלולת ה-SmartPill ניתנת במרפאה על ידי הרופא ללא צורך באישפוז ומאפשרת לנבדק להמשיך בשיגרת חייו במהלך הבדיקה. בזמן המעבר במערכת העיכול משדרת גלולת ה-SmartPill מידע למקלט המוצמד לחולה. הגלולה מונעת בעזרת פריסטלטיקה (תנועת התכווצות המעיים השגרתית) ומסוגלת לשדר מידע רציף במשך 5 ימים לפחות. הגלולה החד פעמית מופרשת בטבעיות על ידי הגוף בדרך כלל תוך יומיים.

לאחר הפרשת הגלולה מוחזר המקלט לרופא לצורך הורדת המידע למחשב. הרופא משתמש בתוכנת ה- MotiliGI™ של גלולת ה-SmartPill להצגה וניתוח של המידע. התוכנה מאפשרת לרופא לבחון את תוצאות הבדיקה בצורה גרפית וכן בצורת דו"ח.

"גלולת ה-SmartPill נותנת למיליון חולים הסובלים מתופעות כואבות של Gastroparesis ועצירות כרונית פתרון נוח, ידידותי ונטול קרינה להערכת כושר התנועה במערכת העיכול ומספקת מידע הנחוץ לקביעת הטיפול בהקדם האפשרי", אמר ד"ר ברנדון קאו, מדריך לרפואה בבית הספר לרפואה הרווארד, רופא מסייע ביחידת הגסטרואנטרולוגיה, ומנהל המעבדה לכושר תנועה במערכת העיכול בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס.

אלטרנטיבה אטרקטיבית

לדבריו, "למרות שגלולת ה-SmartPill אינה מהווה תחליף לפרוצדורות האנדוסקופיה והקולונוסקופיה, היא מהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית לפרוצדורות פולשניות יותר כמו Gastric Emptying Scintigraphy (GES) או Sitzmarkers (ROM)".

גיוון אימג'ינג אינה צופה כי לרכישה תהיה השפעה משמעותית על הכנסות הרבעון הרביעי של 2012. הרכישה תירשם בדוחות הכספיים של 2012.

החברה צופה כי הכנסותיה בשנת 2013 יכללו הכנסה של מספר מליוני דולרים בודדים מגלולת ה-SmartPill . החברה מתכננת השקעה נוספת בניסויים קליניים, פיתוח שוק ויעול הייצור לתמיכה בגידול עתידי.
הרכישה כוללת מרכיב Earn out המבוסס על מכירות גלולת ה-SmartPill בין השנים 2013 ו- 2016. החברה מעריכה כי תשלומי ה- Earn out, אם יהיו, לא יהיו מהותיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן