Skip to content

די לזרוק רימונים, כשאפשר לנשנש אותם

עונת החגים רק חלפה, השקט חזר, אבל כשעושים סדר בבית מגלים שנותרו כמה רימונים • מסתבר שלפרי הרימון, יש אינספור סגולות בריאותיות ומאריכות חיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חגים, חגים חגים… כל מאמרי התזונה שיצאו בזמן האחרון מדברים עליהם. איך מתכוננים? מה עושים בארוחות? איך מורידים את המשקל לאחר מכן? קצת נמאס לי מזה, אז החלטתי לכתוב על נושא אחר.

בתקופת הסתיו הקצרצרה בארצנו, מבשיל לו אחד מהפירות האהובים עלי: הרימון. מסוג הדברים שיכולים לקרות רק בתכנון מדוקדק מראש, על ידי אותה "יד נעלמה", שמנהלת את עולמנו, בצורה די טובה, לדעתי.

הרימון הוא בדיוק התשובה למצב הרעוע, בו חלק גדול מאיתנו נמצאים לאחר אין ספור ארוחות חג, פיקניקים, BBQ-יים, מסעדות, ועוד ועוד ועוד…

סגולות הרימון

הרימון מכיל ויטמינים ומינרלים שהעיקריים הם: ויטמיני C ,K ,B5 ,E, אשלגן, נתרן, זרחן ואפילו סידן. הרימון עשיר בנוגדי חמצון חזקים פי כמה וכמה, מאשר תה ירוק ויין אדום, ותכונותיו שומרות למעשה על כלי הדם וכך מונעות מחלות לב וטרשת עורקים. מחקרים מראים, כי צריכה יומיומית של הגרגירים או המיץ תורמת להפחתת רמות הכולסטרול "הרע" בדם (LDL), להפחתת רמות לחץ הדם, לשיפור זרימת הדם ללב ואפילו לנסיגה של טרשת העורקים. כך, יכול להגן הרימון מפני התקפי לב, אירועים מוחיים ומחלות סרטן.

במשפט אחד: ניקוי הגוף מתקופת החגים.

מה עושים עם הרימון?

הסיבה העיקרית שאני אוהב את הפרי הכל-כך ארץ ישראלי הזה, היא שממש אפשר לנשנש אותו מול הטלוויזיה, מול סרט טוב או אף מול אחד ממשחקי הכדור מלאי המתח והלחצים.

מספר הקלוריות שתחסכו מנשנוש אלטרנטיבי-טבעי זה הוא עצום. במאה גרם פיצוחים יש כ-500 קלוריות בממוצע, בעוד שבכמות זהה של רימון יש כמחצית – 250 קלוריות בלבד. וזה עוד בלי לדבר על דברים נוספים ולא הכי טובים, שיש בפיצוחים כמו מלח ושומנים.

דרך נוספת שמאוד מומלצת לצריכת הרימון, בצורה פשוטה ומהירה, לאלו שאין כל כך כוח להתעסק ולהתלכלך, היא לסחוט אותו במסחטת תפוזים איכותית. המסחטות העשויות מברזל הן המתאימות ביותר. חצי כוס מיץ רימונים ביום, תספק לכם את כל הסגולות שהרימון מכיל.

ניתן, כמובן, להוסיף את הגרגירים האדומים הסקסיים הללו גם למנות נוספות בתפריט: לסלט, למוזלי, לקינוחים ועוד.

איך בוחרים רימון טוב?

לאוהבי הרימונים המתוקים הבהירים. בחרו את הפרי כאשר הוא בהיר, עגול ובעל כתר יחסית גדול. לאוהבי הרימונים החמוצים והכהים. בחרו את הרימונים הכהים, המשושיים והמעט וותיקים.

אז שתהיה לכולם תקופת סוף חגים, קלה ומהנה.

התמונות באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן