Skip to content

כוננות גבוהה בצבא המצרי בסיני מחשש לפיגוע

המצרים מחפשים רכב שכנראה מולכד ומתוכנן להתפוצץ בבסיס כלשהו לאורך הגבול המצרי או בצפון סיני. התקשורת המצרית מדווחת על תנועה ערנית של צה"ל לאורך הגבול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מקורות בעולם הערבי מדווחים הבוקר (שני) על תגבור כוחות צה"ל בגבול עם מצרים במקביל להעלאת רמת הערנות בקרב כוחות הביטחון המצרי. לפי הפרסומים בתקשורת המצרית, הועלתה רמת הכוננות לאחר שהמודיעין המצרי קיבל התראות בדבר כוונת ארגון סלפי קיצוני לפגוע במטות ביטחוניים בצפון סיני באמצעות פיצוץ מכונית תופת.

כוחות מצריים מתוגברים בסיני (צילום: סוכנות מען)
כוחות מצריים מתוגברים בסיני (צילום: סוכנות מען)

לפי סוכנות מען הפלסטינית, הועלתה רמת הכוננות בקרב הצבא המצרי בסיני לרמה הגבוהה ביותר. במען מוסרים, כי גורמי ביטחון בסיני אמרו כי כוחות הביטחון המצריים בודקים וסורקים כל כלי רכב חשוד המתקרב למטות ולבסיסים בצפון חצי האי.

עוד מדווחים כלי התקשורת, כי רמת הכוננות הועלתה על רקע חיסולו של שיח' הישאם סעידני, מפקד הארגון הסלפי הקיצוני "אל תוח'יד ווא-אל ג'יהאד", שלשום על ידי צה"ל.

סוכנות ידיעות גרמנית  מציינת היום, כי עדי ראייה סיפרו כי צה"ל מבצע סיורים מוגברים לאורך הגבול תוך הפעלת כלבי גישוש ופצצות תאורה. מען מדווחת גם כי מקורות ביטחוניים במצרים ציינו כי מדובר בהתראה בת 72 שעות בה אמור להתרחש הפיגוע.

בגזרת עזה שורר הלילה שקט מתוח. גורמים בצה"ל מעריכים, כי החמאס מונע ירי רקטות לעבר ישראל כי איננו מעוניין ביצירה של הסלמה נוספת באיזור. לדברי גורמי ביטחון, חיסולו של סעידני, ששוחרר מכלא החמאס ברצועה לפני מספר חודשים, מייצב את השקט השלטוני של שלטון החמאס ברצועה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן