Skip to content

שאולמרט יחזור. ממילא כולנו כאן מושחתים

אולמרט הוא הדאגה הכי קטנה שלנו שלנו. הוא לפחות מהווה אלטרנטיבה לביבי נתניהו. לפחות אולמרט הזיז דברים כדי לשפר דברים. לפחות העניין הפלסטיני נמצא אצלו בראש סדר העדיפויות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לא לאולמרט", אומרים רבים במערכת הפוליטית. יש כאלו שאומרים זאת בגלוי, ויש כאלו שאומרים בסתר, ויש כאלו שאומרים זאת במשפט ארוך שהמסר ממנו הוא "לא".

מצחיק לגלות צביעות כזאת בקרב רוב אלה שלא רוצים לראות את אולמרט שב לזירה הפוליטית מהסיבה שהורשע בהפרת אימונים. אפשר לחשוב מה כבר עשה! עזר למישהו שמכיר חבר שהוא חבר של אולמרט. אתם יודעים כמה פעמים ביום מתרחשת הפעולה הזו ברחבי העולם אצל האזרח הפשוט? האם היא כשרה בעיניי? כן. אין מניעה בעזרה למכר. לפעולה שכזו קוראים "שחיתות" או "הפרת אימונים", והאשמה "הפרת אימונים" כוללת בתוכה אלמנטים רבים של התנהגות. אבל ישנם אנשים שפשוט עובדים לפי הספר. ספר גרוע, שנכתב על-ידי אנשים לא מציאותיים. אלו הם אנשי החוק. אנשים שהם מצויינים בפני עצמם, אבל לא מבינים איך החיים עובדים. לא סתם אני אומר תמיד שכולנו מושחתים. גם אני מושחת, לפי ה"ספר" שלהם.

בקדימה עוד ילקקו את רגליו. אולמרט סופרמן (צייר: מאיר מירב*)

>>> עוד מאמרים וכתבות בנושא בחירות 2013

לפני שכולם יקפצו ויצעקו "לא לאולמרט" ויתפסו טרמפ על גל ההתנגדות כלפיו – "התנגדות ציבורית" הם קוראים לה – שייבחנו את עצמם. לפני שיגידו "לא" לאולמרט, שקודם כל ידאגו להעיף את שר התיירות, שהוכח שהוא שתיין, בליין, והזרים כספים לפרוייקט תיירותי השייך כנראה לדמות נשית הקשורה אליו. לפני שיגידו "לא" לאולמרט. שידאגו קודם כל למנוע מנתן אשל, צלם השמלות והרגליים, להיכנס למתחם הכנסת. ואף למנוע מראש ממשלת ישראל, מר ביבי נתניהו, איש היושר,  להמשיך וליצור איתו קשר.

לפני שיגידו "לא" לאולמרט, שידאגו קודם כל לפעול לא לפי אינטרסים פוליטיים. הרי שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה, אומרת "לא" לאולמרט רק מפני שהוא מאיים לגזול חלק ממצביעי מפלגתה אם יתמודד על רשות הממשלה. גם הליכוד אומר "לא" מאותה סיבה. במקרה, אם לא שמתם לב, אביגדור ליברמן לא אומר "לא", כי הוא נמצא תחת חשד לשחיתות. דבר שרק מוכיח שכולם פועלים מאינטרסים פוליטים ברורים ובלי טיפת דאגה לעניין מוסרי כזה או אחר.

אין תרבות, אין יושר ואין כל דאגה לאחר

מדינת ישראל של ימינו היא מדינה שבורה. חוץ ממערכת הביטחון, אין בה כל דבר טוב. ישראל הפכה להיות מדינה ערבית של לפני האביב הערבי. ההבדל הוא אחד: במדינות ערב גם לא היה ביטחון לפני האביב הערבי. אבל בשאר הדברים, הכל זהה: אנשים מתעוררים בבוקר רק למטרה אחת – כסף. רבים היו בשמחה עוזבים את סיר הלחץ הזה. כל חיי האזרחים במדינה הפכו להיות מעגל של טחינת מים. בועה במלוא מובן המילה. מה שנכנס בכיס ימין – יוצא בכיס שמאל. אין תרבות, אין יושר ואין כל דאגה לאחר. אפילו למדו לחיות טוב עם העובדה שבשכנות יושב לו עם כבוש, החי חיי כלב. מה איכפת להם מהכיבוש? הרי למדינה לא איכפת מהאזרח, שכל דאגתו הפכה להיות רק כספית. ראיתם איך מחקו ליצחק תשובה 1.6 מליארד שקל מחובו לאזרחים? מישהו עשה משהו? באמת, ראיתם איזה הד תקשורתי ואזרחי? טוב, תעזבו את האזרחי, הרי ראינו מה שווה המחאה החברתית. ראיתם את הממשלה עושה משהו? לא. למה? כי הכל חארטה במדינה הזו. גנבים ע"פ החוק של אנשי ספר החוקים. אלה שאם תבקר אותם, אוי ואבוי מה יעשו לך…

אולמרט הוא הדאגה הכי קטנה שלנו שלנו. הוא לפחות מהווה אלטרנטיבה לביבי נתניהו. לפחות אולמרט הזיז דברים כדי לשפר דברים. לפחות העניין הפלסטיני נמצא אצלו בראש סדר העדיפויות. אבל הפוליטיקאים הקטנים לא רוצים אותו, רק מפני שהוא יפריע להם. בקדימה עוד ילקקו את רגליו כדי שיתמודד בראש הרשימה הזולה שלהם, רשימה שמלאה בדמויות מפוקפקות עם רמת תרבות והתנהגות נמוכה ביותר. הם לא מתים על אולמרט, הם פשוט רוצים אותו כי דרכו כנראה יצילו את התחת שלהם, שמת להישאר דבוק לכסא בכנסת.

שלי יחימוביץ' היא אחת הדמויות הכי צבועות ביותר היום בפוליטיקה הישראלית. אישה שמתחנפת לכל מי שזז. "יש לנו אג'נדה", אמרה אחרי שנבחרה ליו"ר מפלגת העבודה. כן, ממש רואים. מלקקת לימין, וימינה מהימין. מלטפת את החרדים ועושה הכל למשוך אליה כל מי שהיא חושבת שיכולה למשוך. רק חכמה בלפתוח את הסטטוסים שלה בפייסבוק ב"היי, זאת שלי". אז "היי, את צבועה, יא שלי". והיא, שטוענת שאולמרט עבריין, שוכחת שעבריינות באשמת הפרת אימונים היא גם התנהגות שקשורה בצביעות. אה, נכון, שכחתי. זה לא כתוב בספר. הרי את עובדת לפי הספר הזה שנקרא "חוקים". שהם, כמובן, חוקים עלובים וריקים מתוכן, רק מהסיבה שהם מנותקים מהמציאות. הייתי שמח אילו הייתי רואה אותך זועקת כמו לביאה בכנסת ובכל מקום בארץ נגד נתן אשל ונגד שר התיירות הבליין של ליברמן.

אהוד אולמרט הוא אחת הדמויות שהכי קל להתנגח בהן בארץ. מנגחים אותו בכוונה תחילה, כי הוא מאמין בדברים שהימין לא מאמין בהם. כי הוא רוצה לעשות דברים שהימין לא רוצה שיעשה אותם. רק מצחיק שבמקום לקבל אידיאולוגיה אחרת של אולמרט, כולם אומרים לו "לא" רק מתוך חשש שיגזול קולות ממחנה המרכז והשמאל.

שאולמרט יחזור. ממילא כולנו מושחתים מוסרית, אנושית וכספית.

*עמוד הפייסבוק של מאיר מירב
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן