Skip to content

ברוב של 100 וללא התנגדות אושר פיזור הכנסת

ללא מתנגדים וללא נמנעים אישרה הכנסת בקריאה ראשונה, את הצעת החוק לפיזור הכנסת. הצעת החוק תאושר סופית, בקריאה שנייה ושלישית, בהמשך הלילה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ברוב של 100 וללא מתנגדים אישרה הלילה מליאת הכנסת, בקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-18 וקבעה כי הבחירות לכנסת ה-19 יתקיימו בי"א שבט התשע"ג (22 בינואר 2013)​.

כנסת ישראל. יצאה לפגרת בחירות. (צילום: רפי מיכאלי)
כנסת ישראל. יצאה לפגרת בחירות. (צילום: רפי מיכאלי)

דיון המליאה החגיגי של המושב החמישי של הכנסת ה-18 נפתח בנאומים של יו"ר הכנסת, נשיא המדינה, ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה. בתום הנאומים החלה הכנסת לדון בהצעות אי אמון שהעלו סיעות האופוזיציה. הדיון הסיעתי נוצל בחלקו לפתיחת קמפיין בחירות.

 בתום הדיון ולאחר שנדחו הצעות האי-אמון, הציג השר יולי אדלשטיין את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-18 ולאחר מכן התקיים דיון שבו השתתפו עשרות חברי כנסת, שכל אחד מהם זכה לשלוש דקות לדיון.

 מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התפזרות הכנסת השמונה עשרה. 99 חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק, ללא מתנגדים וללא נמנעים. הצעת החוק עברה לוועדת הכנסת להכנה לקריאה שניה ושלישית ואושרה שם ברוב של 15 חברי כנסת, ללא מתנגדים וללא נמנעים – ואמש אחר חצות אישרה המליאה את פיזור הכנסת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן