Skip to content

ד"ר אבי שמחון יו"ר הפורם המייעץ לשר האוצר מסיים תפקידו

הפורום דן במגוון נושאים כמו מדיניות הגרעון התקציבי, נושאי חינוך והשכלה גבוהה, תמיכה בשלטון המקומי ועוד. ד"ר שמחון היה חבר בוועדת טרכטנברג והיה שותף לגיבוש ההמלצותיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ד"ר אבי שמחון הודיע לשר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, על החלטתו לסיים את תפקידו כיו"ר הפורום המייעץ לשר האוצר. ד"ר שמחון, מרצה לכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים, שימש בתפקיד בשנתיים וחצי שחלפו. במסגרת תפקידו הוביל צוותי ייעוץ של חוקרים מתחומי מדעי החברה שדנו עם השר בנושאי כלכלה וחברה שהיו על הפרק במהלך הקדנציה. הפורום דן במגוון נושאים כמו מדיניות הגרעון התקציבי, נושאי חינוך והשכלה גבוהה, תמיכה בשלטון המקומי ועוד.

הענקת מס הכנסה שלילי

כמו כן, במסגרת תפקידו יעץ ד"ר שמחון לשר האוצר והיה שותף לכל דיוני המדיניות הכלכלית. בין היתר הוביל ד"ר שמחון רפורמות בתחום הענקת מס הכנסה שלילי והעלאת שכר המינימום במשק. לפני כשנה שימש ד"ר שמחון כחבר בוועדת טרכטנברג לשינוי חברתי-כלכלי והיה שותף לגיבוש המלצות הוועדה. בדיוני הועדה התמקד ד"ר שמחון בגיבוש מסקנות הדיור הציבורי והפחתת המכסים, וכן יזם את הקמת חטיבת התחרותיות ברשות ההגבלים העסקיים.

ד"ר שמחון הוא חבר סגל באוניברסיטה העברית, וידוע כחוקר מקרו-כלכלה ומדיניות מוניטרית. את עבודת הדוקטורט שלו השלים באוניברסיטת מינסוטה בארה"ב. לשמחון גם תואר מוסמך בכלכלה ותואר ראשון במתמטיקה וכלכלה מהאוניברסיטה העברית.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בירך את אבי שמחון : "אני מודה לאבי על הסיוע המצוין שהעניק למשרד האוצר. לד"ר שמחון הייתה תרומה גדולה לקידום המדיניות הכלכלית של המשרד. המומחיות האקדמית שלו, לצד הרגישות החברתית שהציג, העשירו את הדיונים במשרד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן