Skip to content

האם לא הגיע הזמן לשוב ולהדגיש את החינוך היהודי?

האם לא הגיע הזמן לדאוג לכך שכל ילד בישראל יידע מאין בא? יכיר את מורשתו? יחוש שייכות וגאווה בארץ הזו? האם לא הגיע הזמן להשיב למקומם הראוי את ערכי המשפחה היהודית?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוב חזרו המחקרים והצביעו על כך שהחברה הישראלית, ברובה הגדול, היא חברה מאמינה ומסורתית הסולדת מכפייה.

האם לא הגיע הזמן לכך שהמנהיגות הלאומית שלנו תביא לידי ביטוי את מאווייו של הרוב היהודי הגדול?

>>> עוד מאמרים וכתבות בנושא בחירות 2013

האם לא הגיע הזמן לשוב ולהדגיש את החינוך היהודי? לדאוג לכך שכל ילד בישראל יידע מאין בא? יכיר את מורשתו? יחוש שייכות וגאווה בארץ הזו? יבין מה התכלית של כל זה?

האם לא הגיע הזמן להשיב למקומם הראוי את ערכי המשפחה היהודית? את ערך הנאמנות?

האם נכון להמשיך ולשאוב את הצידוק לקיומנו הלאומי בארץ ישראל, מהשואה בלבד? האם אין סיבה חיובית לקיומה של מדינה יהודית על פני הגלובוס?

הסכנה הגדולה שמאיימת עלינו – גדולה עוד יותר מהגרעין האיראני – היא אובדן הלגיטימיות. מן ההיסטוריה הקשה שלנו אנו יודעים שתהליך של דה-לגיטימציה קיומית מוביל לבסוף לכלייה. את סימן השאלה מעל זכותנו להתקיים כמדינה יהודית רכשנו "ביושר" לאחר שנים רבות של התחמקות מהתמודדות עם אתגר המדינה היהודית.

חשבנו שאם ניתן לארגוני הטרור את לב ליבה של ארצנו הקדושה, יניחו לנו לנפשנו ונוכל לברוח מזהותנו, להיות סתם עם "נורמלי" בכורסא מול האח הגדול.

התהליך הזה גבה מאיתנו מחיר נורא. חייבים להכיר בטעויות שנעשו עד כה, ולא לבנות מדינת טרור נוספת על גבול כפר סבא. ריבון העולם לא שימר בצורה ניסית את עמו במשך 3000 שנה והחזירו לארצו לאחר 2000 שנות גלות רק כדי להקים עוד פרובינציה מערבית על חלקת האדמה שהעם ה"פלסטיני" יואיל אולי לוותר לנו עליה.

התשובה למהות קיומנו אינה בידיהם אלא בידנו. זה לא הם – זה אנחנו! בואו ונתמקד בבניית מדינת חירות יהודית, חברה צודקת ומשגשגת המושתתת על מוסר הנביאים, מדינה הממלאת את אזרחיה תחושת שייכות וגאווה ומהווה דוגמה ומופת לעולם כולו.

5 Comments

  1. אוסו באיו
    19 באוקטובר 2012 @ 3:06

    פייגלין כותב במגפון. פעמי משיח או תעמולת בחירות?
    הסכמתי עם הכל למעט שתי מילים, לכן השמטתי אותן:

    "האם לא הגיע הזמן לשוב ולהדגיש את החינוך? לדאוג לכך שכל ילד בישראל יידע מאין בא? יכיר את מורשתו? יחוש שייכות וגאווה בארץ הזו? יבין מה התכלית של כל זה?

    האם לא הגיע הזמן להשיב למקומם הראוי את ערכי המשפחה? את ערך הנאמנות?

    האם נכון להמשיך ולשאוב את הצידוק לקיומנו הלאומי בארץ ישראל, מהשואה בלבד? האם אין סיבה חיובית לקיומה של מדינה על פני הגלובוס?

    הסכנה הגדולה שמאיימת עלינו – גדולה עוד יותר מהגרעין האיראני – היא אובדן הלגיטימיות. מן ההיסטוריה הקשה שלנו אנו יודעים שתהליך של דה-לגיטימציה קיומית מוביל לבסוף לכלייה. את סימן השאלה מעל זכותנו להתקיים כמדינה רכשנו "ביושר" לאחר שנים רבות של התחמקות מהתמודדות עם אתגר המדינה.

    חשבנו שאם ניתן לארגוני הטרור את לב ליבה של ארצנו הקדושה, יניחו לנו לנפשנו ונוכל לברוח מזהותנו, להיות סתם עם "נורמלי" בכורסא מול האח הגדול.

    התהליך הזה גבה מאיתנו מחיר נורא. חייבים להכיר בטעויות שנעשו עד כה, ולא לבנות מדינת טרור נוספת על גבול כפר סבא. ריבון העולם לא שימר בצורה ניסית את עמו במשך 3000 שנה והחזירו לארצו לאחר 2000 שנות גלות רק כדי להקים עוד פרובינציה מערבית על חלקת האדמה שהעם יואיל אולי לוותר לנו עליה.

    התשובה למהות קיומנו אינה בידיהם אלא בידנו. זה לא הם – זה אנחנו! בואו ונתמקד בבניית מדינת חירות, חברה צודקת ומשגשגת המושתתת על מוסר הנביאים, מדינה הממלאת את אזרחיה תחושת שייכות וגאווה ומהווה דוגמה ומופת לעולם כולו."

  2. יהודית גילאון
    15 באוקטובר 2012 @ 12:32

    חינוך יהודי שלך או שלי? מורשת ואהבת לרעך כמוך, או אתה בחרתנו מכל העמים. הקמת בית מקדש שלישי או לא תעשוק גר אלמנה ויתום. חינוך יהודי כפי שאני רואה, מקבל את כל בני האדם שנבראו בצלם האלוהים, לא שורף עצי זית ומטיל מורא ופחד בבריונות שעומדת מאחורי המושג תג מחיר. יהדות בעיניי פלורליסטית, לא חשוכה ואלימה. לא מדירה זרמים בתוכה בגלל בצע כסף ותאוות כוח. ולנשים יש חלק נכבד ושיוויוני בקהילה. אז אל תמכור לי את היהדות שלך. היהדות שלי מתאימה יותר לחינוך של הדור הבא.

  3. מנשה גור
    14 באוקטובר 2012 @ 19:03

    יהדות היא לשקר? כי מרגע שנקבע שהמסורתיים והדתיים הם רוב אתם משקרים .סה"כ כל הדתיים החרדים והמסורתיים הם לא יותר מ-18 % האם זה רוב או שנתוני הלמ"ס לא נכונים? רבותי די לסגה השקרית יהדות איננה דת. ואין שום איזכור בתורה לדתיים וחילוניים . וכל הפרשנות וההקצנה של העשורים האחרונים הם אנטי תזה ליהדות ולתורה. זה כת משיחית של משיחי השקר.

  4. Omessi
    14 באוקטובר 2012 @ 16:12

    יישר כוח על הפיסקה האחרונה שכתבת. הלוואי אמן.

    אולם הפסקה הקודמת לה קצת מערפלת את העניינים…
    שוב מגיע שגריר מטעם עצמו,
    שיודע את כוונות ריבון העולמים,
    ומתנדב להסביר לנו את רצונותיו.

  5. שרון
    14 באוקטובר 2012 @ 13:36

    אפשר לעשות את כל הדברים הטובים שאתה מציע, רק שלא צריך לעשות את זה על גבם של הפלסטינים. יש לנו מספיק שטח. מה שאתה כותב על הפלסטינים נראה לי סתם תרוץ לא לעשות כלום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן