Skip to content

ישראל מברכת את האיחוד האירופי לרגל קבלת פרס נובל

"הצלחתו המופתית של האיחוד בהשכנת שלום באירופה לאחר שתי מלחמות עולם מהווה השראה למשפחת העמים כולה", נאמר בדברי הברכה שפרסם משרד החוץ, לרגל ההחלטה להעניק את פרס נובל לשלום לאיחוד האירופי. "אנו מצפים כי האיחוד האירופי ימשיך במאמציו לקידום השלום במזרח התיכון, מתוך גישה תומכת והבנה לרגישויות המיוחדות המאפיינות את האיזור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל מברכת את האיחוד האירופי, על זכייתו בפרס נובל לשלום.

בהודעה שפרסם היום משרד החוץ נאמר: "ישראל שולחת ברכות  לאיחוד האירופי לרגל זכייתו בפרס נובל לשלום 2012.  הצלחתו המופתית של האיחוד בהשכנת שלום באירופה לאחר שתי מלחמות עולם  מהווה השראה למשפחת העמים כולה. האיחוד האירופי הוא המחשה לדרך התבונה והפשרה, שבאמצעותן יכולות אומות להתגבר על איבה וסכסוכים עתיקי יומין, ולכונן ביניהן יחסי שכנות טובה, אמון הדדי ושתוף פעולה לתועלת הכלל.

"לישראל עניין מיוחד בהישג האירופי שבהשכנת שלום", נאמר בהמשך הודעת משרד החוץ. "במהלך מלחמת העולם השנייה אבד על אדמת אירופה שליש מהעם היהודי, והפיוס האירופי נוגע, איפוא, ישירות למדינת ישראל. ההיסטוריה מטילה על האיחוד האירופי אחריות להשגת שלום באיזורים השכנים לו, וכן לשמירה על ערנות אל מול גילויי גזענות ואנטישמיות בתחומו.

"אנו מצפים כי האיחוד האירופי ימשיך במאמציו לקידום השלום במזרח התיכון, מתוך גישה תומכת והבנה לרגישויות המיוחדות המאפיינות את האיזור", נאמר בהודעת משרד החוץ.

היכל הפרלמנט האירופי בשטרסבורג, צרפת (צילום: ויקימדיה)
היכל הפרלמנט האירופי בשטרסבורג, צרפת (צילום: ויקימדיה)

האיחוד האירופי זכה בפרס נובל לשלום, באחת משעותיו הקשות ביותר, כשצל המשבר הכלכלי מרחף מעליו. יושב-ראש ועדת הבחירה של פרס נובל לשלום, טורביון ג'אגלנד, נימק את ההחלטה לתת את הפרס לאיחוד האירופי באמרו כי"האיחוד קידם את השלום, הדמוקרטיה ואת זכויות האדם באירופה. האיחוד האירופי נבחר מבין 231 מועמדים לפרס, מתוכם 43 ארגונים.

"בזכות פועלו של האיחוד, נעלמה ההפרדה שבין המערב למזרח עד כלות. הקונפליקטים המקומיים נפתרו. בעשור האחרון, שבו נשקלה קבלתה של טורקיה כחברה באיחוד, גרם התהליך לשיפור מצב זכויות האדם גם במדינה זו", נאמר עוד בדברי ההסבר להחלטה. "בבחירה באיחוד יש משום תזכורת לעולם על עברה של היבשת, ועל המקום שאליו הגיעה – בזכות הארגון. זהו מסר שבמרכזו הצורך לשאוף לשלום ולחזק את האחדות בין המדינות השונות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן