Skip to content

פרופ' יהודה היס הולך הביתה

לאחר שורת פרשיות ובדיקות החליט מנכ"ל משרד הבריאות שפרישתו של היס תוקדם וייצא מכרז למנהל חדש למכון לרפואה משפטית. הניהול הועבר לידי ראש האגף לרפואה קהילתית במשרד הבריאות, ד"ר דרור גוברמן והמכון יתנהל עתה בשליטה ישירה של המשרד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרופ' יהודה היס (67) היה אמור לפרוש מתפקידו ולצאת לגימלאות בעוד כשבעה חודשים, ב-2013. אלא שהפרישה הוקדמה. על פי החלטת מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו, תוקדם פרישתו ויצא מכרז למנהל חדש למכון. האחריות הניהולית תועבר לידי ראש האגף לרפואה קהילתית במשרד הבריאות, ד"ר דרור גוברמן. כך יתנהל המכון הרגיש בשליטה ישירה של משרד הבריאות.

פרופ' היס
רה ארגון או הדחה? פרופ' היס

על פי הודעת משרד הבריאות: "לאור ביקורת על התנהלות המכון, ועל פי הנחיית סגן שר הבריאות ליצמן, בחן מנכ"ל המשרד פרופ' רוני גמזו עם גורמי המקצוע את השינויים הנחוצים במכון. בעקבות הבדיקות החליט המנכ"ל לבצע רה-ארגון של פעילות המכון הלאומי לרפואה משפטית, באופן שכלל האחריות על המכון תוכפף ישירות למינהל רפואה במשרד הבריאות. במסגרת זו, וגם עם הגיעו של פרופ' היס לגיל פרישה, יוצא מכרז לניהול מקצועי ותפעולי במקום פרופ' היס שיסיים את תפקידו".

במאי השנה פרסם המשרד הודעה, לפיה הוא מצוי "בעיצומה של תוכנית 'מנוחה בכבוד' שעניינה הטמנת הרקמות שניטלו במסגרת נתיחות לאחר המוות, אשר נערכו במרכז הלאומי לרפואה משפטית (אבו כביר) בשנים 2000-2011. בעקבות הליקויים והמחדלים המנהלתיים שהתגלו בהתנהלותו של המרכז הלאומי לרפואה משפטית, תוך כדי העבודה המקיפה שעורך המשרד במסגרת התוכנית… הורה היום סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, למנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ רוני גמזו, לערוך בחינה מעמיקה של ליקוים ומחדלים אלו בכלל, ואת התנהלותו המנהלית והאדמיניסטרטיבית של פרופ׳ יהודה היס בפרט. הבדיקה תיערך בתיאום מלא עם לשכת היועץ המשפטי לממשלה".

סגן השר, ביקש כי יועברו לידיו ממצאי הבחינה תוך 30 יום, לרבות המלצות למסקנות אישיות ככל שיימצא ויהיה צורך בכך. מאז חלפה חצי שנה ורק עתה התקבלה ההחלטה.  על פי ליצמן, "ההחלטה  נובעת מהצורך לתקן את הדרוש במקום במסגרת הבדיקות שנעשו". בסביבתו של ליצמן אומרים שהיס הודח בעקבות אותה בדיקה פנימית של פרופ' גמזו. עורכת הדין של היס, אורנה לין: "זהו שקר מוחלט לטעון שהיס פוטר".

בשנים האחרונות פרשיה רדפה פרשיה במכון לרפואה משפטית. אולי הידועה שבהם היתה פרשת התינוק דניס אייזן, שחלקים מגופתו נמצאו במכון והוסתרו מאביו, שהורשע בהריגתו וזוכה מכל אשמה לאחר הגילוי. פרשה בסדר גודל אחר הייתה הגילוי של כ-8,000 רקמות שנשמרו במכון מאז שנת 2000. בעקבות פרשה זו הוחלט על הקמת ועדת הבדיקה, בסיומה החליט גמזו להקדים את המכרז ולבחור מחליף זמני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן