Skip to content

מוציאים את הנהדר מן המיץ

גופנו עמוס גם ככה באין ספור קשיים ואתגרים שאנו מציבים בפניו • צריך מעט עזרה להתמודד גם עם המעבר של חילופי העונות • הפתרון בשתי מילים: מסחטת מיצים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החגים מאחורינו, הגשם הראשון כבר הגיע והימים מתקצרים… זה אומר שהקיץ חלף והסתיו הישראלי הקצרצר בפתח. מזג האוויר משתנה, רוחות החורף מתחילות להזיז כל חפץ שאינו מאובטח למקומו. הגשם מתחיל להרטיב ולהלחית את הכביסה ואת ניקיונה של המכונית. וגם הגוף שלנו מתחיל להשתנות.

כאבי גרון, אלרגיות לאבקנים או לרעלנים אחרים שברחוב, עייפות, מצבי רוח… הגוף צריך להתרגל מהתחלה למצב החדש. במקום שמש, חום וחוף הים, מגיע חושך, קור (מתחיל לאט לאט) וסרטים מתחת לשמיכת הפוך.

גופנו, העמוס גם ככה באופן יום-יומי, באין ספור קשיים ואתגרים שאנו מציבים בפניו. צריך מעט עזרה להתמודד גם עם המעבר של חילופי העונות. הפתרון בשתי מילים: מסחטת מיצים.

מיצים הנחסטים מירקות ופירות עונתיים במהלך הסתיו, הם הדרך הטובה ביותר לצנן את גופנו מתקופת הקיץ, וגם לספק לו את כל חומרי הגלם הזקוקים לחזק ולתחזק את המערכת החיסונית ולשפר את רמת האנרגיה והריכוז. מה גם, מצב הרוח שלנו משתפר – בסתיו !

מהם מיצי ירקות?

ירקות מכילים כמות גדולה מאוד של נוזלים. גם אלו שלא רואים עליהם, כמו גזר או סלק. כאשר אנו סוחטים מזון אורגני זה במסחטה, מתלווים לנוזלים גם כל הערכים התזונתיים הנמצאים בירק: ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סוכרים טובים ועוד… כל מה שהגוף צריך לתחזוקה שוטפת, ונשארים גם מספיק אלמנטים חיוביים לבנייה של מיזמים חדשים, כמו: מצב רוח, אנרגיה, ריכוז, חיזוק מערכת החיסון ועוד.

הייחודיות שבמיצים היא, שהוצאנו מהם את הסיבים התזונתיים. לא שהם מזיקים. להיפך, הם מאוד חשובים בתפריט שלנו. אבל הוצאתם מהמיץ, עוזרת לנו לספוג במהירות או בצורה טובה יותר את סגולותיהן הרבות של הירקות. ממש תוך 10-15 דקות, והגוף קיבל זריקת עידוד משמעותית.

לקנות מסחטה או לקנות מיץ בדוכן הקרוב?

למי שמעוניין, אפשר לרכוש היום מסחטות טובות החל ממחירים של 250 שקל – השקעה שמחזירה עצמה מאוד מהר. לעצלנים שבינינו, אפשר לקנות את המיץ הסחוט בשלל דוכני המיצים שצצים כמו פטריות ברחבי הערים הגדולות והפיצוציות הקטנות.

התמדה היא שם המשחק. עשו מה שהכי נוח לכם, אשר יגרום לכם בסופו של דבר, לשתות כמה שיותר מן המיצים.

אלו מיצי ירקות מומלצים?

הירקות והפירות העונתיים בסתיו הישראלי, המומלצים להכנת מיצים נהדרים הם: גזר, סלק, סלרי, שומר, צנון, תפוח, ג'ינג'ר, קולורבי, שום (מעט), מיץ רימונים, לימון ולפת (לקראת החורף יותר).

נסו בעצמכם וגלו אלו שילובים אתם הכי אוהבים.

מהם צום מיצים או ניקוי מיצים?

בעצם אותו הדבר. מדובר בסדנה בת מספר ימים, בהם התפריט מורכב אך ורק ממיצים, קציפים (שייקים) ומרקים טחונים. באופן כזה, שהגוף אינו צריך לעבוד קשה בשביל לעכל את המזון, וגם מקבל ריכוז גבוה מאוד של ערכים תזונתיים. מה שעוזר לנקות את מערכת העיכול, הקיבה, מחזור הדם ועוד.

הזמן הכי מומלץ לניקוי מיצים הוא בזמני חילופי העונות, אותה תקופה בה הגוף עוסק בכוונון מערכות, ממש כפי שאנו מחליפים בין בגדי הקיץ והחורף.

למידע נוסף על צום מיצים בזמן הקרוב.

שיהיה סתיו נקי ושמח

התמונות באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן