Skip to content

יחימוביץ' בפרלמנט האירופי: להעצים הסנקציות נגד איראן

בהופעתה בבריסל אמרה יחימוביץ', כי תעשה כל שביכולתה כדי שמערכת הבחירות בישראל תיסוב סביב חייהם של בני אדם: זכותם לקורת גג, לפרנסה בכבוד, לבריאות ולחינוך. הקהיליה הארופית, לדבריה, מתבוננת בישראל דרך הסכסוך עם הפלסטינים, ואינה מודעת לכך שבישראל חיים "אנשים רגילים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"באתי לדבר על כלכלה וחברה, ומתברר שזה הנאום הראשון שלי בקמפיין הבחירות בישראל", כך אמרה ח"כ שלי יחימוביץ', לחברי הפרלמנט האירופי, בטרם קטעה ביקור שלה בבירת האיחוד האירופי בבריסל, בגלל הקדמת הבחירות. יחימוביץ' סיימה את הביקור בנאום לפני חברי פרלמנט באיחוד האירופי, בפאנל משותף עם נשיא הפרלמנט האירופי,  מרטין שולץ.

יחימוביץ עם נשיא הפרלמנט האירופי, שולץ, בבריסל. (באדיבות לשכת יו"ר מפלגת העבודה)
יחימוביץ עם נשיא הפרלמנט האירופי, שולץ, בבריסל. (צילום: אתר הפרלמנט האירופי)

יחימוביץ' קיימה בבריסל סדרת פגישות עם בכירים באיחוד, בהם נשיא הפרלמנט האירופי, מרטין שולץ, שיו"ר מפלגת העבודה היא האישיות הפוליטית הישראלית הראשונה עמה הוא נפגש מאז נכנס לתפקידו לפני 9 חודשים. יחימוביץ' ושולץ קיימו כבר מספר פגישות בעבר, והבוקר גם הופיעו יחד לפני קהל של חברי פרלמנט, בעלי תפקידים באיחוד האירופי ונציגי ארגונים שונים, ונשאו נאומים זה לצד זה באירוע שכותרתו "דיאלוג ישראל-אירופה – דמוקרטיה, מדינת רווחה והמשבר הכלכלי העולמי".

בהופעתה בבריסל דיברה יחימוביץ' על נושאים כלכליים וחברתיים המעסיקים את ישראל ואירופה כאחד, הדגישה את חשיבותה של הכלכלה בזירה הבינלאומית המדינית, ואמרה כי תעשה כל שביכולתה כדי שמערכת הבחירות בישראל תיסוב סביב חייהם של בני אדם: זכותם לקורת גג, לפרנסה בכבוד, לבריאות ולחינוך, ואמרה כי הקהיליה הארופית, שמתבוננת בישראל דרך עיני הסכסוך עם הפלסטינים, אינה מודעת למכנה המשותף הרחב בין אזרחי ישראל, שהיא דמוקרטיה מערבית, ובין אזרחי האיחוד האירופי. "אנשים רגילים בישראל כמהים לביטחון תעסוקתי ולחיים הוגנים כשם שהם כמהים לשלום, לביטחון מפני טרור ומלחמות".

היא הדגימה את חשיבותה של הכלכלה בסוגיה האיראנית:  "בימים האחרונים אנו עדים להפגנות מחאה כלכליות וחברתיות ברחובות איראן, שהן תוצאה ישירה של הסנקציות הכלכליות. לכם יש כעת תפקיד מפתח. תפקידכם הוא להעצים את הסנקציות האלה, משום שבהגברת הלחץ הכלכלי על איראן יש פוטנציאל להפסקת ההתחמשות הגרעינית שלה ולמניעת מלחמה שאיש אינו רוצה בה."

יחימוביץ' התייחסה גם למצב הכלכלה העולמית ואמרה: "כולנו נוכחנו לדעת כיצד קפיטליזם לא מרוסן מוביל להתרסקות כלכלית. גם בישראל מחלחלת ההבנה הזו. אחרי קריסת ההון הממונף, מתברר בעולם המערבי כולו, שההנחה שהמדינה היא הבעיה ושוק חופשי בלתי מבוקר הוא הפתרון – הייתה שגויה. המדינה היא בראש ובראשונה גוף מוסרי המנהל חלוקה הוגנת של המשאבים. המדינה היא לא המחלה, אלא התרופה. אידיאולוגיה סוציאל דמוקרטית הולכת יד ביד עם זכויות אדם וחתירה לשוויון ולשלום".

בפגישותיה שוחחה יחימוביץ' עם בכירים באיחוד על הסדרי המסחר בין אירופה לישראל בתחום הרפואי. הסכם סחר בינלאומי בין ישראל לבין האיחוד האירופי בנושא תקינה של תרופות ומכשור רפואי אמור להסיר את החסמים הכרוכים במסחר של מוצרים רפואיים ועל ידי כך להקל על היצואנים הישראלים בייצוא לאירופה. ההסכם, שנחתם ב-2010 ואושר על ידי הכנסת, ממתין לאישור של הפרלמנט האירופי. אישורו של ההסכם קרוב לכדי מימוש, אך מתעכב בעקבות התנגדויות שונות באיחוד הנובעות ממניעים פוליטיים. נשיא הפרלמנט שולץ, הבטיח ליחימוביץ' כי יעשה כל שביכולתו כדי לסייע בעניין זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן