Skip to content

קמפיין "העבודה" יצא לדרך: ברוח מחאת 2011

במפלגת העבודה לא מבזבזים את הזמן ומנצלים את המומנטום. כבר היום הוצבו ברחבי הארץ כרזות הבחירות הראשונות - "בוחרים שלי יחימוביץ'" - ברוח כרזות המחאה של הקיץ שעבר. אחד היעדים המרכזיים בקמפיין הוא הגדלת אחוז ההצבעה, בהנחה שאחוז הצבעה גבוה יחזק את יחימוביץ' ויחליש את נתניהו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' החלה את קמפיין הבחירות שלה. אחר הצהריים הוצבו  ברחבי הארץ שלטי החוצות הראשונים של מערכת הבחירות.

השלב הראשון של קמפיין מפלגת העבודה מציב במרכזו שלטי מחאה אותנטיים מהפגנות המחאה, שמהווים גם סדר היום של "העבודה". במפלגת העבודה בחרו לא להשתמש בסיסמאות בחירות שגרתיות, אלא לתת במה, באמצעות שילוט חוצות, לקולות האמיתיים שעולים מן הציבור, כפי שבאו לידי ביטוי בשנתיים שחלפו באירועי המחאה ובהפגנות השונות.

כרזות ממחאת 2011 - במרכז הקמפיין של "העבודה"
כרזות ממחאת 2011 - במרכז הקמפיין של "העבודה"

הקמפיין קורא לתרגם את תחושות אי שביעות הרצון הרווחות בציבור ואת הזעקה שעלתה מהמחאה הנרחבת ביותר בתולדות המדינה – לעשייה אקטיבית באמצעות השתתפות בהליך הדמוקרטי, תחת האמירה: "ועכשיו בוחרים. שלי יחימוביץ' – העבודה".

במטה ההסברה של מפלגת העבודה אמרו: "מי שהקשיב אתמול לדבריו של יו"ר התאחדות סטודנטים לשעבר, איציק שמולי, שהיה ממובילי המחאה, יכול היה כבר לקבל רמז על מה שהולך להיות אחד המסרים המרכזיים של המחאה. שמולי אמר: 'מה שהחל ברחוב יסתיים בקלפי'. ממשלת נתניהו מנסה, על ידי הצהרות סרק ומספר החלטות שוליות, ליצור את הרושם המוטעה שהציבור בא על סיפוקו, שאין כנגד מה למחות ושאין עוד דבר לתקן".

במפלגת העבודה אומרים עוד, כי ראש הממשלה נתניהו עושה מאמצים גדולים להסתיר מהציבור את הסיבה העיקרית לבחירות: אי יכולתו להעביר תקציב. "נתניהו מנסה להסתיר גם את העובדה, כי אם יקבל לידיו שוב את המושכות, יעביר תקציב קשה ואכזרי אשר יפגע בבטן הרכה של מעמד הביניים ושל העניים. הציבור, לעומת זאת, באופן עקבי שב ומצביע בכל סקר עומק על כך שסדר היום הכלכלי והחברתי הוא החשוב לו ביותר. המחאה הציבורית הנרחבת, שזכתה לתמיכה של 90% מהציבור, היתה אחת העדויות המרכזיות להלך רוח זה. נושא זה יעמוד במרכז מערכת הבחירות".

במטה ההסברה של "העבודה" אומרים עוד, כי יחימוביץ' – אשר במהלך המחאה הקפידה לא לייצר פוטו אופים על רקע אוהלים ולא להשתתף בהפגנות – מאמינה שהמחאה הציבורית שייכת לציבור ואילו התרגום שלה לשפת המעשה נמצא בתוך המערכת הפוליטית. "כעת, ערב הבחירות, הגיע הזמן לבחור בין שתי דרכים – דרכו של נתניהו, שהיא דרך של קפיטליזם אלים, המותיר את רוב אזרחי המדינה מאחור ומתגמל קומץ קטן של עשירים, לעומת הדרך הסוציאל דמוקרטית של מפלגת העבודה בראשות יחימוביץ', אשר תקטין את הפערים החברתיים ותחזק את מעמד הביניים".

ב"עבודה" אומרים כי הקמפיין נבדק ביסודיות לצד קמפיינים נוספים. "הוא הוצג לקבוצות מייצגות בקרב האוכלוסייה, זכה לתמיכה נלהבת והצליח להחזיר לקבוצות המיקוד את הניצוץ בעיניים. המחאה אשר עוררה את השיח הרלוונטי חייבת להיתרגם לשינוי פוליטי, אותו מובילה היום רק שלי יחימוביץ' המציעה לבוחרים מענה אמיתי והולם, השונה מדרכה הכושלת של ממשלת נתניהו".

אחד היעדים המרכזיים בקמפיין יהיה הגדלת אחוז ההצבעה. זאת מתוך הנחה שאחוז הצבעה גבוה יחזק את יחימוביץ' ויחליש את נתניהו. במפלגת העבודה מדגישים כי מדובר בקמפיין ראשון ("פרה-קמפיין"), וכי נכונים לו שלבים נוספים ולא שגרתיים במהלך שלושת החודשים הקרובים.

שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין אמר בתגובה לקמפיין של מפלגת העבודה ולשמות המועמדים לרשימתה לכנסת: ״יצא המרצע מן השק! רשימת המועמדים למפלגה מורכבת מאותם אנשים שעמדו בראש המחאה החברתית ומאלו שסיקרו אותה. היום כבר ברור לכולם שהמחאה שימשה, בראש ובראשונה, מקפצה עבור אותם אופורטוניסטים שהונו בדרכם למטרה מאות אלפי אנשים ושכל בסיסה של המחאה היה פוליטי״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן