Skip to content

המלווים: חלף מועד החזר החוב במיזם לאס וגאס

גם לאחר הארכה של חודשיים, לא הצליחו דנקנר ותשובה להחזיר את החוב. השניים, באמצעות אי.די.בי פיתוח ונכסים ובניין ואלעד גרופ, חייבים למלווים 600 מיליון דולר. השבוע יעשה ניסיון נוסף להאריך את מועד החזר החוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המלווים לאי.די.בי פיתוח ונכסים ובניין ואלעד גרופ לפרויקט פלאזה בלאס וגאס הודיעו, כי חלף מועד החזר החוב של 600 מיליון דולר, גם לאחר שנתנו לשתי הקבוצות הארכה של חודשיים מיום פירעון החוב הסופי, ב-9 באוגוסט השנה.

המלווים הודיעו היום לקבוצות הלווים, כי היסתיימה תקופת ההימנעות וכי קיימת הפרה נמשכת של הסכם ההלוואה עקב אי פירעון יתרת ההלוואה למלווים. עוד צוין בהודעת המלווים, כי יתרת ההלוואה (קרן וריבית) עומדת לפירעון בהתאם להסכם ההלוואה וכי המלווים שומרים על כל זכויותיהם בקשר עם ההלוואה.

יחד עם זאת נמסר מהלווים, כי הם והשותפות בפרויקט ממשיכים לנהל משא ומתן על מנת להגיע להסכמות בקשר עם ההלוואה, בין היתר להארכת מועד פירעונה ו/או הפחתת סכומה.

שתי חלופות

בשבוע שחלף התקיימה פגישה בין קבוצת אלעד גרופ וקבוצת אי.די.בי לבין קבוצת המלווים שבמסגרתה הוחלט לקיים פגישה נוספת השבוע שבה ידונו בשתי חלופיות: ארכת החזר החוב ל-10 שנים נוספות, עם תוספת ריבית, או תשלום במזומן גבוה למלווים בעלי החוב הבכיר ונמוך למלווים המשניים.

פיצוץ מלון פרונטיר בלאס וגאס
הקרקע איבדה מערכה. פיצוץ המלון בלאס וגאס

נפגעו בגלל משבר הנדל"ן

ב-2007 רכשו דנקנר ותשובה אל השטח עליו עמד המלון פרונטיר, כ-156 דונם ברצועה המרכזית והיוקרתית ביותר בלאס וגאס, המכונה "הסטריפ", תמורת 1.25 מיליארד דולר. המלון הישן נהרס בטקס רב רושם, כשדנקנר ותשובה לחצו ביחד על מתג הפעלת מטען הנפץ. היעד של שניהם היה להקים על השטח שהתפנה מלון מפואר עם כ-4,000 חדרים, קזינו, כ-3,000 דירות מגורים יוקרתיות אולמות כנסים ומרכז מסחרי. אבל משבר הנדל"ן החריף שפגע בארה"ב, השמיט את הקרקע הכלכלית מתחת רגליהם, שווי הקרקע שרכשו צנח פלאים ולכן הם לא יכולים להחזיר את חובם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן