Skip to content

עיטור הנשיא הוענק הבוקר למנצח זובין מהטה

"חיבוק מהנשיא פרס זהו העיטור הכי גדול שאני יכול לקבל", אמר המנצח זובין מהטה לנשיא פרס, והודה על המחווה המיוחדת. "זהו כבוד עצום בשבילי לקבל את העיטור, ואילו את מה שישראל נתנה לי לאורך השנים, אני יכול להשיב רק בהופעות ברחבי העולם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס העניק הבוקר בטקס חגיגי את מדליית "עיטור הנשיא" למנצח זובין מהטה על תרומתו הייחודית לחיי התרבות של מדינת ישראל.

המאסטרו והמדליה. חיבוק מהנשיא פרס. (קרדיט: מארק ניימן/ לע"מ)
המאסטרו והמדליה. חיבוק מהנשיא פרס. (קרדיט: מארק ניימן/ לע"מ)

במהלך הטקס ענד הנשיא לזוכה את המדליה, אשר עוצבה במיוחד לזוכי עיטור הנשיא, חיבק את זובין מהטה בחום ובהמשך נשא דברים ואמר: "הגעת  לישראל כשעוד לא היה בה כלום כדי לנצח על התזמורת, וניצחת על לבבות כולנו. איני יכול לחשוב על אדם אחר שהעניק תרומה כה משמעותית לעמנו. מנהיג נועד להראות מנהיגות דרך רוח וחזון וזה מה שעשית בתקופות לא קלות במדינה לא קלה. ייצגת את מדינת ישראל בגאווה ועשית ממדינתנו הדרמטית סימפוניה הרמונית, אשר מושמעת בכל העולם בגאווה רבה. אני יודע כי לא באת לישראל במטרה לקבל מדליה או עיטור. לא באת בגלל שזו מדינה גדולה או בגלל שהוצע לך כסף רב. באת בזכות שליחות אישית, המייצגת את רוחך ואת התרבות ההודית ממנה אתה מגיע. שפת המוסיקה אינה שפה שאינה מדוברת. במוסיקה ישנו מסר של שלום, מסר של תקווה. לך זובין מהטה ולתזמורת הפילהרמונית ישנו חלק חשוב בהעברת מסר זה לעולם כולו".

זובין מהטה נשא דברים במעמד קבלת העיטור ואמר בהתרגשות: "חיבוק מהנשיא פרס זה זהו העיטור הכי גדול שאני יכול לקבל. חיבוק זה נמשך כבר 40 שנה, כי אין חבר טוב יותר להודו מאשר הנשיא פרס. בחמישים השנים האחרונות גדלנו עם התזמורת והופענו בכל העולם, גם  כשישראל לא היה פופולרית בעולם הופענו והתגאינו על כך. זהו כבוד עצום בשבילי לקבל את העיטור, ואילו את מה שישראל נתנה לי לאורך השנים, אני יכול להשיב רק בהופעות ברחבי העולם. הלהקה שהקמנו, המורכבת מיהודים וערבים, משקפת את חלומי למדינה זו: אם אתם יכולים לשיר ביחד, אתם יכולים לחיות ביחד. אני יודע ומאמין כי זה יקרה יום אחד".

בטקס החגיגי השתתפו שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו וחברי הנהלת התזמורת הפילהרמונית. יצוין כי עיטור הנשיא מוענק ביוזמת הנשיא, שמעון פרס, ליחידי סגולה (אנשים פרטיים וארגונים), שתרמו תרומה ייחודית ויוצאת דופן לחברה במדינת ישראל, לתדמיתה בעולם ומהווים דוגמה ומופת ליזמות, חדשנות, יצירתיות וחזון. בעיטור אפשר לראות את כוכב הצפון, שמהווה סמל וביטוי שגור למה היא הדרך הנכונה, ואת המנורה שמסמלת את התחדשות המדינה, את הקשר החזק בין העבר להווה ואת יצירת ההמשכיות. בראש העיטור משובץ הביטוי: "משכמו ומעלה", הלקוח מפרק ט' בספר שמואל א': "בחור וטוב ואין איש מבני ישראל טוב ממנו, משכמו ומעלה גבוה מכל העם".

זובין מהטה הינו מנצח ומוזיקאי ממוצא הודי בעל שם עולמי, שגריר מרצון של מדינת ישראל, המשמש כמנהלה המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית למשך כל חייו. יצוין כי את זוכה עיטור הנשיא בוחרת ועדה מייעצת, בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס מאיר שמגר. חברי הוועדה המייעצת הם: הנשיא לשעבר יצחק  נבון, פרופסור אניטה שפירא, דוקטור גיל שוויד, דוקטור הרב רצון נרוסי, פרופסור סוזי נבות, דוקטור מוחמד עיסאווי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן