Skip to content

חשד: הרב פינטו ואשתו חשודים במתן שוחד והלבנת הון

אתמול נחקרו בני הזוג במשרדי החקירות במשטרה. בית משפט השלום שחרר אותם למעצר בית בתנאים מגבילים. עורכי הדין: "הרב שיתף פעולה במטרה להביא במהרה לסיום החקירה ויובן שאלו האשמות חסרות בסיס"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרב יאשיהו פינטו ואשתו נחקרו אתמול (חמישי) באזהרה במשרדי להב 433 במשטרה, בחשד כי לפני כמה שבועות נתן הרב לקצין משטרה שוחד כספי בתמורה לקבלת מידע על חקירה המתנהלת נגד מכריו. עם זאת קצין המשטרה עצמו איננו חשוד בקבלת שוחד. בתום החקירה הובאו בני הזוג לפני שופט בית משפט השלום בראשון לציון ושם הוחלט על שחרורם למעצר בית בתנאים מגבילים ובערבות אישית של מיליון שקלים ועוד הפקדת מזומן בסך חצי מיליון שקלים. בקשת פרקליטם לצו איסור פרסום נדחתה.

לבני הזוג מיוחסות עבירות של מתן שוחד והלבנת הון. נודע כי לאחר שהרב הציע לקצין את השוחד, פנה האחרון לממונים עליו ודיווח על כך. ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', החליט על הקמת צוות חקירה מיוחד בפיקודו. במשטרה נערכה חקירה סמויה במשך כמה שבועות, שהפכה לגלויה כשהרב ואשתו זומנו אתמול לחקירה, שם הטיחו בו החוקרים את ההאשמות החמורות.

ממשרד כספי עורכי דין, המייצג את הרב, נמסר בתגובה לתקשורת כי "הרב ענה לשאלות החוקרים ומסר את כל הידוע לו, על מנת שהחקירה תקודם במהירות האפשרית במטרה להפריך את החשדות חסרי הבסיס שעלו נגדו".

קירשנר, אלשטיין ודנקנר צילום: יח"צ
קירשנר, אלשטיין ודנקנר במפגש עם אנשי עסקים בבואנוס איירס. פינטו תיווך (צילום: יח"צ)

לפני כשנה נזרק חזיז לחצר ביתו של הרב באשדוד. נזק  נגרם לחצר הבית אך איש לא נפגע. סמוך לכך התפרסם בערוץ 10 מידע, ולפיו הרב התלונן בפני רשויות החוק בארצות הברית על כך שנפל קורבן לסחיטה מצד יהודים שאיימו לפרסם ולחשוף פרטים רפואיים חסויים בעברו. פינטו ידוע בקרב קהיליית אנשי עסקים בישראל ובמנהטן בארצות הברית כאדם שנועצים בו לפני ביצוע עסקאות והמשמש בורר בין שותפים עסקיים שהגיעו לסכסוך כספי. בין מוקיריו נמצאים גם העבריין לשעבר החוזר בתשובה, יוסי הררי, המפיק אבי גואטה ואיש העסקים גל יוסף. עוד פורסם, כי הוא פועל גם בברוקלין, מיאמי, לוס אנג'לס ובארגנטינה. בארגנטינה תיווך בין איש העסקים אדוארדו אלשטיין לבין נוחי דנקנר בעסקת גנדן.

לטענתו, האשימו אותו הסוחטים, בין השאר, כי הוא הטיל קללה על יהודי אמריקני, איש עסקים, ואף ניבא את מותו. על פי הפרסום, הקללה הביאה את איש העסקים להתאבד.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן