Skip to content

מאיר דגן נותח ועדיין מורדם ומונשם

אתמול נחשף כי ראש המוסד לשעבר נותח להשתלת כבד בבלארוס. רופא מומחה נמצא לידו כל העת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן (67), עדיין מורדם ומונשם לאחר הניתוח להשתלת כבד שעבר לפני ימים אחדים בבלארוס. מקורביו אומרים שחל שיפור במצבו. דגן, שלקה לפני מספר חודשים במחלה ממארת, נזקק בדחיפות להשתלת כבד. בשלב הראשון הוא טס לניו יורק בארה"ב, שם טופל בביה"ח "סלון קטרינג". מאחר שלא נמצא עבורו כבד מתאים, הוא פנה להודו, שם סירבו לו בשל מעמדו ופעילותו כראש המוסד לשעבר.

מאיר דגן (צילום: ויקימדיה)
מאיר דגן (צילום: ויקימדיה)

הצורך הדחוף בהשתלה הביאו לפנות לבלארוס, שנשיאה אלכסנדר לוקשנקו, נמנה בין ידידיו. אתמול (רביעי), חשף הנשיא הבלארוסי פרטים על אודות ההשתלה שעבר דגן, במסיבת עיתונאים שקיים בארצו. לוקשנקו סיפר כי דגן נותח בבלארוס לאחר שגם רופאים בגרמניה ובשבדיה סירבו לנתחו, בשל היותו ראש המוסד לשעבר. גורמי ביטחון בישראל דחו טענות אלו מכל וכל. לוקשנקו אמר כי הוא בעצמו אישר את ביצוע הניתוח, בשל העובדה שמדובר באישיות כה חשובה.

חבריו של דגן במוסד ובמערכת הביטחון, שידעו על מחלתו, שמרו על כך בסוד משיקולים של צנעת הפרט. עד נודע, כי רופא מומחה טס עמו לבלארוס ושוהה לצדו כל העת. הנשיא הבלארוסי חשף דברים אלו ככל הנראה כדי לזכות בנקודות זכות במערב, עקב העיצומים המוטלים על ארצו. לאחרונה נחשדה בלארוס בשבירת הסנקציות שהטילו מדינות המערב על איראן בכך שמכרה רכיבים לתוכנית הגרעין וציוד צבאי לאיראן.

דגן סיים את תפקידו במוסד בינואר ב-2011 ומאז  הזהיר מספר פעמים את הנהגת המדינה מפני תקיפה באיראן. בין השר אמר, שיש לקחת בחשבון תסריט, שאם איראן תשתמש בנשק גרעיני נגד ישראל, רוב הישראלים ייפגעו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן