Skip to content

אין ספורט. חורף

הנסיעה של שי פרנס לחרמון גרמה לו להרהר באולימפיאדות חורף ואולימפיאדות קיץ. אין ספק, הפגרה הוציאה את היצירתיות מכתבנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנסיעה של שי פרנס לחרמון גרמה לו להרהר באולימפיאדות חורף ואולימפיאדות קיץ. אין ספק, הפגרה  הוציאה את היצירתיות מכתבנו

מאת שי פרנס

מילא שאין לנו חורף, אבל האם לא מגיע לנו לפחות ספורט חורף? בסוף השבוע שעבר נסעתי לראות שלג. במדינת ישראל ישנה נקודה צפונית מזרחית אחת, בה כמעט כל שנה יורד מעט מהלבן לבן הזה וכל עמישראל בא לראות את הפלא השמיימי.

קרחות בחרמון (צילום: שי פרנס)

הכניסה לאתר והאטרקציות בו עולות בערך כמו התל"ג של קמרון. מי שרוצה יכול להסתפק במעט שלג שמצטבר כבר בכניסה ולא לשלם, אבל אם כבר הגעתי עד לשם, אין סיכוי שאמנע מלטפס ברכבל ולהרגיש קצת קור אמיתי.

הרכבל של הגולשים לא נפתח. לא ירד מספיק שלג בשביל באמת לגלוש, אלא רק להחליק על גבי מזחלת מפלסטיק. בערב יקרינו ביורוספורט החלקה אמנותית ואני נזכר שרק אתמול הייתי במטולה ליד מרכז קנדה. המחשבות נודדות לעבר ההוא, שמרקין משהו, שפעם ייצג בענף הזה את ישראל.

פסל איש השלג. גם לעמישראל מגיע (צילום: שי פרנס)

אני מנסה להיזכר בעוד ספורטאי חורף ישראלים ומצליח לדוג רק ש'היה עוד זוג מחליקים, נו אלה'. בבית אני מגלה שקוראים להם רומן ואלכסנדרה זרצקי. מי שמצליח לדלות (בלי גוגל) עוד שמות אני מעביר לו את השכר שאני מקבל עבור הטור הזה. מי שיודע היכן נערכה אולימפיאדת החורף הקודמת והיכן תיערך הבאה, בכלל יקבל את השכר החודשי שלי. אין סיכוי.

עוד אני חושב, שזה ממש לא הוגן שיש אולימפיאדה מיוחדת למדינות שיש בהן חורף. הרי לכל אפריקה אין סיכוי לזכות שם או אפילו להשתתף, ובטח לא לארח. יפן ואיטליה היו המדינות הדרומיות ביותר אי פעם שאירחו את המשחקים האלו.

למה שלא גם יהיו אולמפיאדות קיץ? כן, ממש משחקים שאפשר לערוך אך ורק במדינות שטופות שמש. אני לא מתכוון לאולימפיאדה הרגילה ההיא, אלא לתחרויות כמו הזעה למרחק, מעבר מהיר מהמזגן של הבית למזגן של האוטו למזגן של המשרד ואכילת אבטיח בגופיה, בוקסר וכפכפים.

אל אל ישראל!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן