Skip to content

נדם קולה של הזמרת רמה סמסונוב

עוד אגדה הלכה לעולמה: רמה סמסונוב, זמרת אופרה ומורה לפיתוח קול, הלכה לעולמה בגיל 91
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סמסונוב באופרה "בוריס גודונוב" ב-1994 עם פאטה בורצ'ולדזה. באדיבות האופרה הישראלית

רמה סמסונוב, זמרת אופרה, מורה לפיתוח קול וסופרת לילדים, הלכה הלילה לעולמה בגיל 91.

סמסונוב, זמרת מצו-סופרן ובוגרת ג'וליארד בניו-יורק, הופיעה באופרה הישראלית ועם הפילהרמונית, והיתה בין מייסדי התזמורת הקאמרית הישראלית, יחד עם המנצח גארי ברתיני, והופיעה רבות עם התזמורת.

סמסונוב הופיעה גם במופעי זמר קלים ובתיאטרון. בין היתר, ב"רומנסרו ספרדי", יחד עם יהורם גאון, יוסי בנאי ומקהלת צדיקוב, ובמחזה "ברכט על ברכט" בתיאטרון "זוית". בפסטיבל הזמר הראשון ב-1960 זכתה במקום השני עם השיר "העלמה" יחד עם גדעון זינגר. כדאי להקשיב איך שרו פעם:

רמה סמסונוב היתה נשואה לאיש הפלמ"ח יחיעם וייץ, שנפל ב"ליל הגשרים" ב-1946. נישואיה השניים היו לאדריכל יצחק ישר, שנחשב "גבר חלומות, מוכשר, אינטליגנטי ושרמנטי". ישר תכנן, בין היתר, את בניין מוזיאון תל-אביב, דיזנגוף סנטר ואולם מכסיקו באוניברסיטת תל-אביב. בנם הוא האדריכל אבנר ישר, בן זוגה של השחקנית רונית אלקבץ.

בגיל 50, לאחר גירושיה, החליטה לפרוש מהבמה וללמד פיתוח קול וזמרה בבית הספר לאמנות הבמה, "בית צבי". סמסונוב נחשבה למורה קפדנית ואהובה, והעמידה דורות של שחקנים וזמרים. ב"בית צבי" לא ניתן היה להשיג היום תמונה של סמסונוב. "אין לנו תמונות של מורים", נאמר לנו על ידי אחת המזכירות הבכירות. סמסונוב, אגב, לא היתה רק מורה, אלא זמרת ואמנית. כך, כנראה, חולפת תהילת עולם ב"בית צבי". בשנת 2000 זכתה סמסונוב בתואר "יקירת תל-אביב". 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן