Skip to content

מי בנה פירמידה על המאדים?

מעבדת החלל הניידת "קיוריוסיטי" לא מפסיקה להפתיע. הפעם מצאה על פני כוכב הלכת מאדים אבן בצורת פירמידה. האם יצורים ירוקים עם מחושים בנו פירמידות על המאדים? ההסבר, לעת עתה, הוא פשוט יותר: כנראה פעילות וולקנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לא. עדיין לא נמצאו יצורים ירוקים עם מחושים על המאדים, אבל מעבדת החלל "קיוריוסיטי" מצאה על אדמת הכוכב האדום אבן משונה ומסקרנת במיוחד, שעם לא הרבה דמיון (בלי שמץ של הוכחה מדעית) אפשר לשער כי נחצבה בצורתה הייחודית ע"י סוג של יצור אינטליגנטי.

מי בנה את הפירמידה הזאת על המאדים? (צילום: NASA/JPL-Caltech/MSSS)
מי בנה את הפירמידה הזאת על המאדים? (צילום: NASA/JPL-Caltech/MSSS)

האבן המסעירה את הדמיון היא אבן בצורת פירמידה, שגודלה כגודל כדורגל והיא קרובה בהרכבה הכימי לאבנים נדירות, אך מוכרות, שנמצאו באתרים וולקניים שונים ברחבי כדור הארץ. האבן, שכונתה ע"י חוקרי נאס"א, במין סוג של הומור כזה, בשם המוזר "ג'ייק מאטייביץ'" מכילה בתוכה אלומיניום, נתרן ואשלגן, כמו גם ריכוזים נמוכים של מגנזיום, ברזל וניקל. אדוארד סטולפר, אחד מחוקרי נאס"א, אומר כי רק עם אבן אחת מסוג זה, שנמצאה על פני המאדים, קשה לקבוע בוודאות שמקורה של האבן הוא אכן מפעילות וולקנית – אבל, לדבריו, הגיוני בהחלט להתחיל את הבדיקה בהנחת עבודה זאת. האבן הזאת, מעריכים בנאס"א, תאפשר ללמוד הרבה על התהליכים הגיאולוגיים שהתרחשו בכוכב הלכת האדום – ומתרחשים גם היום.

בהנחה שלא יצור אינטליגנטי חצב את האבן בצורתה דמויית הפירמידה – מניחים החוקרים כי הצורה המוזרה של הסלע נוצרה כתוצאה סוג של פעולה וולקנית ומלחצים של מאגמה נוזלית ועשירה במים, שהתקררה במהירות ויצקה את הצורה האופיינית לפירמידה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן