Skip to content

ראלי דקר: האלוף אל-עטיה הודיע על פרישה

ההאמר לא האיר פנים לזוכה ראלי דקר 2011, שנאלץ לעצור שלוש פעמים בטרם ויתר על המשך התחרות. הישראלים התקדמו למקום ה-25
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההאמר לא האיר פנים לזוכה ראלי דקר 2011, שנאלץ לעצור שלוש פעמים בטרם ויתר על המשך התחרות. הישראלים התקדמו למקום ה-25

מאת דני בר

אחרי היומיים האחרונים במדבר אטקמה שבצ'ילה, עבר המירוץ לראשונה לפרו, בדרך לכיוון לימה הבירה. המאבק הצמוד בפסגת כל קטגוריה מעורר ויכוחים על שיפוט והתנהגות לא ספורטיבית.

מנצח הדקר 2011 נאסר אל-עטיה מקאטר, ששנים רבות נהג והוביל בפולקסווגן טוארג, החל להשתמש השנה ברכב ההאמר ולכל אורך עשרת הימים הראשונים של המרוץ סבל מתקלות טכניות, בעיות ניווט ועוד. לאחר שנאלץ לעצור 3 פעמים בעקבות רצועת אלטרנטור קרועה, הודיע על פרישה והשאיר את המתחרה השני עם ההאמר הכתום, האמריקאי רובי גורדון, להיאבק על הניצחון, שנראה כרגע בהישג יד, למורת רוחו של נהג המיני המשופר, פטרהנסל.

גורדון. יום ג' חייך אליו

המתחרים נתקלו בחולות בוצניים עליהם לא קיבלו התראה בתדריך הניווט, וחלקם שקעו ואיבדו זמן יקר. לאחר ערעור, נתנו השופטים את זמן השקיעה בחזרה למתמודדים, לדאבונם של אלה שלא שקעו בבוץ, ובראשם מרק קומה, שפספס הזדמנות להגדיל את הפער מדפרה ששקע.

יום שלישי ( היום התשיעי לתחרות )

המסלול בין אנטופגסטה לאיקיקה הכיל 9 ק"מ מנהלתיים ומסלול תחרותי ארוך של 557 ק"מ.

שני המובילים באופנועים, דפרה וקומה, החליפו מנוע וקיבלו עונש של 15 תוספת זמן. רודריגז על הימאהה החליט להישאר עם אותו המנוע ובכך להרוויח את 15 הדקות, אולם הדבר עלול לסכן את מצבו אם המנוע לא יעמוד במשימה הקשה והמורכבת.

את יום ג' סיים ראשון גורדון (לו נמדדה נסיעה בחולות במהירות פנטסטית של 195 קמ"ש), פטרהנסל שני עם 1:38 דק' פיגור בלבד, חואן רומה הספרדי שלישי והולוצ'יץ' רביעי.

יום רביעי (היום העשירי לתחרות)

היום האחרון בצ'ילה נערך בין איקיקה ואריקה שעל גבול פרו. המרחק כלל 317 ק"מ מנהלתיים ו-377 ק"מ תחרותיים בחולות של אבק מדברי הנקרא בעגה ה"דקרית" פש-פש (כינוי לתופעה במדבריות הסהרה).

המאבק בין גורדון עם ההאמר לנהגי המיני בראשות פטרהנסל, עבר גם לערעור על חוקיות השדרוגים שנעשו בהאמר, אולם לאחר דיון לילי אושרו השיפורים.

יש לציין שהרכב התחרותי הנקרא מיני הוא במרחק שנות אור מהמיני שנוכל לרכוש אצל יבואן המיני בארץ או בכל מקום אחר. החלקים היחידים הזהים הם הפנסים וידיות הדלתות. מחיר מיני משודרג לתחרות הדאקר הוא 900,000 $.

בגזרת האופנועים, טעות ניווט קצרה גרמה לדפרה לאיבוד ההובלה בשלב ולצמצום הפער בינו לבין קומה בדרוג הכללי לכדי 21 שניות בלבד אחרי 10 ימי תחרות ואלפי ק"מ. את השלב ניצח ברדה, ואחריו קומה, דפרה ורודריגז בהפרשים קטנים של כ-2 דק' בין האחד לשני.

מארק קומה. עדיין שני (צילום: Pablo Letelier Parga)

 דירוג האופנועים הכללי לאחר 10 ימי תחרות: דפרה מוביל, אחריו קומה (21 שניות הפרש) ורודריגז (עם 46 דק' הפרש וללא תוספת זמן).

את הטרקטורונים מוליכים צמד אחים מארגנטינה: אלחנדרו פטרונלי מוביל ולאחרי בפיגור של 1:19 דק' אחיו הצעיר מרקוס פטרונלי.

בדרוג הכללי של המכוניות מוביל פטרהנסל עם המיני, חואן רומה שני עם 19:05 דק' פיגור וגורדון שלישי עם 19:51 דק' פיגור. דה-וויליה רביעי כשעה לאחר המוביל.

הישראלים היימן וסגל ממשיכים להראות ביצועים מרשימים וסיימו את שלב 10 במקום ה-25, כשעתיים לאחר המוביל, ובדירוג הכללי נמצאים השניים במקום ה-29 המכובד. שימשיכו ככה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן