Skip to content

קצב מבקש חנינה אבל לא מודה במעשיו

נשיא המדינה לשעבר, שריצה עד כה עשרה חודשי מאסר מתוך שבע השנים להן נידון, פנה לאחרונה למחלקת החנינות במשרד המשפטים בבקשה לבחון את בקשתו ולהעבירה לנשיא. את הבקשה הגישה רעיתו, גילה קצב.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, הגיש לאחרונה בקשת חנינה, לאחר שריצה עשרה חודשי מאסר מתוך שבע שנות המאסר שנגזרו עליו בגין הרשעתו באונס ועבירות נוספות. כך חושף הבוקר עיתון הארץ. בין התנאים לקבלת חנינה נדרש האסיר להודות במעשיו ולהביע חרטה עליהם. יתרה מזאת, עבריין מין מורשע חייב להסכים מרצונו להשתתף בתכנית שיקום לעברייני מין לצורך קבלת החנינה. קצב ככל הידוע לא עשה כך עד היום.מלשכת נשיא המדינה, שמעון פרס, אישרו את דבר הבקשה וציינו שהיא הוגשה על ידי גילה קצב, רעיתו של הנשיא לשעבר. עוד נמסר כי בקשת החנינה תטופל על ידי מחלקת החנינות בבית הנשיא על פי הנוהל המקובל. כמו כן, נודע כי עיקרי בקשתה של קצב התמקדו במובן הרגשי. היא ציינה את הסבל הרב שעוברת  המשפחה וסבל נכדיה שכעת מושפלים בבית הספר בהם הם לומדים.

קצב (צילום: אמיר גלעד, ויקימדיה)
נדרש להסכים לתכנית שיקום. קצב (צילום: אמיר גלעד, ויקימדיה)

בשב"ס לא מאפשרים לאסירים שלא הביעו חרטה פריווילגיות ומונעים מהם חופשות, לפחות עד שירצו שליש מעונשם. קצב כבר יצא לחופשה מיוחדת לחתונת בנו בסוף מאי השנה ושוהה כיום באגף התורני של כלא מעשיהו, שהתנאים בו נחשבים לנוחים יחסית. שבע שנות המאסר שנגזרו עלין הן בגין אונס שתי עובדות שעבדו תחתיו, מעשים מגונים בכוח, הטרדה מינית ושיבוש מהלכי משפט.

בדצמבר 2011 נכנס קצב לכלא והחל בריצוי עונשו לאחר שמספר שבועות קודם לכן דחו שופטי בית המשפט העליון, מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן, פה אחד את ערעורו. יתרה מזאת, שופטת בית המשפט העליון, אסתר חיות, אסרה על קצב לקיים דיון נוסף בעניינו ובכך סתמה את הגולל על אפשרות לערעור נוסף. הדרך היחידה שנותרה בפניו היא בקשת חנינה.

בקשתו של קצב הועברה לידי מחלקת החנינות במשרד המשפטים, שם אמורים לבחון אותה ולהעבירה לידי נשיא המדינה. לנשיא יש שיקול דעת, אך החלטתו מתבססת על המלצתו של שר המשפטים המצורפת לבקשת החנינה. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן