Skip to content

לברוב: איראן לא מתכוונת לתקוף את ישראל בנשק גרעיני

חילוקי הדעות בין ירושלים למוסקבה בנושא האיראני באו לביטוי בולט גם בפגישת יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. רוסיה היא היחידה שמסוגלת לעצור את תכנית הגרעין האיראנית ללא צורך בסנקציות או במהלכים צבאיים", אמר ריבלין. לברוב השיב: "עד כה לא הוכח בבירור שפניה של איראן לפיתוח נשק גרעיני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הידידות שבין רוסיה לאיראן, נותנת ביד הרוסים את ההזדמנות והחובה למנוע מאיראן נשק גרעיני". כך אמר יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, לשר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. "רוסיה היא היחידה שמסוגלת לעצור את תכנית הגרעין האיראנית ללא צורך בסנקציות או במהלכים צבאיים", הדגיש ריבלין.

פגישת משלחת הכנסת עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב (צילום: קרדיט דוברות משרד החוץ הרוסי)
פגישת משלחת הכנסת עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב (צילום: דוברות משרד החוץ הרוסי)

יו"ר הכנסת ריבלין נפגש לפני הצהריים עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב במוסקבה, ודן עמו בנושאים בילטרליים ובסוגיה האיראנית. בפגישה השתתפו הח"כים זאב אלקין, מרינה סולודקין ורוברט אילטוב/  בסיומה של הפגישה, נועדו לברוב וריבלין בארבע עיניים.

לברוב שלל את דברי ריבלין לפיהם האיום הגרעיני האיראני הוא מוחשי: "עד כה לא הוכח בבירור שפניה של איראן לפיתוח נשק גרעיני", אמר לברוב. "איננו מעניקים גיבוי אוטומטי לאיראן אלא מוודאים שהישראלים מבינים את הסיכונים והקשיים בסוגיה זו. רוסיה מעריכה שאיראן איננה מתכוונת לתקוף את ישראל בנשק גרעיני, במיוחד נוכח ההרכב הדמוגרפי של ישראל, שכולל מיליוני ערבים ומוסלמים".

השניים דנו גם במתרחש בסוריה: "הגיבוי לאסד יביא למצב שבו נשק בלתי קונבנציונלי יזלוג לידיהם של ארגוני טרור שמאיימים גם על רוסיה", הזהיר ריבלין. "איננו מתערבים במתרחש בסוריה, כדי שהדבר לא יהפוך להיות תירוץ בידי אחד הצדדים, אבל אנחנו בהחלט עוקבים אחר מה שמתרחש שם. על רוסיה לגלות אחריות לשלומה של אירופה ולצפות פני עתיד".

אתמול נפגש יו"ר הכנסת עם מקבילתו ברוסיה, יו"ר הבית העליון, ונאם בפני חברי הבית. בשעות הערב פתח ריבלין את פסטיבל הקולנוע הישראלי במוסקבה. במהלך סוף השבוע תקיים משלחת חברי הכנסת פגישות ברוסיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן