Skip to content

הם ינסו למשוך לפוליטיקה הישנה של "גוש ימין" ו"גוש שמאל"

הם ינסו להעלים את התוכן הייחודי שלנו ולהפוך אותו לשולי. הם ינסו להסית את הקבוצות בישראל זו כנגד רעותה כדי לעורר שנאה ומדון כדלק למערכת בחירות: חילונים מול דתיים, יהודים מול ערבים, ימין מול שמאל. הם ינסו לתפור בכוח קומבינציות פוליטיות מושחתות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלה בחירות שתהיה בהן הכרעה בין כלכלה פראית ואלימה שמפרקת את המדינה שלנו ומרוקנת אותה מתוכן ומדרך, לבין כלכלה הוגנת וחברה מוסרית וצודקת. בין חברה ששואפת לחלק בהגינות את משאביה כדי לאפשר לאזרחיה החיים של שגשוג ובטחון,  ובין חברה שמחלקת את כוחה, את הונה ואת אוצרותיה לקומץ שליטי הון, ושוחקת בהדרגה את כל היתר.

>>> עוד מאמרים וכתבות בנושא בחירות 2013

כל יתר העניינים שעל סדר היום – השלום והביטחון, שלטון החוק, כבוד האדם וזכויותיו באשר הוא – נגזרים מהכוח שלנו כחברה חזקה וערכית שיש בה ערבות הדדית.

רובכם מבינים את זה באופן עמוק וחולקים איתי את החזון הזה. ויש לנו המון שותפים חדשים לדרך. הציבור בגר ומבין היטב שבטחון אינו רק בטחון בגבולות אלא גם בטחון של פרנסה, בריאות, קורת גג ואוכל במקרר. שישראל מוכרחה שתהיה לה תשתית ערכית.

בהרבה עבודה, נחישות ודבקות באידיאולוגיה, הגענו למצב המדהים שבו מפלגת העבודה בראשותי היא האלטרנטיבה היחידה  לנתניהו ולליכוד.

ולמרות זאת, זה ממש לא מובן מאליו שעל זה יהיו הבחירות. יש כוחות רבים שינסו להסיט אותנו משם. להרבה כוחות חזקים העוצמה שצברנו תקועה כמו עצם בגרון. הם ינסו לשים בראש את סדר היום הבטחוני. הם ינסו להחזיר אותנו לפוליטיקה הישנה של "גוש ימין" ו"גוש שמאל". הם ינסו להעלים את התוכן הייחודי שלנו ולהפוך אותו לשולי. הם ינסו  להסית את הקבוצות בישראל זו כנגד רעותה כדי לעורר שנאה ומדון כדלק למערכת בחירות: חילונים מול דתיים, יהודים מול ערבים, ימין מול שמאל. הם ינסו לתפור בכוח קומבינציות פוליטיות מושחתות.

אנחנו לא ניתן להם וניאבק על סדר היום שלנו גם כשזה יהיה קשה וגם כשהספינים והמזימות יבואו בגלי צונאמי. זה לא יהיה קל, אבל יש לנו יתרון עצום: אנחנו צודקים, ואנחנו מאמינים במה שאנחנו עושים.

שומרים על מקומנו כמפלגה השנייה בגודלה 

עשרות סקרים היו השבוע, טובים יותר וטובים פחות, אבל בכולם ללא יוצא מן הכלל אנחנו שומרים על מקומנו כמפלגה השנייה בגודלה אחרי הליכוד. זה טוב, אבל בהחלט לא מספיק, ויש לנו עוד הרבה עבודה! הנה הסקר הכי טרי – "פאנלס פוליטיקס" עבור ערוץ הכנסת. ניתוח הסקר:  "נכון להערב, 103 ימים לפני, צפויה ההתמודדות להסתיים כשהליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר. עם זאת, מסתמנת מגמה של התחזקות התמיכה במפלגת העבודה, כך שזו צפויה להיות הסיעה השנייה בגודלה בכנסת אחרי הליכוד.

נתון מעניין בסקר עלה בבדיקת עמדת הציבור באשר לתרחיש של איחוד בין מפלגות מרכז-שמאל לגוש אחד. 35% אמרו כי היו רוצה לראות את ח"כ שלי יחימוביץ' בראש מפלגה מאוחדת שכזאת; 11%היו בעד ציפי לבני; 10% בעד יאיר לפיד ו-9% בעד האפשרות שאהוד אולמרט יעמוד בראש מפלגה פוטנציאלית שכזאת. באשר לאחרון, חרף הספקולציות במערכת הפוליטית, נראה כי עמדת הציבור ברורה: כשני שלישים מהציבור, 64%  מהנשאלים אמרו כי לא היו מעוניינים בשובו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לפוליטיקה." עוד פרטים כאן 

וכדי להזכיר (שוב) על מה התכנסנו כאן, התפרסם השבוע סקר הלמ"ס על הכנסות והוצאות של בני אדם רגילים, ואישר את מה שאנחנו חווים יום יום: יוקר המחייה בישראל הוא בלתי נסבל, רמת ההכנסה של משקי הבית הולכת ויורדת, ואי השוויון הולך ומאמיר למחוזות חדשים. זה מעשה ידי נתניהו להתפאר. וביום שבו הסקר מתפרסם – נתניהו ושטייניץ מתכננים מחטף בנושא הרווחים הכלואים, התרפסות וחלוקת מתנות ומחיקת חובות של מיליארדים לחזקים ביותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן