Skip to content

לפיד בפייסבוק: תנו לנו 22 מנדטים ונשנה את ישראל

"תנו לי נקודת משען - ואניף את כל העולם", אמר בשעתו ארכימדס. יאיר לפיד, בסטטוס שכתב בעמוד הפייסבוק שלו, טוען שאם רק יקבל 22 מנדטים - הוא ישנה את פניה של ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשלושת הסקרים האחרונים שפורסמו באמצעי התקשורת, לאחר הכרזת הבחירות של בנימין נתניהו, קיבלה "יש עתיד", מפלגתו של יאיר לפיד, בין 11 ל-17 מנדטים. אבל לפיד כבר סימן לעצמו את המטרה – 22 מנדטים. לא פחות ולא יותר.

>>> עוד מאמרים וכתבות בנושא בחירות 2013

"כדי שכל מה שאנחנו מדברים עליו יקרה, כל מה שאנחנו צריכים הם 22 מנדטים", כתב הערב בעמוד הפייסבוק שלו. "אם יהיו לנו 22 מנדטים (ויהיו לנו), נהפוך להיות המפלגה שבלעדיה אי אפשר להקים ממשלה. אם יהיו לנו 22 מנדטים, נוכל לחתום על הסכם קואליציוני שכולל את שינוי שיטת המשטר תוך ששה חודשים.

רוצה 22 מנדטים. יאיר לפיד (צילום: מעמוד הפייסבוק של יאיר לפיד)
רוצה 22 מנדטים. יאיר לפיד (צילום: מעמוד הפייסבוק של יאיר לפיד)

"אם יהיו לנו 22 מנדטים נוכל להלחם מתוך משרדי הממשלה בתרבות האינטרסים והסקטורים", כתב לפיד. "שר השיכון שלנו ישנה את הקריטריונים לזכאות כך שיוצאי צבא שעובדים ומשלמים מיסים יהיו הראשונים בתור לזכאות לסיוע בקניית הדירה הראשונה ויפתח בפרויקט לבניית 150,000 שירות להשכרה; שר החינוך שלנו לא יעביר אגורה שחוקה לבית ספר שלא מלמד לימודי ליב"ה ויעביר 909 מיליון שקלים מ"תשלומי העברות לכוללים" לשכר המורים; שר התמ"ת שלנו יפעיל את התוכנית לסיוע לעסקים קטנים שמעמידה במרכזה את ערבות המדינה להלוואות עד 100,000 שקל לעסקים קטנים בפריפריה; אם יהיו לנו 22 מנדטים נגיש ביום הראשון לכהונת הכנסת הבאה את ההצעה שלנו לשירות שווה לכולם. אם יהיו לנו 22 מנדטים נוכל להראות לכל המדינה שאפשר לנהל את העסק גם אחרת – לא פוליטיקאים מהסוג הישן שחושבים רק על עצמם צריכים לנהל את חיינו, אלא ציונים טובים שאפשר להאמין להם, שעזבו קריירות נוחות מתוך אידיאולוגיה ובאו לעבוד למען הציבור. אם יהיו לנו 22 מנדטים נהיה המפלגה הראשונה שאומרת 'תודה, אנחנו לא מעוניינים בשרים ללא תיק כי זו שחיתות' והמפלגות האחרות לא יעמדו בלחץ וגם הן יצטרכו לוותר. זה יקרה וזה יכול לקרות מפני שאי אפשר לעמוד מול קבוצה של אנשים טובים שיש להם את הרעיון הנכון. הפוליטיקה הישנה צריכה ללכת. אם יהיו לנו 22 מנדטים, נוכל ליצור פה ממשל תקין, נקי כפיים, שעובד באמת לטובת אזרחי המדינה. מה יעצור בעדנו? שום דבר".

להחליף את השיטה

(מקור צילום: אתר יש עתיד)
לשנות את כללי המשחק (מקור צילום: אתר יש עתיד)

באתר של "יש עתיד" מתפרסמת פנייתו של לפיד לבוחריו: "הבחירות כאן. עוד שלושה חודשים תעמדו בקלפי ותבחרו. לא רק במפלגה, אלא בעתיד שלכם. כדי שהעתיד יהיה טוב יותר מההווה, אנחנו צריכים להכיר בעובדה שהעסק לא עובד והגיע הזמן להחליף את השיטה. בכל תחומי חיינו, בביטחון, בכלכלה, בחברה, לא יקרה שום דבר חיובי עד שלא נחליף את השיטה. ואפשר להחליף אותה. אפשר לעשות את זה אחרת."

בהמשך משרטט לפיד את תמונת המדינה אליה הוא מכוון: "אני רוצה לחיות אתכם במדינה שיש בה ממשלה יעילה ורזה של 18 שרים, שצמצמה את הביורוקרטיה, שנותנת שירות. במדינה שהיא אחד מעשרת המקומות הראשונים בעולם בחינוך. במדינה שבה כל הצעירים משרתים וכולם עובדים לפרנסתם. במדינה שבה זוג צעיר, שעובד ומשלם מיסים, יוכל לגמור את החודש ולקנות דירה במחיר שפוי. במדינה שבה מישהו שרוצה לפתוח עסק קטן, ולהעסיק בו עוד עובד או שניים, יקבל סיוע והכוונה מהמדינה, כי היא תבין שכך, במקום 3 מובטלים יש לה עצמאי ושני שכירים שמתפרנסים בכבוד. במדינה שבה הרוב קובע, לא קואליציות של אינטרסים ולא מפלגות סקטוריאליות.

"זה הרגע להחליט האם אנחנו כל כך פוחדים ממשהו חדש, שאנחנו מעדיפים את הישן גם כשהוא רע? אני מאמין שלא. צריך לשנות את כללי המשחק. במקום להביט על המציאות הישראלית ולומר שזה אף פעם לא ישתנה, להחליט לשנות. כי זה אפשרי."

1 Comment

  1. Omessi
    14 באוקטובר 2012 @ 1:29

    אפשר לשנות את השיטה. אפשר הכול.
    אבל דבר אחד בחיים לא יקרה: לעולם לא נגיע למונדיאל.
    גם מאה עשרים מנדטים לא יספיקו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן