Skip to content

ספר הבז': הכלכלה האמריקנית ממשיכה לדשדש

הספר, הבוחן את הפעילות הכלכלית ב-12 המחוזות שבהם פועל הפד' הראה, כי ברוב המחוזות נרשמה צמיחה כלכלית מתונה, להוציא את מחוזות ניו יורק וקנזס שבהם דווח על האטה כלכלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בזירה במקומית – נכון לאתמול סגר השוק המקומי יום שני רצוף של ירידות שערים על רקע הירידות בשווקים מעבר לים. מדד ת"א 25 בחן אתמול את אזור ה-1200 נקודות וסגר את יום המסחר באזור 1206. הפסימיות בשוק המקומי עשויה להימשך בפתיחת יום המסחר על רקע הנעילה השלילית בוול סטריט והמגמה המעורבת באסיה. אנו מעריכים כי התיקון במדד עשוי להימשך עד אזור התמיכה המשמעותית הניצבת ב-1175 הנקודות.

"בזירת המט"ח – צמד הדולר שקל ממשיך לקבל תמיכה ממוצע נע 200 באזור 3.86. הצמד צפוי להמשיך לנוע בתנודתיות בין 3.90 – 3.85 . פריצה של 3.90 תוביל להמשך העליות עד אזור 3.93. שבירה של 3.85 תוביל לירידות אל עבר אזור 3.80", מסביר חזי ינושבסקי, ראש מחלקת מחקר A TRADE

מה קורה בזירה הבינלאומית?

"המדדים המובילים בעולם ממשיכים לאבד גובה, זה היום השלישי ברציפות. ספר הבז' (המשמש את ועדת השוק הפתוח {FOMC} בקביעת המדיניות המוניטרית של ה”פד”, דהיינו – החלטות הריבית של הפד) לא הצליח למתן את הירידות בשוק האמריקני. הספר, הבוחן את הפעילות הכלכלית ב-12 המחוזות שבהם פועל הפד' הראה, כי ברוב המחוזות נרשמה צמיחה כלכלית מתונה, להוציא את מחוזות ניו יורק וקנזס שבהם דווח על האטה כלכלית.

"בסה"כ מהדובר בשיפור ביחס לדוח הקודם שבו נרשמה צמיחה מתונה ב-9 מחוזות בלבד. סקטור הרכבים בלט לטובה בדוח הנוכחי ואילו הוצאות הצרכנים נותרה ללא שינוי, דבר אשר מהווה תמרור הזהרה עבור קברניטי הכלכלה הגדולה בעולם התלויה במידה ניכרת בצרכניה. בסיכום יום המסחר, המדדים סגרו בירידות שערים, כאשר מדד הדאו גונס בלט עם צניחה של 0.95% .

"התחזית הפסימית של ה- IMF (קרן המטבע) אשר הורידה שוב את תחזית הצמיחה העולמית לשנתיים הבאות ממשיכה להעיב על השווקים בעולם. כלכלני הקרן חוששים מפני צמיחה אנמית, אשר תוביל בסופו של דבר למיתון בכלכלות המפותחות.

"המשקיעים לא התרגשו כלל מהעובדה ששרי האוצר של גוש האירו הצליחו להוציא לדרך את קרן הייצוב הקבועה של אירופה (ESM) בהיקף של 500 מיליארד אירו, אשר אמורה לתת מענה למשבר הכלכלי החמור בו נמצאות מדינות רבות באירופה, כגון ספרד ואיטליה.

"באוסטרליה, נתוני התעסוקה יצאו מעורבים. שיעור האבטלה עלה זינק ב-0.3% ל-5.4% בניגוד לתחזיות שעדו על זינוק של 0.2%. יחד עם זאת, המשק האוסטרלי הצליח לייצר 14,500 משרות חדשות, לעומת הצפי שעמד על תוספת של 5,100 משרות בלבד. מדובר בשיפור משמעותי ביחס לחודש קודם שבו נגרעו מהמשק האוסטרלי כ-9,100 משרות.

עונת הדוחות יצאה לדרך

"ענקית האלומיניום "אלקוא" פתחה את עונת הדוחות ברוח חיובית. החברה דיווחה ביום שלישי על הכנסות של 5.83 מיליארד דולר, לעומת הצפי שעמד על 5.5 מיליארד דולר".

מה צפוי לנו בהמשך השבוע?

"יומן הנתונים הדל יחסית לא אמור לגרום לזעזועים בשווקים הפיננסיים. היום כדאי לעקוב אחרי נתון מאזן הסחר הבינ"ל ומספר דורשי העבודה החדשים של ארה"ב.

"מחר יפורסמו מדד המחירים ליצרן בארה"ב וסקר אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן.

"בהעדר נתוני מקרו משמעותיים, המשקיעים ימשיכו להגיב לכל פיסת אינפורמציה שתמשיך לזרום מכיוונה של אירופה, שם מנסים למצוא פיתרון כולל למשבר החוב של יוון, ספרד ושאר המדינות הנמצאות על סף קריסה כלכלית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן