Skip to content

ח״כ קירשנבאום: החוק הראשון שנקדם הוא גיוס לכולם

ח"כ פאינה קירשנבאום, מזכ"לית ישראל ביתנו. הסבירה באירוע "שבת תרבות", כי המשוואה היא פשוטה - מי שנותן למדינה, מקבל מהמדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"החוק הראשון אותו נקדם ונדרוש בממשלה הבאה הוא חוק גיוס חובה לכולם". כך אומרת ח"כ פאינה קירשנבאום, מזכ"לית ישראל ביתנו.

שוויון בגיוס - תחילה. ח"כ פאינה קירשנבאום. (צילום: אתר הכנסת)
שוויון בגיוס - תחילה. ח"כ פאינה קירשנבאום. (צילום: אתר הכנסת)

קירשנבאום, אמרה את הדברים היום (שבת), במסגרת אירוע שבת תרבות בחולון. "ביום שתקום הממשלה הבאה, אחד הנושאים הראשונים אותם נדרוש שיעלו על שולחנה הוא החקיקה בנושא גיוס חובה לכולם. לאחר 64 שנים הגיע הזמן כי המדינה תסדיר את הנושא אחת ולתמיד ובמסגרתו כל אזרחי המדינה, ובכלל זה חרדים וערביי ישראל, יתייצבו בלשכת הגיוס, שם תחליט המדינה איזה שירות יהיה עליהם לבצע".

ח"כ קירשנבאום הוסיפה: "ברגע שכלל אזרחי המדינה יישאו בנטל של שירות צבאי, לאומי או אזרחי, כך גם ההזדהות שלהם עם המדינה תתחזק. המשוואה היא פשוטה – מי שנותן למדינה, מקבל מהמדינה.״

בהתייחסותה לסקרים הרבים שמתפרסמים מדי יום, אמרה ח"כ קירשנבאום, כי להערכתה בבחירות הקרובות גוש הימין והמחנה הלאומי ישמרו על כוחם ואף יתחזקו.

בסוף השבוע שיגרה הנהלת הפורום לשוויון בנטל מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ובו דרישה להורות לשר הביטחון ולממשלה לגייס בחורי ישיבות לצה"ל.

"אנו פונים אליך, כמי שממונה על אכיפת החוק במדינת ישראל, והעומד בראש ההיררכיה, וגם כמי שאמור לייעץ לממשלת ישראל כי חלה עליה החובה לכבד את פסיקת בג"ץ", נאמר במכתב. "אנחנו מצפים ממך לפעול לאלתר בתוקף  תפקידך ולהורות לממשלת ישראל  ולשר הביטחון לקיים את הוראות חוק שירות ביטחון.

"כידוע לך, מאז פקיעתו של חוק דחיית שירות לתלמידי ישיבות שתורתם אומנותם, לא מקיימת הממשלה את החוק  ורבבות מועמדים לשירות ביטחון מקבלים דחיית שירות בניגוד לחוק ובניגוד לפסיקת בג"ץ. מציאות זו שנוצרה הינו בלתי חוקית, בלתי מוסרית  ואיננה עולה בקנה אחד עם ערכי היסוד של מדינתנו הדמוקרטית".

1 Comment

  1. מאיר
    21 באוקטובר 2012 @ 23:24

    יש כבר חוק, ברגע שחוק טל בוטל (פג תוקף) החוק הכללי חל על כולם
    אבל אף אחד לא עושה כלום ומפילים את זה על הצבא

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן