Skip to content

אובמה מודה: הייתי "מנומס מדי" בעימות עם רומני

הנשיא האמריקני מנסה לתקן את הרושם שהותירה הופעתו החלשה בוויכוח הטלוויזיוני. צופה שבהלת הדמוקרטים מתוצאות העימות תחלוף בקרוב ולא תשפיע על התוצאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הדמוקרטים "מפוחדים עד מוות". טום ג'וינר (מקור תמונה: ויקיפדיה)

התפנית בסקרי דעת הקהל בארצות הברית מדאיגה מאוד את ברק אובמה ומקורביו. ואולם, הנשיא אינו יכול להרשות לעצמו בימים אלה להצטייר כאדם לחוץ ופסימי. ולכן, למרות הסקרים האחרונים המצביעים על יתרון קטן למיט רומני הוא מנסה לעודד את תומכיו ולגייס תמיכה נוספת. אתמול אמר לתומכים מריעים באסיפת בחירות שבה נאם כי עליהם להתמקד בהשגת ניצחון על הרפובליקנים ב-6 בנובמבר ובמטרה זו בלבד. "יש לי את זה", אמר בחיוך לקול תשואות הנאספים.

"אני חושב שהוגן לומר כי בעימות הייתי מנומס מדי", אמר אובמה בראיון לשדר הרדיו טום ג'וינר, על העימות שבמהלכו הצטייר כמועמד חסר רוח לחימה, "לפעמים קשה לומר שוב ושוב 'מה שאתה אומר אינו נכון'. זה פשוט חוזר על עצמו. החדשות הטובות הן שזו הפעם הראשונה שזה קורה".

תוכניתו של ג'וינר נחשבת לפופולארית במיוחד בקרב האוכלוסיה האפריקנית-אמריקנית בארצות הברית, ואובמה אינו מסתיר כי הוא עושה מאמץ גדול להגדיל את אחוזי ההצבעה שלה, בהנחה כי מרבית השחורים יתמכו במועמדותו. "נותרו לנו ארבעה שבועות לבחירות, ואנחנו מתכוונים לנצל אותם עד תום", אמר אובמה לג'וינר, לאחר שזה אמר כי בוחריו של הנשיא הפכו "מפוחדים עד מוות" בעקבות הסחף בסקרים לכיוונו של רומני.

"יש לי את זה". ברק אובמה (צילום: גטי אימג'ס)
"יש לי את זה". ברק אובמה (צילום: גטי אימג'ס)

אובמה שב והזכיר כי תמיד אמר שהמירוץ בינו לבין רומני יהיה צמוד ביותר. המאמץ של אובמה לבצע בקרת נזקים בא לידי ביטוי כמעט בכל משפט שיצא מפיו במהלך השידור. "המושל רומני המשיך לעשות טעויות, חודש אחר חודש, כך שנוצר רושם מלאכותי שזה יהיה ניצחון קל", אמר אובמה, "אבל בתוך עצמנו הבנו שזה הולך להיות צמוד מאוד. הוא הפך צמוד מאוד בשלושת או ארבעת הימים האחרונים, אבל זה יכול היה לקרות כבר מייד לאחר ועידת המפלגה הרפובליקנית, לו רק היה לרפובליקנים כינוס פחות גרוע".

"זוהי כברת דרך ארוכה", סיכם אובמה, "חשוב מאוד שהאנשים יבנו שכל עוד הם יישארו ממוקדים, אנחנו ננצח". אחרי שהפסיד לרומני בעימות הטלוויזיוני, לא נותר לרומני אלא לנסות ולסמוך על העבודה שיעשה סגנו, ג'ו ביידן, בעימות הצפוי לו בקרוב עם המועמד לסגן נשיא, הרפובליקני פול ראיין. אובמה הביע ביטחון שביידן יעשה עבודה "נפלאה" בעימות הצפוי לו, ואף הודיע כי הוא כבר מצפה לעימות הטלוויזיוני הבא הצפוי לו נגד רומני, ביום שלישי הבא. "כבר בשבוע הבא תחלוף הבהלה, משום שאנחנו נמשיך קדימה וננצח", אמר אובמה – לא לפני שהזכיר כי גם ב-2008 היו רבים שפקפקו ביכולתו לזכות במירוץ לנשיאות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן