Skip to content

שוב עימות עם אירופה על רקע בנייה במזרח ירושלים

"ההתנחלויות אינן חוקיות תחת החוק הבינלאומי והופכות את פתרון שתי המדינות לבלתי אפשרי", אמרה שרת החוץ של האיחוד האירופי על כוונת ישראל לבנות בשכונת גילה בירושלים. תשובת ליברמן: "הגינויים האוטומטיים הללו מעידים על חוסר הבנה בסיסי של המציאות באזור. שכונת גילה היא חלק בלתי-נפרד מירושלים וירושלים היא חלק בלתי-נפרד מישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר המחמאות שהורעפו בשבוע שעבר על אירופה, מצד ישראל, על החלטתה להדק את הסנקציות על איראן – שוב עימות דיפלומטי חריף בין ישראל לאיחוד האירופי על רקע בנייה מעבר לקו הירוק.

קתרין אשטון, הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, מותחת ביקורת על ההחלטה לבנות 800 יחידות דיור בשכונת גילה בירושלים, הנמצאת מעבר לקו הירוק.

ליברמן ואשטון (צילום: גבי פרקס)
מחמאות וגינויים. ליברמן ואשטון (צילום: גבי פרקס)

בהודעה שפירסמה לשכתה קראה אשטון להפסיק את הבנייה היהודית ביהודה, שומרון ומזרח ירושלים. "ההתנחלויות אינן חוקיות תחת החוק הבינלאומי והופכות את פתרון שתי המדינות לבלתי אפשרי", נאמר בהודעה. "המשך ומתן הוא הדרך הטובה ביותר לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני, והרחבת ההתנחלויות הופכת את הפתרון הזה לקשה יותר".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, דחה את הגינוי האירופי ואמר: "הגינויים האוטומטיים הללו מעידים על חוסר הבנה בסיסי של המציאות באיזור. שכונת גילה היא חלק בלתי-נפרד מירושלים וירושלים היא חלק בלתי-נפרד מישראל. הגינויים הללו אינם תורמים דבר לקידום הידברות בין ישראל לפלסטינים, אלא רק מעודדים את הצד הפלסטיני להמשיך בסירובו לשבת למו"מ ולהמשיך בפעולות אנטי-ישראליות בזירה הבינ"ל. מי שרוצה לתרום להגעה להסדר צריך להתמקד במניעת פעולות אלה שמוביל יו"ר הרש"פ ולא בבנייה למגורים לאזרחים שלווים, שאינה מפריעה לאיש."

השר ליברמן הוסיף, כי "עדיף גם שהאיחוד האירופי יתמקד כרגע בבעיות המתעוררות בין עמים ולאומים שונים על אדמת אירופה, ולאחר פתרונן המוצלח נשמח לשמוע הצעות בנוגע לפתרון הבעיות עם הפלסטינים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן