Skip to content

עשרה חשודים והרוג במבצע לסיכול טרור בצרפת

11 איש נעצרו במהלך סדרת מעצרים של מה שנחשד כתא טרוריסטי. אחד החשודים משטרסבורג פתח באש על כוחות המשטרה ונורה למוות. המבצע הוא תוצאה של חקירה בעקבות ידוי הרימון על סופרמרקט יהודי בעיר סרסל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מעצר חשוד בעיר טורסי

רשת של איסלמיסטים קיצונים – "כמעט תא טרוריסטי" על פי המשטרה – נחשפה ואחד עשר איש נעצרו במהלך מבצע משטרתי בעיר שטרסבורג ובשתי ערים נוספות במרכז צרפת. על פי התובע, העצורים תואמים את הפרופיל של אלו שבוחרים באיסלאם הקיצוני הרדיקלי.

המעצרים הם תוצאה של חקירה מאומצת לאיתור משליכי הרימון על הסופרמרקט היהודי בעיר סרסל (25 בספטמבר השנה). פריצת הדרך בחקירה התאפשרה הודות לזיהוי חתימה גנטית של אדם המוכר לשירותי המודיעין כמי שמשתייך לתנועה הג'יהדיסטית.

המעצרים נערכו בשטרסבורג, קאן, טורסי וסיין א-מרן כשכל העצורים הם אזרחים צרפתים, כולם במקור מהעיר קאן שבדרום צרפת ולשלושה מהם תיק פלילי.

שוטרים בפתח הבניין בשטרסבורג

בשטרסבורג, במהלך הפריצה לדירת החשוד ג'רמיה לואי סידני, המוכר למשטרה והיה תחת מעקב זה זמן מה, פתח החשוד באש על השוטרים ונורה למוות. האיש מוכר למשטרה על עבירות סמים והסתובב רבות ברחבי צרפת. שני שוטרים נורו במהלך המעצר, האחד בראשו והשני בחזהו, אך שני הכדורים נעצרו על ידי הקסדה והשכפ"ץ. "האיש היה מאוד נחוש ויש בסיס להניח שהיה מסיים את חייו כקדוש" – אמר התובע של העיר שטרסבורג.

אישה עטויה ניקאב (אחת מבנות זוגו של הנאשם) וילד בן 6 שהו בדירה בעת הפריצה. האישה נעצרה גם היא. בכליו של אחד העצורים בקאן, שנעצר ללא התנגדות, נמצאה רשימה של ארגונים יהודיים.

אמש גם דווח על ירי כדורי סרק על ידי אלמונים לעבר בית כנסת בעיר ארג'נטי ליד לפריז, במרכז צרפת. כך מסרו גורמים בקהילה היהודית בעיר. הירי בוצע מרכב חולף.

 

2 Comments

  1. ערן צדקיהו
    12 באוקטובר 2012 @ 16:22

    בכתבה אחרת של עמית מנדלסון הוא טען שאין אסלאם קיצוני בצרפת ושאין סכנה מלבד חולגינזם של אוהדי כדורגל. ההסבר לטיעון שלו היה שהוא גר "שם" ולכן מוסמך לומר שאין בעיות ושאין סכנות. האם אין טענתו הקודמת עומדת בניגוד לכתבתו הנוכחית ?
    ערן צדקיהו
    שטרסבורג

    • עמית מנדלזון
      12 באוקטובר 2012 @ 16:42

      יותר מזה ערן בקצב הזה הוא יכתוב כתבה שלישית על אנשים שלא קוראים כתבות או שלא מבינים אותן ומגיבים עליהן.
      זה מה שאמרתי ערן ? שאין איסלאם קיצוני ? באותה מידה אוכל לומר שכל חובשי הכיפות הם טרוריסטים, האם אמרתי את זה.
      לא !
      אם היית קורא את הכתבה מתחילת ועד סופה היית מגלה שעמית מנדלזון בסך הכל יוצא כנגד ההכללות. יש אסלאם קיצוני ויש יהודים קיצוניים. ויש אנשים שמגיבים לכתבות שאותן הם אינם מבינים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן