Skip to content

ריבלין בסיור במגרון: "אם הממשלה לא תסדיר את מגרון – תעשה זאת הכנסת"

"התושבים כאן לא באו כגזלנים. הבעיה הבינלאומית של ישראל איננה מגרון. הבעיה הבינלאומית של ישראל היא ביחס לזכותו של עם ישראל על ארצו" מאת צבי זינגר יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, מסיר את הכפפות. "אם הממשלה לא תסדיר את מגרון – תעשה זאת הכנסת" – הודיע במהלך ביקור שערך הבוקר (ה') במגרון. עפ"י פסיקת בג"ץ, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"התושבים כאן לא באו כגזלנים. הבעיה הבינלאומית של ישראל איננה מגרון. הבעיה הבינלאומית של ישראל היא ביחס לזכותו של עם ישראל על ארצו"

מאת צבי זינגר

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, מסיר את הכפפות. "אם הממשלה לא תסדיר את מגרון – תעשה זאת הכנסת" – הודיע במהלך ביקור שערך הבוקר (ה') במגרון.

עפ"י פסיקת בג"ץ, על המדינה לפנותו עד סוף חודש מרץ את המאחז במגרון. ריבלין סייר במאחז, פגש את המתיישבים, ביקר בגן הילדים ונטע עץ בחלקה, לאחר שבדק כי נרכשה כדין על ידי תושבי מגרון.

ריבלין: "הגיע הזמן להכרעות עקרוניות". צילום: רפי מיכאלי

"התושבים כאן לא באו כגזלנים ולא במטרה לנשל אחר מאדמתו", אמר יו"ר הכנסת. "הם עלו לכאן בתום לב, בעידודה של מדינת ישראל ובשליחותה. יש כאן בעיה עם קרקעות פרטיות הנוגעת לחלק ממבני היישוב, ובעיה של קרקעות נפקדים. ברור שיש להגן על זכות הקניין של כל תושב בארץ הזאת. לצד זאת, יש לפעול בשיקול דעת ולא לפתור עוול אחד באמצעות יצירת עוול אחר".

ריבלין הוסיף: "אין לנו מחאה כלפי פסיקת בג"צ. על הממשלה ליטול אחריות למצב זה, ולמצוא את הדרך החוקית והמשפטית להסדיר את מעמד הקרקע אם בחקיקה ואם באמצעות החלטת ממשלה. אם הממשלה לא תעשה זאת – תעשה זאת הכנסת. גם טליה ששון הכריעה כבר בעבר שהמדינה יכולה להסדיר את סוגיית המאחזים באמצעות פיצויים, אם רצונה בכך. המקום הזה הוא בעל חשיבות ערכית ואסטרטגית למדינת ישראל. גם הזכות וגם הצורך הביטחוני מחייבים אותנו למצוא פתרון לבעיה. ניתן לפצות את בעלי הקרקע, אם יימצאו ותוכח בעלותם, ואפילו בפיצוי גבוה משווי הקרקע, וכבר היו דברים מעולם".

עוד אמר ריבלין כי הוא סומך על השר בגין ועל אמונתו בהתיישבות תוך הקפדה על זכותם של אחרים, והוסיף כי "אינני רואה היגיון בהעתקת היישוב, אלא אם כן, יוכח שנעשה עוול או חלילה שנגזלה אדמתו של מישהו. כרגע זה אינו המצב. חשוב שהממשלה תוודא שלא נעשתה טעות לפני שתיעשה טעות חמורה יותר. העתקת בתים ממקומם כדי להימנע מלקבל הכרעות עקרוניות – אינה הדרך. הגיעה העת שממשלת ישראל תקבל הכרעות עקרוניות על מנת שניתן יהיה להסדיר את הקרקעות שבמחלוקת, ולא על גבם של המתיישבים בתום לב. כך במגרון, כך בגבעת האולפנה".

בהתייחס לביקורת הבינלאומית הצפויה אם תוכשר מגרון, אמר ריבלין כי "הבעיה הבינלאומית של ישראל איננה מגרון, אלא ירושלים ושכונותיה: גילה, הר חומה גבעת המטוס ואחרות. הבעיה הבינלאומית של ישראל היא ביחס לזכותו של עם ישראל על ארצו. נדמה לי שגם אם נעתיק את מגרון מכאן, גם היישוב החדש אליו הוא יועתק. ייתפס מבחינה בינלאומית כלא חוקי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן