Skip to content

הציוניות-דתיות מתאחדות; בן ארי ואלדד בחוץ

האיחוד הלאומי מתאחד עם "הבית היהודי-המפד"ל החדשה". חברי הכנסת מיכאל בן ארי ואריה אלדד, יתמודדו במסגרות עצמאיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפלגות "הבית היהודי – מפד"ל החדשה" ו"האיחוד הלאומי" יתמודדו בבחירות ברשימה משותפת. היום חתמו נציגי שלוש המפלגות, בבית אריאל, בשכונת בית וגן בירושלים, על הסכם להתמודדות משותפת. חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי, חברי סיעת האיחוד הלאומי, יתמודדו בנפרד.

מקווים ל-15 מנדטים. ה"איחוד הלאומי" ו"הבית היהודי-המפד"ל החדשה" - מתאחדים. (צילום: יח"צ)
מקווים ל-15 מנדטים. ה"איחוד הלאומי" ו"הבית היהודי-המפד"ל החדשה" - מתאחדים. (צילום: יח"צ)

ח"כ יעקב כץ (כצל'ה) אמר בטקס החתימה על ההסכם, כי הוא מקווה שבבחירות הקרובות תגיע הרשימה המשותפת ל-15 מנדטים. "אני יודע שנתניהו דואג, אבל אנחנו נעזור לו לבנות ממשלה בריאה", אמר. "נביא בריאות לעם ישראל ונהיה עמוד התווך של הממשלה הבאה".

שר המדע, פרופ' דניאל הרשקוביץ, אמר: "אם אפשר להושיב את ציפי חוטובלי ודן מרידור במפלגה אחת אז אפשר גם אצלנו להתאחד. הציבור העניש אותנו על זה שחזון האחדות מהבחירות הקודמות לא התממש. הגיע הזמן להתעלות מעבר לשיקולים של פוליטיקה קטנה".

ח"כ זבולון אורלב קרא להקים מייד את מטה הבחירות ולפתוח בקמפיין. "צריך להכין כבר עכשיו את כל הפעולות, להקים מטות, לשכור משרדים. חייבים היום לצאת מכאן עם הדברים האלו. הקמפיין המשותף צריך להתחיל כבר היום. מרגע זה אנחנו נמצאים באותה סירה, אוהבים אחד את השני ומחבקים אחד את השני. הציבור מצפה ואסור לנו לאכזב אותו".

בן ארי יתמודד בנפרד. הקמפיין - על האוטובוסים מהיום.
בן ארי יתמודד בנפרד. הקמפיין - על האוטובוסים מהיום.

ובינתיים, ח"כ מיכאל בן ארי, פותח כבר בקמפיין הבחירות שלו. החל מהיום יודבקו על מאות אוטובוסים ברחבי הארץ שלטי בחירות בהן נכתב: "כולם מדברים… בן ארי עושה. מצטרפים להצלחה". בן ארי מגבש בימים אלו רשימה, שלדבריו היא "אטרקטיבית ומפתיעה" –  ומתכוון להתמודד בבחירות הקרובות ברשימה עצמאית. במטה הבחירות של בן ארי טענו כי הוא יהווה את הפתעת הבחירות ויגדיל את כוחו פי חמש ואף יותר בכנסת הקרובה. "בן ארי התעסק בנושאים המעניינים את כל ישראל ולא סקטור כזה או אחר", טענו מקורביו של בן ארי. "הוא גרר את כל הכנסת ימינה, הוביל אחריו וסחף למאבק במסתננים הבלתי חוקיים, והיה הראשון לבקש את שלילת הדרכון מחברת כנסת זועבי ואת פסילתה, כדי להעמיד את האויב במקומו".

ח"כ אריה אלדד, התחשבן הערב בעמוד הפייסבוק שלו עם מרכיבי האיחוד הלאומי ותקף את מה שכינה "נטייתה של הציונות הדתית להסתגר בתוך עצמה, לדחוק החוצה מסורתיים וחילוניים ואנשי חב"ד ואנשי כהנא".

לדברי ח"כ אלדד: "אין הם מבינים שרוב ציבור חובשי הכיפות הסרוגות מאס במפלגה סקטוריאלית, שרוב הציבור שלהם כבר מזמן מצביע לליכוד. יצירת רשימה על טהרת הציונות הדתית לא תגרום לרבבות הסרוגים לעזוב את הליכוד ולחזור הביתה – אלא ממש להיפך".

לדבריו, אין חילוקי דעות אידיאולוגיים מהותיים, בין מרכיבי האיחוד הלאומי, או הבדלים שלא יאפשרו הליכה משותפת. "הויכוח הוא פרסונלי בלבד". ח"כ אלדד מגלה כי ערך, ביחד עם ח"כ מיכאל בן ארי, סקר שניתח את הערך האלקטוראלי של כל אחד ממרכיבי האיחוד הלאומי. התוצאות: מיכאל בן ארי (ומפלגת ארץ ישראל שלנו שהוא מייצג אותה בכנסת) "שווים" 2 מנדטים; מפלגת "התקווה" שאריה אלדד הוא נציגה בכנסת – מביאה מנדט אחד ו"תקומה" ( אורי אריאל וכצל'ה) – "שווה" מנדט אחד. "ולמרות זאת מציעים כצל'ה ואורי אריאל למיכאל בן ארי את המקום ה-8 ברשימה המשותפת עם הבית היהודי ( ספק ריאלי) ולי אינם מציעים מקום כלל, או מסתפקים באמירה 'בעשירייה השניה אבל במקום ריאלי'".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן