Skip to content

השינוי בציונות הדתית הוא מתחת לרדאר בינתיים

כוחות חדשים מנסים להפוך את המפד"ל למפלגת המונים. יותר מ-50 אלף הצטרפו בתוך חודשים ספורים. פתיחת השערים ועריכת פריימריז אותתה לצעירים שגם הם שותפים למשחק הפוליטי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתחת לרדאר התקשורתי והפוליטי קורה משהו. הציונות הדתית, זו שבניה ובנותיה מובילים בכל תחומי החיים, חוזרת לחיים הפוליטיים. בכנסת הנוכחית, שימיה תמו לגווע, היו שתי סיעות לציונות הדתית: האיחוד הלאומי באופוזיציה והבית היהודי בקואליציה.

>>> עוד מאמרים וכתבות בנושא בחירות 2013

עכשיו במפד"ל-הבית היהודי מתרחשת לא פחות ממהפכה. כוחות חדשים בראשות נפתלי בנט מנסים לכבוש את הבכורה ולהפוך את המפד"ל למפלגת המונים. למעלה מ-50 אלף מתפקדים הצטרפו בתוך חודשים ספורים למפלגה שלנו. פתיחת השערים לצעירים ועריכת פריימריז אותתה לצעירים כי גם הם שותפים למשחק הפוליטי. גם הם מבינים שכדי להשפיע באופן מושכל יותר צריך כוח פוליטי מובהק, ייחודי. גם הקשר עם האיחוד הלאומי, לפחות עם השדרה המרכזית שלו, הולך ומתהדק. אם יסתיימו הבחירות הפנימיות כפי שאני מצפה, הסכם האחדות יהפוך לעובדה.

הציונות הדתית הפוליטית לא החמיצה אף טעות בדרכה הפוליטית. רבים מבניה נהו אחרי הרצון להשפיע בתוך מפלגת השלטון הליכוד ונכזבו. אחרים נדדו לש"ס מכאן ולמפלגת ליברמן משם. רבים מהם ישובו הביתה בבחירות הקרובות. הם יתנו כוח לרשימה ציונית-דתית-מסורתית. כי לרבים מהם נמאס שהמפלגות החילוניות נוהגות באדישות מוחלטת כלפי כל מה שקשור לדמותה של הדת במדינת ישראל.

הליכוד, כמו קדימה ובעבר מפלגת העבודה, מעבירים בקלות לשליטה חרדית את בתי הדין הרבניים את הרבנות הראשית, את המועצות הדתיות ואת השליטה על ברזי התקציבים ומאפשרים בקלות ראש להשליט על כלל האזרחים את הגירסה החרדית המחמירה יותר על החיים הציבוריים שלנו, כאילו שזה לא עסק שלהם.

השינוי שמתרחש בציונות הדתית הוא מתחת לרדאר בינתיים, כי הפוליטיקה הפנימית הזו לא מעניינת כמעט איש מחוץ למעגלי הציונות הדתית. אבל הפעם גם מתמודדים חילוניים הצטרפו למירוץ. הפעם השאיפה היא להגיע לעשרה מנדטים משותפים. עשרה מנדטים לפחות יהפכו מחדש את הכוח הציוני-דתי לרלוונטי.

בבחירות המתקרבות תגלו כי יש חיים אחרי המוות הפוליטי

לא מדובר רק בדעה של סרוגי הכיפות על סוגיות השליטה וההתיישבות ביו"ש. מדובר לא פחות מכך על חזרה להשפיע על דמותה היהודית של מדינת ישראל. אנחנו רוצים שהרבנים הראשיים הבאים שלנו יראו בתפקידם אחריות ממלכתית ולא רק ג'וב חרדי. אנחנו רוצים שציבור חילוני ענק ירגיש נוח אם הוא נקלע לבית כנסת. אנחנו רוצים שיהיה חינוך יהודי ראוי בכל בית ספר בישראל, דתי וחילוני. עם כוח פוליטי השותף בכל ההחלטות הנוגעות לחיינו נוכל לומר לאזרחי המדינה כולם כי הציונות דתית חיה, קיימת, ושבה לזירה הפוליטית.

כן, זה אולי עדיין פחות מעניין מהשאלה אם דרעי או אלי ישי, אם יאיר לפיד יביא כוכבים או יבחר אותם בדפי זהב לפי מקצועות ומה תעשה ציפי לבני. אבל בבחירות המתקרבות תגלו כי יש חיים אחרי המוות הפוליטי. והנה הכוח הציוני-דתי חוזר למרכז הזירה. זו תהיה בשורה טובה לא רק לציונות הדתית כמגזר, כסקטור, אלא הזדמנות נדירה ואדירה לשיקום האמון בין אזרחי ישראל כולם לתורת ישראל ולאמונה בנצח ישראל.

הציונות הדתית הפוליטית תשוב להיות הכוח הדתי המרכזי המייצג את הרוח היהודית של מדינת ישראל. בשותפות, באופטימיות ובאמונה.

1 Comment

  1. משה מאיר
    15 באוקטובר 2012 @ 10:28

    כולנו בני הציונות הדתית רוצים התחדשות. הבעיה שמדברים על התחדשות וממשיכים עם התרגילים המסריחים… נפתלי בנט המעומד של אורי לראשות התנועה כבר חתם עם כצלה שעבור 2 המנדטים שלו יקבל 50% מהמקומות בבית היהודי! הזוי? כן – אבל זה מה שקורה.
    https://www.facebook.com/achdutbayityehudi

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן