Skip to content

נסיכת תאילנד בביקור לקידום שיתוף פעולה מדעי

בתו של מלך תאילנד, שהיתה בעברה מתנדבת בקיבוץ כפר בלום, היא דוקטור למדעים, מרצה לכימיה ומכהנת כנשיאת מכון לחקר הסרטן. הבוקר היא נפגשה עם נשיא המדינה, שמעון פרס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נסיכת תאילנד צ'ולבורן מהידול, בתו הצעירה של מלך תאילנד, הגיעה הבוקר לביקור שביעי בישראל.

הנסיכה, שהיתה בעברה מתנדבת בקיבוץ כפר בלום ונותרה אוהדת נלהבת של ישראל היא דוקטור למדעים, מרצה לכימיה ומעורבת עמוקות במחקר המדעי בארצה, שבה היא מכהנת כנשיאת מכון לחקר הסרטן. היא הגיעה לביקור במטרה לקדם שיתוף פעולה בין המדינות בתחום המדעי-טכנולוגי, והבוקר נפגשה עם נשיא המדינה, שמעון פרס.

באה ללמוד על חקר הסרטן. נסיכה תאילנדית בישראל (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
באה ללמוד על חקר הסרטן. נסיכה תאילנדית בישראל (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

השניים דנו בחיזוק הקשרים והיחסים בין ישראל לתאילנד. הנשיא פתח את הפגישה ואמר: "אני שמח שהגעת לבקר, ישראל מקדמת את בואך בברכה כנסיכת תאילנד המהווה ידידת אמת של ישראל. עבור הישראלים תאילנד היא מדינה אהובה ולמרות הריחוק הגאוגרפי היא קרובה ללבנו. בכל שנה 200 אלף ישראלים נהנים מחופשה בתאילנד ומעמיקים את הידידות בין המדינות". הנשיא ציין את היחסים המדיניים בין תאילנד לישראל והדגיש "היחסים בין המדינות טובים מאד והם מתעצמים כל העת בתחומים הפוליטיים כמו גם בכלכלה, בתיירות, בתרבות ובמדע".

הנסיכה הודתה לנשיא פרס על קבלת הפנים שלה היא זוכה בישראל וסיפרה לו על ביקוריה במכון וייצמן ובבית החולים רמב"ם שבהם למדה על חדשנות ישראלית בריפוי הסרטן ובדקה דרכים להעתקת המודל הישראלי לטיפול באירועי חירום למדינתה. הנסיכה הדגישה בפני הנשיא כי תאילנד מעוניינת ללמוד מהניסיון הישראלי בשורה של תחומים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן