Skip to content

הולכים לקלפי: בחירות של תבוסתנים ופחדנים

מאות אלפי אזרחים יצאו לרחוב בהפגנות הענק נגד הממשלה ולא יודעים לשים את האצבע המאשימה במקום הנכון ולדרוש שינוי, ולהבין כי שינוי עושים רק בקלפי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הולכים לבחירות 2013, די צפוי, אפילו מורגש מאוחר מדי לכל ישראלי שלא קורא ישראל היום. תקופת שטיפת המוח החלה. השקרים יקבלו תמריצים של עשרות מיליוני שקלים לידיים של מפעילי בובות בטוחות ומצופות ארד. מניפולציות ודמגוגיה פירסט קלאס יוטחו בפני הבוחרים בין מבזק למבזק. תאומי כותרות הזויות בין שני קיצוניים שנואים דוגמת אלקין-זועבי יושמעו לבוחר הגזען והפחדן, העיקר שיצביע נכון.

בבחירות 2013 נלך לבחור את הנציגים הקיימים בין שורה שלמה של מאה ועשרים תבוסתנים, פחדנים ורפויים, שהחליטו כבר מראש כי אלו בחירות אבודות מראש וכולם מחפשים את הכוח להיות השר הבכיר הבא אצל ביבי. אין טיפת אומץ, דרך, מנהיגות ויושרה להגיד, 'אני כאן בשביל לעשות אחרת', ואחרת זה לא להצטרף לביבי, אלא להחליף אותו.

סופרמן של הפחדנים (צייר: יונתן שתיל)

וביבי הוא פחדן, סופרמן של הפחדנים. ביבי הולך לבחירות לא מתוך עשייה, לא מתוך הצלחה, לא מעמדת משילות והנהגה, אלא רק מתוך הפחד, הכישלון וההסתרה. ביבי מפחד ללכת לבחירות לאחר תקציב 2013, כי מישהו (ביבי, שטייניץ, פישר או ישראל כץ) יצטרך להסביר לבוחרי הליכוד (האחרים כבר יודעים) איך נולד גירעון של 120 מילארד שקל מאז תחילת שנת 2009 ועד היום, במשך כל כהונתו של ביבי. ונתניהו לא יצליח להסביר באינגליזית מצוחצחת למה ביבי לא יודע לנהל כלכלה, למה יש גירעון עמוק כל כך, למה יש קיצוץ כבד כל כך בתקציב. נתניהו לא יצליח לספר למה ביבי וברק בנו מערכת הפחדה מול איראן בעלות כוללת של 10 מיליארד שקל בשביל לצרוח 'תחזיקו אותי' בעוד בעזה יורים עלינו 55 טילים ביום אחד, ובכל יום שסתם בא להם. נתניהו לא יצליח להסביר למה ביבי משקר בכל נתון 'הצלחה כלכלית' קיים, מול המיקומים המאוד ברורים בטבלאות OECD. ביבי הולך לבחירות כי הוא תבוסתן ומפחד לספר את האמת המרה לעם: ביבי נכשל כלכלית. סימן קריאה.

ריק אינסופי של קישקושים ומלל מנופח בטריקו שחורה

(צייר: יונתן שתיל)

אנחנו נתבקש להצביע למפלגה חדשה שמפחדת לספר מי עומד בשורותיה, וגם היא כבר סגרה עסקה עם ביבי. הלפיד שלה אומר כי יש לו עתיד לבנות כאן פוליטיקה אחרת שמוצאת את הכסף, עם סיסמה בכחול על רקע לבן ותמונה מלוטשת, ולמעשה מתחת לשיריון המגן של ידיעות אחרונות וערוץ 2, הוא מפחד לומר כי בכלל אין לו דרך אחרת, כי דרך אחרת לא יכולה להתקיים אינטגרלית עם הדרך הקיימת הנוכחית, הישנה, זו שהוא יוצא נגדה. זו דרך תבוסתנית, צדדית, קלושה וחלשה, שמאחוריה יש חלל, ואקום, ריק אינסופי של קישקושים ומלל מנופח בטריקו שחורה ומגוהצת.

זה שיעור בפחדנות פוליטית למתקדמים, שבשמה מותר להגיד הכל ולעשות בדיוק ההיפך. אני לא מבין איך הוא יכול לבקש שנצביע לו עבור מעמד הביניים, כאשר המעמד הזה מרוסק ומרוטש בגלל ממשלת ביבי, אליה הוא חותר להצטרף בכל דרך אפשרית ומסרב לומר שלא יצטרף אליה. זה שינוי? איפה יש עתיד? אוֹקְסִימוֹרוֹן.

הכי קרובה לנצח את הבחירות האלו ומתנהגת כמו תבוסתנית

וזה כמעט שווה ערך לשלי יחימוביץ' והעבודה שאולי כבר לא תהיה אבודה, לאחר השיקום הפוסט טראומטי מהלם הקרב שהותיר אותה גנרליסימו ברק. הכי קרובה לנצח את הבחירות האלו ומתנהגת כמו תבוסתנית שכבר נכנעה למלך ביבי הראשון שראה והחליט וידע. שלושה מנדטים מפרידים בינם, וגם היא מסרבת להגיד כי אליו, לביבי, לראש הממשלה שהיא כל כך מתעבת – היא לא תצטרף.

למה? כי נמאס לה ולחברים מהמדבר הפוליטי באופוזיציה. מנעמי השילטון גוברים על השכל, על היושר. מנעמי השלטון זו הפוליטיקה. ואולי היא לא מתעבת אותו. מה הטעם להצביע לתבוסתנות של הנהגה שאינה רוצה להנהיג, שמפחדת להנהיג כי היא כבר כנועה למנהיג מטעם עצמו ואשתו, ונמצא שם בכוח הכסף והשוחד וקניית המפלגות והשרים?

מופז הוא רב-תבוסתן באופיו הפוליטי, ויש עדיין מאתיים אלף מצביעי קדימה בראשותו. מגיע לכם את מופז, האיש הקטן ביותר שאי פעם ישב בכנסת ישראל, שחירב והרס והשמיד את רסיסי הכבוד האחרונים שעוד נותרו לבודדים בעם כשנכנס לממשלה של ביבי, אך לפני יום-יומיים. ויש לו מצביעים, אלוהים, למה?

ולידו יושב ברק קטן, תבוסתן פוליטי שלעולמי עד יחייה במדבר הצחיח נטול המצביעים, ולשונו תדבק לאחורי כל מפלגה שתבטיח לו את שר הביטחון. מאז פשט את המדים, ואלי עוד בצאלים, הוא נודע בפחדנותו, בריחתו, חוסר היושר ותככנותו הבלתי נלאית. והאיש הזה מבקש את קולכם, ושומו שמיים, אולי עוד יעבור את אחוז החסימה.

(צייר: יונתן שתיל)

ויש את אלי ישי שמפחד מדרעי, מדרעי, ומפחד רק עוד יותר לאבד את הקומבינה של גיזת הזהב שבמשרת שר הפנים. אבל הדרך שלו שברורה. נפחיד את הבוחרים שייגמר הכסף, נשאיר אותם בורים וטיפשים ונסחט מכל ממשלה אחרת את 'מה שמגיע לנו'.

ויש את ליברמן שלא מפחד מכלום, כי הוא מינה את וינשטיין ליועץ משפטי לממשלה, ראש התביעה, בשביל שלעולם לא יוגש נגדו כתב אישום להגנה בבית המשפט, כי זה שמור רק לאולמרט, ולא לראשי ממשלה מהימין. האתנן של וינשטיין שומר על ליברמן. הוא לא תבוסתן, המצביעים שלו, שלא קיבלו נישואים אזרחיים, דירות, עבודה, גיוס כולל, ושאר הבטחות שרק יחזרו עליהן לעוד ארבע שנים בשפה רוסית בעיקרה – הם הם התבוסתנים והפחדנים.

ומצביעי ליברמן רק מייצגים את פחדנותם ותבוסת העם בבחירות הקרובות ובאלו שאחריהם. מאות אלפי אזרחים יצאו לרחוב בהפגנות הענק נגד הממשלה ולא יודעים לשים את האצבע המאשימה במקום הנכון ולדרוש שינוי, ולהבין כי שינוי עושים רק בקלפי.

אנחנו, האזרחים מטילי הפתקים, אנחנו התבוסתנים, כי קיבלנו את גורלנו לחיות תחת איראן=איראן אפילו שהבלוף הזה לא החזיק מים, ונדונו לסבול מעודף מיסים, ומחירים מטורפים, וטייקונים חמדנים ותאבי בצע כסף, רק כי אי לנו את האומץ להצביע למפלגה אחת, אחרת, שאיננה בשלטון, למען החלפת השלטון. אנחנו התבוסתנים. אנחנו הפחדנים. מגיע לנו לסבול מעוד שנות ביבי באז לייט, הראשון שיודע את נפש בוחריו.

אוי לצרותינו, בחירות 2013, נמוך מזה עוד נגיע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן