Skip to content

גינויים לחילול קברו של משה דיין באזכרה של גנדי

"איננו יכולים לקבל נורמה פסולה של חילול קברים, מצבות, מקומות קדושים. אנחנו לא יכולים לקבל את זה במקומותינו בשום מקרה, בוודאי לא אל מול זיכרם של אנשים ששייכים לדור הלוחמים, המייסדים של מדינת ישראל". כך אמר ראש הממשלה בטקס האזכרה לזכרו של רחבעם (גנדי) זאבי ז"ל, שנרצח בידי מחבלים בירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רה"מ בנימין נתניהו גינה היום את חילול קבר משה דיין.

בטקס האזכרה לרחבעם זאבי ז"ל, אמר ראש הממשלה: "אני מבקש לגנות את חילול קברו של משה דיין ז"ל. איננו יכולים לקבל נורמה פסולה של חילול קברים, מצבות, מקומות קדושים. אנחנו לא יכולים לקבל את זה במקומותינו בשום מקרה, בוודאי לא אל מול זיכרם של אנשים ששייכים לדור הלוחמים, המייסדים של מדינת ישראל".

"נורמה פסולה של חילול קברים". נתניהו. (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
"נורמה פסולה של חילול קברים". נתניהו. (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

על רחבעם זאבי אמר ראש הממשלה: "'גנדי' היה חף מציניות משום שהוא בתוכו פעל מתוך ערכיות פנימית והוא נטה לייחס את אותה ערכיות גם לאחרים. זה לא משנה אם הם התנגדו לדעותיו, או אם הוא התנגד לדעותיהם, הוא כיבד את חילוקי הדעות ואת העמדות השונות מתוך ערכיות פנימית, והוא הניח שמה שקיים אצלו קיים גם במידה רבה אצל האחרים. לכן, דווקא ביום הזיכרון הזה אני חושב שאנחנו כאומה, בוודאי כבני נוער וחיילים ואזרחים ומנהיגי ציבור, יכולים ללמוד על חשיבותה וכוחה של ערכיות זו.

"לפני 11 שנים נרצח רחבעם זאבי בטבורה של ירושלים. הוא נולד בירושלים, הוא נפל בירושלים. הוא נרצח בגלל הקשר שסימל בינינו ובין ארצנו, בינינו לבין בירתנו. הוא נבחר, בפירוש כיוונו עליו כדמות וכסמל. אנחנו נוצרים את הסמל ואת הערכיות הזאת שעליה אנחנו מסכימים כולנו, ונמשיך לשאת בגאווה ובגאון את הערכים הללו שעליהם נלחם גנדי כל חייו – את ערכי אהבת המולדת, אחוות לוחמים, רעות, ערכי מורשת ישראל וערכי תקומתו של העם היהודי".

"אם גנדי היה עמנו היום, היה מגנה בתוקף את חילול קברו של משה דיין". (צילום: עמוס בן גרשום)
"אם גנדי היה עמנו היום, היה מגנה בתוקף את חילול קברו של משה דיין". (צילום: עמוס בן גרשום)

גם יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, גינה את חילול קברו של דיין. "אם גנדי היה עמנו היום, היה מגנה בתוקף את חילול קברו של משה דיין", אמר ריבלין. "למרות הבדלי ההשקפות, גנדי לא היה עובר על כך לסדר היום" כך אמר יו"ר הכנסת היום (ג') באזכרה לשר רחבעם זאבי בכנסת. ריבלין הוסיף: "חילול קברו של דיין, מסמן שפל חדש בתרבות הויכוח בישראל. זוהי עדות כואבת לכך שהחברה שלנו, איבדה את היכולת להתפלמס ולהתווכח באופן הגון, מכבד, ונוקב, כפי שהיה בימיו של גנדי, וכפי שנהג גנדי עצמו, בחייו. גנדי חסר לנו היום. חסרה לנו יושרתו; חסר הקול האידיאולוגי הברור שלו; חסרה מנהיגות בשיעור קומתו."

הקבר שהושחת (צילום: דוברות משטרה, מחוז צפון)
הקבר שהושחת (צילום: דוברות משטרה, מחוז צפון)

בישיבה מיוחדת של הכנסת לזכרו של רחבעם זאבי (גנדי) ז״ל, אמר ראש הממשלה: ״אני זוכר איך שגנדי היה נושא את הדיסקיות, הוא מעולם לא ויתר על השבת בנינו או נעדרינו או שבויינו – להחזיר אותם לחיק המולדת. היום אנחנו מציינים גם 26 שנים לנפילתו בשבי של רון ארד. אני מבקש לומר לכם ברוחו של גנדי, ברוחנו, ברוח של כולנו, שאנחנו איננו מוותרים ואיננו מרפים מן החיפוש אחר כל נעדרינו. לפעמים הדבר לוקח שנים, אבל בסוף אנחנו נחזיר את כולם ונדע גם את גורלם״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן