Skip to content

אייר ברלין מכשירה 60 טייסים למאמני חיסכון בדלק

המאמנים יכשירו את שאר הטייסים ליישם את תוכנית "צריכת דלק יעילה" המורכבת מ-44 סעיפים. התוכנית לא דנה במילוי פחות דלק במיכלי המטוסים, אלא בשימוש מושכל יותר בפחות דלק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת התעופה אייר ברלין זימנה 60 מטייסי החברה לקורס מיוחד שבו מאמנים אותם כיצד לחסוך בדלק, בתוכנית מיוחדת שפיתחה החברה. בגמר הקורס ישמשו הטייסים "מאמני חיסכון בדלק" והם יכשירו את שאר טייסי החברה להשתמש בטכניקות החסכוניות שלמדו בקורס.

צריכת דלק יעילה

באמצעות תוכנית הנקראת, "צריכת דלק יעילה", המורכבת מ-44 צעדים, מתכננת אייר ברלין להפחית בעתיד את צריכת הדלק של פעילותה, עוד לפני הפעלת המנועים. זאת באמצעות תכנון חסכוני של נתיבי הטיסה והורדת משקל ממושבים, עגלות שירות ומכולות מטען. אפילו הורדת כמות הניירת בתא הטייס משפיעה על משקלו של המטוס.

בחברה מדגישים כי התוכנית לא דנה במילוי פחות דלק במיכלי המטוסים, אלא בשימוש מושכל יותר בפחות דלק. על הקרקע, למשל, אפשר לחבר את המטוס לאספקת חשמל קרקעית, במקום להפעיל את יחידת כוח העזר (APU – auxiliary power unit ). בזמן טיסה אפשר לחסוך דלק באמצעות יישום טכניקות טיסה מתאימות שגם מפחיתות את פליטת הגזים מהמנועים.

אייר ברלין מיישמת נחיתות דיוק מבוססת לווין, בהליך RNP – Required Navigation Performance, המאפשר גישה לנחיתה לא רק בנתיב קווי (ליניארי) אלא בגישות מעוקלות, עם הנמכה ממושכת. כך מושג שימוש יעיל יותר במרחב האווירי וחיסכון בדלק. אחרי הנחיתה מומלץ לטייסים להסיע את המטוס למקום החנייה באמצעות מנוע אחד בלבד.

באמצעות התוכנית "צריכת דלק יעילה" מקווה אייר ברלין להפחית את הצריכת הדלק הממוצעת שלה ל-3.4 ליטר לכל 100 קילומטר נוסעים (PKM), שזה מספר הנוסעים כפול המרחק המוטס, במטוסים בגיל של עד חמש שנים וצריכת דלק ממוצעת של 3.5 ליטר לכל 100 קילומטר נוסעים למטוסים מיושנים יותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן