Skip to content

30 חודשי מאסר על שוד של 900 שקל וסיגריות

פסק דין חמור מהרגיל ניתן היום בבית המשפט המחוזי בלוד. השופטת פסקה: "האינטרס הציבורי מחייב ענישה מרתיעה ואין לשכוח את הנזק הנפשי לקורבן". היא גם דחתה את בקשת הסנגור לעכב את ביצוע פסק הדין, כדי שיוכל לערער לעליון על חומרת הענישה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גיל שבר, בן 24, ללא עבר פלילי, נשלח היום (חמישי) ל-30 חודשי מאסר על שוד מזוין שביצע באמצע אוגוסט 2011 בחנות Yellow של תחנת הדלק פז בראשון לציון. בנוסף לכך הוא חויב לשלם פיצוי של 3,000 שקלים לבעלי החנות ששדד ועוד 4,000 שקלים לזבן המכירות שעבד שבאותו לילה.

"הנאשם הביע צער וחרטה וביקש שתינתן לו הזדמנות על מנת להוכיח שחזר לדרך הישר", ציינה השופטת ק. רג'יניאנו, אך הוסיפה כי "ענישה סלחנית עשויה להתפרש כמסר שלילי לעבריינים פוטנציאליים, שלא יירתעו מביצוע עבירות, מתוך מחשבה שהפשע משתלם". שבר הורשע בעבירת שוד מזוין.

ב-17 לאוגוסט 2011, סמוך לארבע בבוקר, הגיע שבר לתחנת הדלק פז בראשון לציון. מצויד בסכין וחבוש כובע גרב שחור על פניו, הוא נכנס לחנות Yellow במקום, סימן לעובד לשתוק ולמלא שקית שמסר לידיו בתכולת הקופה במקום. הוא דרש להוסיף אליה את מלאי הסיגריות שהיו על המדף. לאחר מכן עזב את המקום עם שלל של 900 שקלים ומאה קופסאות סיגריות, כשהוא מאיים על המוכר שעדיף לו לא להזעיק משטרה, כי "אני יודע איפה אתה גר". שבר נלכד והודה במעשה. הוא הביע חרטה וציין כי לא תכנן לעשות כל שימוש בסכין מעבר להפחדה.

סנגורו, עו"ד גיל אדלמן, טען כי עברו האישי הקשה, התמכרותו להימורים של מרשו והלחצים שהופעלו עליו על ידי הנושים, גרמו לו לעשות את שעשה. השופטת החליטה שאין בכך כדילמנוע מאסר ממושך ולהוסיף על כך פיצוי כספי לבעלי החנות הנשדדת ולעובד שנשדד, בלי אפשרות להמיר את הפיצוי בתקופת מאסר. "אם לא ישולם הפיצוי עד לינואר 2013", קבעה רג'יניאנו, "הוא יישא הפרשי הצמדה וריבית והגבייה תועבר לידי המרכז לגביית קנסות".

בתגובה לטענות להקלה בעונש היא ציינה כי "אל מול כל אלה ניצב האינטרס בגמול והרתעה, מיגור האלימות ומתן הגנה וביטחון לחברה ובכלל, לרבות עובדי תחנות הדלק ועובדי חנויות השירות שבתחנות הדלק". היא גם דחתה את בקשת הסנגור לעכב את ביצוע פסק הדין, כדי שיוכל לערער בבית המשפט העליון על חומרת הענישה. כתקדים הציג הסנגור את מקרהו של נשיא המדינה שהורשע באונס, וקיבל עיכוב ביצוע לגזר דינו עד לתום ערעורו בעליון. על כך הגיבה השופטת, כי גם אם העליון יחליט לקצר את תקופת המאסר,  "אין מניעה  שהערעור יוגש כאשר הנאשם יחל לרצות את עונשו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן